tirsdag, marts 17, 2015

Det føles ikke anderledes

men fakta er at jeg nu er et år ældre. 58 år! Hvis jeg vil, kan jeg stoppe med at arbejde om fem år. Det kan jeg ikke forholde mig til lige nu, selv om alle pensionsprogrammer siger, at jeg bør forholde mig til det. Jeg stornyder mit arbejde, jeg kan godt mærke, at det er blevet hårdere, men det gælder for alle, om vi er unge eller gamle.

P1010869

I dag vil jeg forholde mig til, at jeg har ferie, jeg har inviteret gæster til spisning i aften, og jeg har sagt ja til at være plasmadonor i eftermiddag, så formiddagen skal bruges på madlavning. Jeg frabad mig morgenvækning idag, fordi landmanden skulle starte tidligt, i stedet for vil vi drikke formiddagste sammen, og inden da vil jeg køre ind og handle ind.

P1010862

Og så synes jeg, det er lige så sjovt og sødt i år som sidste år at blive lykønsket af Google. God tirsdag til dig.

P1010878

38 kommentarer:

  1. Hjertelig tillykke med fødselsdagen.
    Ønsker dig en fantastisk dag med masser af hygge og bare lige det du har planlagt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Abildjyde, jeg vil hygge mig :-)

      Slet
  2. Tusinder af tillykke'r her fra :) Det lyder som om det bliver en dejlig dag. Husk og nyd det.
    Mette L

    SvarSlet
  3. Stort tillykke med de 58. Jeg håber, du får en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, dagen har været god indtil nu :-)

      Slet
  4. Tillykke med fødselsdagen. Må solen skinne på dig og dine.
    Du har jo allerede fyldt dagen med gode planer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne, det har jeg nemlig :-)

      Slet
  5. Tillykke med fødselsdagen - håber at den må blive lige som du ønsker dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anonym, indtil går det fint med at have en dag som ønsket .-)

      Slet
  6. Stort tillykke med dagen, må du få den dejligste dag:-)

    SvarSlet
  7. Rigtig hjertelig tillykke med de 58. Jeg kan godt forstå, du ikke kan forholde dig til pension endnu. Du har masser af godt at dele ud af både til dine patienter og dine kolleger. Og når du så også trives med arbejdslivet ...
    Jeg får ikke altid kommenteret på dine blogindlæg. Jeg nyder at læse dem og synes, du bidrager med så mange aspekter af livet. Så tak for det. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betty, for ordene, ja jeg er ikke helt klar endnu til at se på pensionslivet :-)

      Slet
  8. Stort til lykke med fødselsdagen. Må det blive den skønneste dag. Solen skinner så smukt her på Sjælland.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kisser, nu skinner solen også her :-)

      Slet
  9. Tillykke med fødselsdagen. Hav en rigtig dejlig dag :-)

    PS: Hvad er en plasmadonor??

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fruen i midten :-) Plasma er det, der er tilbage, når man tager blodets røde blodlegemer væk, så jeg har været tilkoblet en maskine, som deler blodet og jeg har fået de røde blodlegemer tilbage.

      Slet
  10. Tillykke med fødselsdagen! Ønsker dig en god dag :-)

    SvarSlet
  11. Kære Lene,
    Et stort og varmt TILLYKKE med fødselsdagen - jeg håber du får en skøn dag
    KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette, dagen har været skøn indtil nu :-)

      Slet
  12. Hip hurra og hjerteligt tillykke med fødselsdagen :) Du ønskes en dejlig dag - solen har du jo sørget for. Kærlig hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle, ja solen var lidt længe om at bryde igennem, men nu skinner den :-)

      Slet
  13. Stort tillykke kram til dig fra mig.. Håber din dag er lys og dejlig.
    Kh Inge

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, dagen er lige som en dag først i marts kan være :-)

      Slet
  14. Jeg vil blande mig i det store kor og råbe TILLYKKE, så du kan høre det helt fra Sverige :-)

    Men der kommer altså også en løftet pegefinger: Det er jo ikke det samme at forholde sig til pensionen som at gå på pension. Jeg forholdt mig til pension første gang, da jeg blev udlært og anden gang, da jeg var 55. Det er rart at vide, at økonomien er i orden, så man kan gå, når man har lyst og ikke bliver tvunget til at arbejde, til man er 80. Det kan godt være, at man frivilligt gør det, men det er noget helt andet. Såehh, Lene ... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ellen, og ja jeg ved det, men gemalen siger, at jeg er godt sikret via landbruget, men jeg burde tjekke det :-)

      Slet
    2. Se, det er jo en anden snak ... hos os er det mig, der er den bærende person, så at sige, så det var virkelig vigtigt for mig at vide, at alt var i orden :-)

      Slet
    3. Ellen, det forstår jeg godt.

      Slet
  15. Hjertelig tillykke med dagen Lene. Det med at stoppe på arbejdsmarkedet er en underlig størrelse som jeg heller ikke kan forholde mig til..der er jo lang tid til, eller ? Nyd din dag, din ferie og dit arbejde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne, ja der er jo lang tid til endnu :-)

      Slet
  16. Stort tillykke her fra Bornholm. Det er derfor solen har skinnet så dejligt hele dagen :-) Varme hilsner til dig og dine fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fru Jensen, det er da rart at være årsag til solskin :-)

      Slet
  17. Stort til lykke med fødselsdagen. Jeg håber den har været solbeskinnet og fyldt med glæde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ilse, dagen var god og dejlig :-)

      Slet
  18. Et forsinket men alligevel stort tillykke med fødselsdagen. Jeg håber, at du havde den dejligste dag. Så kan man altid overveje arbejdsliv en anden dag 😃

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, man må fokusere på en ting ad gangen :-)

      Slet