mandag, marts 16, 2015

God morgen mandag

Hvor søndag startede langsomt, er mandagen oppe i gear, inden jeg nærmest har åbnet øjnene. Datteren har smurt madpakke til togturen, jeg har smurt madpakke til landmandens formiddagspause. Der er talt med sønnen, som nu igen-igen er megaforkølet. Istvan og landmand er gået ud til arbejdet, der skal lægges fliser på ny efter at gårdspladsen uden for stuehuset har været gravet op. Min ferie er startet, der er allerede lagt små glæder ind i den, men den skal også bruges til at få hængepartier på gården udført.

Datteren og jeg gik en tur langs stranden i går, man snakker så godt med blæsten, mågernes skrig og havets brusen omkring sig. Tiden går hurtigt, snart er det tid til forårsarbejde i marken, snart er der lunere vinde omkring os, snart …

God mandag til dig

P1010870

12 kommentarer:

  1. Ønsker dig en dejlig ferie, en uge der kan bruges til det der lige falder dig ind, at det så er opgaver der er blevet forsømt er din beslutning, og det er vidunderligt at få dem fra hånden. Du har jo nydt weekenden med mange hyggestunder med familien.
    God bedring til sønnen og god tur hjem til datteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Abildjyde, dagen går hurtigt, jeg når ikke helt det jeg vil, men husker mig selv på, at jeg har ferie :)

      Slet
  2. God ferie! Med tid til pauser og gåture, tid til opsamling, tid til opbygning, tid til afslapning, tid til oplevelse, tid til hygge.... Nyd livet!
    God bedring til sønnen, god hjemrejse til datteren, god arbejdslyst til landmanden og Istvan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne, ja der skal være tid til det hele :-)

      Slet
  3. Det lyder som en god mandag morgen og en god start på ferie :) Nyd det! Det kan man godt, selvom der skal ordnes hængepartier.
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, tak, jeg husker at nyde :-)

      Slet
  4. En ferieuge i det fine forårsvejr er ikke at kimse ad. God ferie!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, og nu vil jeg ud og gå en tur :-)

      Slet
  5. Rigtig god ferie Lene, husk nu at lave ingenting, være doven og den slags.. bare en gang i mellem. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, jeg er rigtig god til at være doven foran computeren, jeg tror jeg skal prøve at være doven uden computer :-)

      Slet
  6. Jeg vil bare sige rigtig god ferie herfra - den er dig så vel undt :-)

    SvarSlet