onsdag, november 26, 2014

MORGENBEVÆGELSE

Lykken er at sætte sig til sin computer og så opdage, at der er mail fra datteren fra San Francisco. Lykken er at få lov til at agere vækkeur for sin søn, som åbenbart ligner sin mor, hvad angår problemer med at sove (lærere kommer ikke sovende til deres job, tro mig)

Lykken er en stille mørkemorgenstund ved computeren med en kop te, mens jeg tænker på aftenen i går. Min studiekammerat og jeg forsøger at finde tid til at mødes, det bliver alt for sjældent, men vi nyder det, når det sker. I går prøvede vi en af Aalborgs nye cafeer, Helmuth. Det var en rigtig god oplevelse, vi fik begge en rugbrødssandwich med ovnbagte rodfrugter, tomattapenade og mozzarellaost. Rugbrødsbollen var ristet sprød og lækker, og tapenaden gav det skarpe i smagen, mens rodfrugter og ost stod for det bløde. Og vi fik snakket, jeg bliver så klog af at være sammen med studiekammeraten. Hun ved så meget om forebyggelse i forhold til hjerte-karsygdomme og ja – vi snakker fag, hele tiden, vi deler oplevelser, frustrationer, men mest af alt glæden ved at være sygeplejersker. Vi får også lige vendt lidt familiesnak, men i går havde vi travlt, vi skulle begge videre, så det blev til to timers skøn fagligt og socialt samvær.

20141125_163903

Snakket blev der også det næste sted, knap var jeg inden for døren, før jeg var omsluttet af skønne strikkende kvinder, som delte ud af deres glæde og viden om strik. Ella er min trofaste sidemand og bordets øvrige kvinder var alle nogle, hvis blogge jeg havde stødt på, når jeg tog på blogsurfing hos strikkebloggene. Liselotte og Lisette sørgede igen for et godt arrangement med te/kaffe, kage og andet guf til ganen, så snakketøjet kunne smøres. Der var teamwork, da Monas strikketøj skulle trevles op, tre kvinder tog hvert sit garnnøgle og så blev der vundet op, mens der blev trevlet op. Det at være sammen med strikkekyndige kvinder giver mulighed for at få andres meninger om ting, man selv er i tvivl om, og derfor måtte der trevles op og findes nye farvesammensætninger. Det er så ikke et problem, når hylderne bag en bugner af skønne farver. I går købte jeg lidt garn til de smukke hæklede stjerner, som Liselotte havde lavet til at hænge i butikken.

P1010399

Indlægget her har hvilet sig lidt, mens jeg smuttede til byen for at få skulder, arm og hånd bevæget igennem af min fys. Lyset er brudt igennem, man aner solen bag skyerne, og sådan bliver vist resten af dagen. Det er ok for mig, man kan godt gå en tur i det vejr, og man kan godt hygge sig indendørs i det vejr. Må du få en dejlig onsdag med tid til bevægelse, både muskelmæssigt og mentalt.

P1010403

15 kommentarer:

  1. Det er utroligt givende med sådan en rundbordssnak :-) Glæder mig til at se dine stjerner (og en gris?).

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, det var så hyggeligt og givende. Jeg tror jeg lige skal prøve en stjerne, inden jeg skal være flittig ;-)

      Slet
  2. Det er så dejligt at mødes med andre....jeg håber jeg engang kan få et besøg hos Jeppe til at passe sammen med en strikkecafe hos Garnudsalg...og at jeg er heldig at få en plads der :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, jeg håber det lykkes :-)

      Slet
  3. Jeg er (stadig) lidt misundelig over din strikkecafé, og jeg har desværre ikke samme gode undskyldning for at drage nordpå, som Anne har :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, til gengæld kommer du så af sted på strikke og syweekends :-)

      Slet
  4. Hvis jeg ikke boede så langt væk, ville jeg elske at tage på strikkecafe i Gug. Desværre er alle de gode venner vi har haft i Hasseris og Gug forlængst væk, så dem kan jeg ikke besøge, så derfor er chancen for at komme til Gug lig nul, men jeg nyder at læse om det.Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, det ville være så hyggeligt at have dig med :-)

      Slet
  5. Nej, lærere kommer ikke sovende til noget! Min lærer går altid tidligt i seng, står op lidt over 6 og cykler 10 km til sin skole! De er helte, vores unge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, det er de! Min lærer cykler også langt hver morgen.

      Slet
  6. Sikke en dejlig dag med masser af gode oplevelser, den slags dage er værd at samle på. :-)

    SvarSlet
  7. Hanne, det er rigtig og jeg får lavet mere, når jeg er samlet med andre :-) Lærerjobbet har jeg stor respekt for, er selv datter af lærere, og de kom heller ikke sovende til det.

    SvarSlet
  8. Først vide hvad dagen bliver krydret med, og så efterfulgt af en dejlig beretning fra selve dagen.
    Så fantastisk :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, tak og det var en god dag :-)

      Slet