fredag, marts 06, 2015

Jeg er klar

Når arbejdspladsen er computeren i stuen, så kan man blæse højt og flot på smukt hår og duftende hud. Nu har jeg gået 4,5 km, er ved at lave te og computeren er tændt. Jeg er i gang med de første opgaver, og når klokken slår 12, lukker jeg det hele ned og holder fri weekend. Og hvis stemmen om at jeg godt kunne lave mere, dukker op, så husker jeg den på de to timer søndag aften og de fire timer på onsdagens fridag, hvor jeg også arbejdede hjemme.

Morgenens gåtur blev længere end beregnet, for jeg gik og gik, mens jeg lod tankerne flyve, jeg glemte at jeg skulle hjem igen. Skidt pyt, jeg nåede jo hjem, inden arbejdsdagen startede. Landmanden holder fri efter ti dage i træk med kartoffelsortering fra morgen til aften, hele arbejdsholdet var i den grad klar til fridage. Sådan må det være, når kartofler er på tilbud i din butik.

Nogle gange når jeg skriver et indlæg, søger jeg i bloggen på det emne. Det får mig til at genlæse indlæg, og jeg bliver glad om hjertet ved alle de skønne minder, der ligger på min blog. Jeg overvejer kraftigt at spendere opsparingen på at få indlæggene i bogform, så kunne man nemmere bladre i minderne. I dag læste jeg om det at være base for sine børn og om en dejlig gåtur med min far.

God fredag til dig.

Billedet er taget klokken syv, det er gråvejr, men der er lyst og fuglene synger!

P1010832

18 kommentarer:

  1. Det er ikke så dyrt som du tror at få lavet det hele til papir... tjek evt lasertryk.dk (produkter->bøger)...

    Og jeg tror ikke du er den eneste der har de tanker. Eller bladrer tilbage i ældre indlæg... og måske ligefrem spekulerer på om man har skrevet dette eller hint før ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, jeg kan ikke helt finde et tilbud om at overføre blog til bog. Jeg mener Inge betaler ca 800 kr for et halvt år, og jeg har flere indlæg og mere tekst, så med 8 års blogskrivning, bliver det til mange penge :-)

      Slet
  2. Du ønskes en god fridag - over middag :)

    Sjovt så forskellige vi/man kan være. Jeg læser aldrig tilbage i mine gamle indlæg - jeg ser kun fremad ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, tak. Der er en klog mand, der har sagt at for at kunne se fremad, må man se tilbage med afsæt i der hvor man er nu :-)

      Slet
  3. Riktig god fridag og helg, Lene. Du er sprek som er ute å går så tidlig om morgenen :)
    Klem fra Elisabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Elisabeth, tak. Jeg vidste at hvis jeg skulle have bevægelse ind i dagen i går, så var det det eneste tidspunkt, men det passede mig fint, jeg blev frisk og glad af det :-)

      Slet
  4. Sådan en gåtur hvor tankeflow og gårytme falder i hak er skøn... Man hviler i sig selv på en helt særlig måde.
    Godt med prioriteringer... Du har jo arbejdet... og skal ikke overarbejde...Det er vist det sværeste ved hjemmearbejdspladser; at holde sig inden for arbejdstiden!
    Rigtig god fridag med landmanden... Velfortjent!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne. Jeg har meget svært ved ikke at lade arbejdsdagen brede sig, men i går havde jeg planer, så computeren blev lukket kl 12 :-)

      Slet
  5. Jamen så må du sørme have en god weekend - efter dit indlæg i går, tror jeg, du trænger til det. Det lød noget hæsblæsende.

    Jeg læste dit indlæg om gåturen med din far. Du skriver altid så fint om ham - og tænk at det kun er fire år siden ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Hanne. Hvor er det dejligt at vide at du gik med mig tilbage i tiden og ja, jeg tænkte det samme. Der er sket meget på de fire år.

      Slet
  6. Jeg har også flere gange overvejet at bruge pensionen på at få trykt bloggen, men jeg synes, det er vildt dyrt. Måske fordi jeg vil have mine billeder med, og når jeg beregner på det, vil det komme til at koste mig omkring 700 kroner pr. kvartal. Det kan man så gange med 24 ...
    Man kan heller ikke søge i en papirbog, så det er nok bare noget pjat, det ønske - jeg har i hvert fald droppet det igen og kan bare håbe på, at denne digitale selvbiografi vil kunne læses af mine børnebørn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg har haft min blog i 8,5 år, jeg har mange indlæg med meget tekst og billeder. Så det kommer til at blive mange penge. Jeg har blot selv haft så megen fornøjelse af min fars erindringer, og mine børn læser jo med på bloggen og har før sagt at de ville ønske den var som bog. Nu får vi at se :-)

      Slet
  7. God weekend. Der er basis for at nyde fridagene med jeres arbejdsindsats de seneste dage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva, vi vil nyde weekenden :-)

      Slet
  8. Du er frisk med gåtur inden arbejde. Det kommer aldrig til at fungere for mig! Dejligt, at du kan holde rigtigt fri, selvom du arbejder hjemme. Det er en udfordring!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, faktisk fungerer det bedst for mig med motion fra morgenstunden af, det kan jeg bare ikke, når jeg skal arbejde. Jeg er ikke for god til at få arbejdet begrænset, når jeg arbejder hjemme. I går var jeg dog nødt til det :-)

      Slet
  9. En vidunderlig opstart på en fredag. Det bare at gå en tur, få hjernen tømt ud, det er fantastisk.
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Abildjyde :-)

      Slet