mandag, marts 23, 2015

Nu som præsidentfrue!

Om hjernen allerede gjorde sig klar til arbejdet, skal jeg lade være usagt. En ting er dog sikkert, det var den mest underlige drøm, jeg dømte i nat og dermed også en meget urolig søvn. Jeg ser jo mastodontserien The West Wing eller Præsidentens mænd, den er god til at slappe af med og jeg får strikket lidt samtidigt. I nat drømte jeg, at jeg var præsidentfruen, som havde ansvar for apopleksisygeplejen på mit afsnit, og jeg havde ikke styr på noget som helst. Lige meget hvad de forhørte mig om, så var det tydeligt, at jeg havde mistet grebet. Godt uret vækkede mig, så jeg kunne konstatere, at jeg stadig er landmandskone og sygeplejerske.

P1010925

Formiddagen blev anderledes end planlagt, jeg kan ikke logge på Skype mere (se nedenfor hvis du er Macbruger og måske kan hjælpe mig*), så efter træning med LOOP/korveninden skyndte jeg mig hjem, tog bad og så kørte jeg ud til min kollega til et direkte pilotinterview. Det var rigtig hyggeligt samtidig med at det var fagligt, og endnu en gang kommer hjernen i sving med ting på afsnittet, der kunne ændres eller som der trænger til at blive kigget på.

P1010928

Og så er jeg så heldig (ja jeg har sådan set selv flyttet dagen), at jeg har fri igen på onsdag, så jeg kan LOOPe med min korveninde. Det går som en leg, når vi træner sammen, jeg når aldrig til de tanker om, at en runde er vel også nok, og jeg kunne jo også hoppe over visse maskiner etc. Pludselig er vi færdige og min krop nyder at blive arbejdet igennem. Og humøret og hjernen nyder at få snakket om alt muligt, mens vi træner. Og ja vi træner! For jeg har set visse kvinder, der snakker mere end de træner, det gider vi ikke, der skal sved på panden og pulsen skal op.

P1010938

* jeg har mistanke til at min Macbookair trænger til at blive opdateret, for jeg kan ikke logge på Skype mere, ligeledes kan jeg ikke høre lydbog fra e-reolen mere. Jeg kan sagtens høre, hvis jeg logger ind via min stationære computer, og jeg har tidligere godt kunne høre lydbog på mac’en. Men jeg kan ved den søde grød ikke finde ud af hvordan jeg opdaterer. Jeg har trykket på diverse knapper efter råd fra nettet, men computeren siger, der ingen opdateringer er. !!! Mens jeg skriver, kommer jeg i tanke om et nyt søgeord, jeg kan bruge og vupti, jeg kan nu konstatere at jeg kører Mac OS X Lion i den seneste nye version, så hvorfor jeg ikke kan lytte til lydbøger eller logge på Skype har jeg stadig til gode at finde ud af. Er du Macbruger og har et bud, så hører jeg gerne fra dig.

Håber du har haft en god mandag indtil nu. God aften til dig.

22 kommentarer:

  1. Jeg er ikke sikker på det er misundelsesværdigt at være præsidentfrue !!
    Spændt på at følge med og læse mere om det der Macbook-halløj for sådan en har jeg på jobbet og er aldrig blevet helt gode venner med den...men måske hvis den kan noget mere ? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, jeg er meget glad for at jeg ikke er præsidentfrue :-) Jeg bruger min Mac meget, men når jeg skriver indlæg, vil jeg gerne på gøre det på min windowsbaseret computer pga Windows Live writer. Og jeg er helt sikker på at jeg ikke bruger den optimalt :-)

      Slet
  2. Uh, de æbler - når min iPad engang dør, køber jeg en Samsung Tablet som erstatning, for jeg mener (stadig), at Appleprodukter er noget irriterende skidt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg har ikke flere problemer med apple computer og iPad end med vores mobiler og stationære computer og den bærbar jeg havde før mac'en. Jeg er bare ikke særlig god til at problemløse de sværeste ting, og nu har jeg ikke betalt telefonhjælp fra Mac mere, hvilket jeg havde i to år :-)

      Slet
  3. Præsidentfrue... må be'... Den Tv serie er steget til hovedet ;-)
    Jeg nyder billederne af lav og svampe og vejen til verdens ende....
    Mac må du selv klare... Det er nu også min erfaring, at alle de forskellige systemer kan noget, at ingen kan alt... og at træerne ikke gror ind i himlen bare fordi man har den nyeste opdatering!

