onsdag, marts 25, 2015

Mon vi kender ham?

Morgenstunden før træning blev tilbragt i sofaen med e-avisen. Der er nok af triste ting at læse om, flystyrt og sygeplejerske, som måske er morder. Så er det godt at der også er andet at læse om. Og en af artiklerne fik latteren til at rulle hos landmandsparret. Måske husker I historien om en medarbejder X, vi har haft, som var vældig god til at fælde træ? I dagens avis kan man læse om Aalborg kommunes parkhold, som havde fået besked på at udtynde lidt mellem træer og buske i en park. Det skal jeg så lige love for, at de gjorde! Ti gamle træer på 40 – 50 år samt utallige gamle buske er nu fældet! Sådan! Naboerne til det grønne område har døbt aktionen for den kommunale motorsavsmassakre. Og herhjemme lød det tørt fra landmanden: gad vide om X har fået arbejde der?

Jeg fælder ikke træer, men rydder op i mails. Det er ufatteligt så mange mails vi har gemt, og nu skal det være. Når jeg ikke kan tage mig sammen til at rydde op og smide ud i skabe og skuffer, så kan jeg starte elektronisk. Nu skal der system i tingene, så indbakken fra nu af skal stå tom, når dagen er over. Jeg får genlæst utallige mails om min far, og dem gemmer jeg i en mappe, for de fortæller jo en historie om en elsket far og hans fem børn, og hvordan de sammen takler, at deres mor dør og deres far langsomt, men sikkert bliver dårligere pga Alzheimers sygdom. De dokumenterer også det skønne menneske, vores far stadig er, og hvor dejlige søskende jeg har. Det samme projekt skal jeg også have gjort i min arbejdsmail, jeg havde en gang i tidernes morgen lavet mapper, men jeg glemte at flytte mails derover, så nu tog jeg konsekvensen, alt indhold i de mapper er slettet. Viden forandrer sig alligevel så hurtigt i sundhedsvæsenet og for den sags skyld også indenfor apopleksiverdenen, så nu gør jeg klar til at få indbakken flyttet i nye mapper og forhåbentlig kan de fleste mails slettes, de er gamle nyheder.

Det er arbejde, som ikke kræver så megen tankevirksomhed, og det passer mig fint på denne fridag inden de næste fire arbejdsdage. God onsdag til dig.

P1010923

12 kommentarer:

  1. Ledelse er en vanskelig størrelse. Det er muligt ledelsen synes det er klart hvilken opgave udtyndingsholdet har fået, men det er lige så klart, at holdet har haft en anden forståelse af opgaven. Med andre ord: ledelsen har forsømt at sikre sig at medarbejderne har forstået opgaven på samme måde som ledelsen. Men det er der vist ikke så meget nyt i.
    God fornøjelse med projekt orden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jørgen, du har ret, men derfor synes jeg alligevel det er sjovt at man kan gå så meget galt i byen :-)

      Slet
  2. X er helt sikkert blevet ansat i Ålborg Kommune! Og så har Jørgen jo helt ret i, at der har manglet lidt forventningsafstemning her :-)
    God fornøjelse med mailoprydning! Det lyder til at kunne tage en rum tid, hvis du har gemtså mange mails.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, men X er også god til at fælde træer :-) Og tak, det er da ufatteligt så meget vi har gemt. Jeg er slet ikke i bund endnu.

      Slet
  3. Du er ikke ene om at rydde op og ud i mails. Jeg har været mange dage om at rydde ud i mere 10.000 mails for så tidligt i morges at opdage at jeg med to enkle greb kunne filtrere mails i forskellige grupper og at grupperne derefter kunne slettes samtidig. Vupti, forsvandt 7.500 reklamemails i et hug, DET gav luft.

    SvarSlet
    Svar
    1. hold da op, Anette, godt du fandt en måde at samle mails på :-)

      Slet
  4. Hvor er du dygtig! :-) Ja det er en evig kamp med de mails.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Charlotte, :-) Åh ja de popper op hele tiden

      Slet
  5. Det var ærgerligt med de træer. Jeg har stor kærlighed til træer og ville absolut ikke egne mig til at tage beslutninger om træfældning. Men det er synd, at beslutningstageren ikke har fået meldt ordentlig ud til dem med saven i hånden.
    Hvor er du dygtig, at du får ryddet op i dine mails.

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, jeg har også svært ved at tage beslutninger om træfældning, men jeg var meget talknemlig for at min mand tog en beslutning, for ellers havde et kæmpetræ knust taget på vores sommerhus i en storm. Og tak, jeg er langt fra færdig, men mon ikke jeg når i mål?

      Slet
  6. Har hørt at X har været andre steder, i Skjern, Vestjylland, var det på den forkerte adresse kommunens folk fældede nogle træer, der smut nogle der var fredet, grundet noget historisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, åh ja der skal virkelig sikres at beskeden er forstået

      Slet