torsdag, marts 12, 2015

Hyggestund med latter og musik

Jeg er så klar til en uges ferie, som starter i morgen aften kl 18 efter ti timers arbejde (selvvalgt, fordi jeg vil have de sidste undervist i ny screening for synkebesvær inden min senvagt 10-18 og min ferie).
Eftermiddagen tilbringes i sofaen med masser af solstråler, landmanden hører musik på iPad, og lad mig sige det mildt, han trænger til høreapparater eller også skal jeg tage mine høreapparater ud, for hold da op, det er høj musik - og så skotske sækkepiber! Datteren skyper med kæresten, som er i Skotland, på sin iPod, og jeg ser et youtubeklip, som datteren har introduceret mig til på min bærbar Mac. Så trænger du til at se to skønne unger danse, så klik på videoen. Tro mig den kan kun få dig i godt humør :-)



18 kommentarer:

  1. En uges forårsferie - det tror jeg vil gøre dig godt. Sød videoen :-) Min mand har fået høreapparater for en lille måned det er utrolig hvad det kan gøre. Du kan få din mand til at downloade app'en "hearing test" til ipaden det viser om man har en god hørelse eller ej. KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, min mand hører stadig bedre end mig, men det kunne være sjovt at teste ham via den app :-)

      Slet
  2. Du må tvinge din mand til at få undersøgt ørerne - Johns hørelse er også dårlig, synes jeg, men ikke dårlig nok til at få tilskud, fik han at vide i dag. Pokkers. Han skruer nemlig også højt op, men han kan nu godt høre, selv om jeg skruer ned - jeg kan slet ikke tage det, når tv/radio kører så højt, så må han lære at bruge sine hovedtelefoner :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, Jørn hører stadig bedre end mig, men jeg kan kun tage høj musik, når jeg er alene i min bil, så er det til gengæld også højt ;-)

      Slet
  3. Åhhh hvor lyder det godt med en uges ferie, jeg må vente lidt endnu, men så tager jeg revance og holder 2 uger hen over påsken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det bliver da lækkert med så lang en ferie :-)

      Slet
  4. Det er så træls med alle de høje lyde, folk omgiver sig med. Jeg synes, der er for meget støj i verden. På den anden side er det jo skønt at sætte en gammel kending på, og så på med hovedtelefonerne og helt op for lyden.

    God ferie!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, det er jo aldrig galt, når man selv spiller højt ;-)

      Slet
  5. Åh, jeg kan nu godt lide at vride op for lyden engang imellem :) - mest når jeg er alene hjemme, for jeg er også gift med en støjsart :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym, jeg kan sagtens høre høj musik, men altid når jeg er alene :)

      Slet
  6. Åh - sækkepiber! Minder om min far - han var ret vild med det underlige instrument. Og han var døv på det ene øre:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, Jørn har en meget alsidig musiksmag og det meste nyder jeg, men sækkepiber for fuld hammer, det var jeg ikke helt med på :-)

      Slet
  7. Med den svigersøn kan du jo lige så godt vænne dig til sækkepibemusik med det samme. ALLE skotter spiller jo på sækkepibe, går i kilt og drikker whiskey i store mængder (og nej, jeg har slet ingen fordomme) ;-) God ferie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fruen i midten, fordommene holder ikke stik,men jeg kan sagtens følge dig :-)

      Slet
  8. Jeres familiekomsammen de seneste dag lyder rigtig hyggeligt. Dejligt for dig med ferie.
    Jeg er begyndt at synes, at folk mumler ... Hvad jeg i virkeligheden ikke tror de gør. Jeg skal have testet min hørelse.
    God ferie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Betty, jeg synes du skal have testet din hørelse. For mit vedkommende gik jeg i en hel del år til kontrol med nedsat hørelse, hvor jeg endnu ikke var klar til et høreapparat.

      Slet
  9. Hvor er det vidunderligt med ferie, håber du nyder den.
    Når der er uro flere steder, præcis som på jobbet, så kan et par "hørerbøffer" (dem der lukker alt andet ude), være godt givet ud.
    Jeg må indrømme jeg er nået dertil, efter en dag på jobbet, så skal al uro lukkes ude :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyden, jeg nyder i stor stil og ja efter en hektisk dag skal jeg have helt ro, så jeg er glad for at vi til hverdag har flere rum, så vi kan hver især får det som vi vil have det :-)

      Slet