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, i mine drømme kan jeg være alt :-)

      Slet
  4. Har du prøvet en anden browser? F. eks. chrome?
    Jeg har ikke mac mere, men ved at det (også på windows) kan betyde ret meget, hvilken browser, der bruges.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg har faktisk ikke prøvet en anden browser, kører Safari på mac, og det har virket hidtil, men jeg må hellere prøve :-)

      Slet
  5. Haha, det er åbenbart ikke kun arbejde, der har indflydelse på nattens drømme :) Jeg ku' nu godt li' kombinationen af præsidentfrue og ansvar på afdelingen.
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Mette, ja det kunne da være noget af en nyhedsbreaker :-)

      Slet
  6. Hehe, det er da nogle interessante drømme, du drømmer. Og så kan du ovenikøbet huske dem! Jeg aner ikke, hvad du skal gøre for at få din Mac til at opføre sig pænt. Her bøvler Gemalen med internettet, som er gået temmelig meget i udu, efter han ville skifte til en anden leverandør. Vi kører på en midlertidig mobilforbindelse, og ellers har han brugt timer på at få skidtet til at fungere. Indtil videre uden held. Al den nymodens teknik er fantastisk. Når den altså virker ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, normalt kan jeg ikke huske mine drømme, men kombinationen af dårlig søvn hvor jeg var lige under overfladen og den insisterende drøm gjorde at jeg kunne huske den :-)
      Jeg hader når skidtet ikke virker, jeg føler mig så hjælpeløs, og jeg er eksperten her i huset ;-)

      Slet
  7. Præsidentfrue.. jamen altså, hvis du flytter ind i Det Hvide Hus vil jeg gerne komme og besøge dig, og det kunne da også være rigtig spændende at møde din mand.. Præsidenten.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, du skal være hjertelig velkommen og landmanden ville gøre sig godt som Præsident :-)

      Slet
  8. Prøver at snuse lidt til dit mac-problem i morgen hvis det ikke er løst da... men i første omgang vil jeg anbefale at du sletter din skype helt og henter en ny udgave.. det kan sagtens være at den udgave du kører med er gået på pension....

    SvarSlet
    Svar
    1. Overleveren, tak det hjalp da jeg slettede min Skype :-) Så nu tror jeg at jeg skal prøve at installere Chrome og se om det løser det andet problem

      Slet
  9. Det skal straks indrømmes. Jeg er ikke så lidt bagefter med at kommentere dine dine så fortrinlige indlæg. Da du skrev om døden, tænkte jeg, at jeg måtte sige noget fornuftigt om dette umådeligt væsentlige emner, som vi alle bør forholde os til, men inden svaret blev dannet kom indlægget om din datters noget særprægede oplevelse med en kommunal kommunikationståbe, og igen tænkte jeg at jeg måtte sige noget fornuftigt om det emne (fx. at man jo altid spørge om de får løn for at behandle folk uacceptabelt), og inden jeg fik dannet en reaktion kom dit indlæg om din far og din egen angst for noget tilsvarende, og igen ville jeg sige noget fornuftigt. Det vil jeg så lade være med og se om jeg kan hamle op med dit indlægstempo og skrive hyppigere kommentarer. idet det faktisk er ret spændende at læse med - præsidentfruedrømme eller ej. Det er godt at finde grebet igen, når man vågner, men det er givet vis også godt at se efter om nogle beslutninger m.v. på afdelingen har passeret sidste anvendelsesdato uden at blive afskaffet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jørgen, det er rart at vide at du læser med, og jeg er også bagud med kommentarer rundt omkring, men sådan er det :-)
      Og nu har du fået mig til tænke over beslutninger på afdelingen. Det var nemmere da vi kun var 26 personer, der havde en mening. Nu er vi 46!

      Slet
  10. Uha - ja de tv-serier kan blande sig i tanker og drømme! Jeg er faldet i "Rita" efter anbefaling fra min datter, der jo arbejder i den danske folkeskole, som du ved. Tror dog ikke hendes privatliv er helt så rodet:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, det er farligt med de serier :-)

      Slet
  11. Jeg er ikke macbook bruger - Min skal først brænde sammen, og det så mine teknikker kollegaer ikke kan rede den :-)

    Ferie er skønt, men hverdagens rutiner er så vidunderlig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, jeg er både og hvad angår computere :-)

      Slet