fredag, marts 13, 2015

TAK kære knallertkører og UNDSKYLD!

Kære knallertkører, du er helt sikkert kommet på arbejde godt irriteret, du har helt sikkert også stadig haft heftig hjertebanken, du har haft masser af ukvemsord at sige, og det hele var berettiget. Mine planer om undervisning og tid til at få lukket alle mine opgaver som undervisningsansvarlig, inden min vagt startede kl 10, blev slukket kl fem minutter i køretid. Tre sygemeldte i dagvagt + en omlagt til aftenvagt, de havde hårdt brug for mig allerede klokken otte og undervisningen måtte aflyses. Patienterne kommer i første række.
Det var sidste dag inden min ferie, jeg skulle prøve vores nye vagt 10 - 18, hvor man primært tager mod nye patienter og derudover hjælper hvor der er behov. Så der skulle rundstykker og kage på bordet, når nu jeg allerede startede klokken otte. Med favnen fuld af bagerbrød trådte jeg ud fra bagerbutikken, stilede mod bilen på den modsatte side, havde øje for bilerne og glemte fuldstændig cykelstien lige uden for butikken!
Jeg var heldig. Havde knallertkøreren været bare den mindste smule uopmærksom, havde han kørt direkte ind i mig med fuld fart. I stedet for bremsede han og dyttede helt vildt af mig, Han stirrede vredt og forskrækket på mig, jeg undskyldte, men væk var han. Kære knallertkører, jeg er så taknemlig for at du ikke var som mig, der havde fokus på at komme på arbejde og glemte at se mig for. Det kunne være gået gruelig galt, både for dig og mig. Tusind tak!

Og undskyld til alle jer, min internetforbindelse er elendig i sommerhuset; hver gang jeg går i gang med at kommentere, ryger netforbindelsen eller jeg falder i staver i ventetiden og finder en bog i stedet for. Det skal jeg have gjort noget ved, inden næste gang jeg skal herop. Sommerhusopholdet er ved at være slut, vi vil slutte datterens ophold af med samvær på gården, hvor landmanden nu er så færdig med kloakering og rørlægning, at vi godt må komme hjem til ham. Det glæder vi os til. Men først vil jeg nyde fredag aften sammen med datteren, slik, chokolade og et glas rødvin. Knallertkøreren får en kærlig tanke med på vejen. Det får du også, god fredag aften.


17 kommentarer:

  1. Thank God for alverdens opmærksomme knallertkørere! Jeg kan så sandelig godt forstå du sender ham en kærlig tanke, og det er egentlig lidt synd, at han med størst sandsynlighed ikke ser dette indlæg.
    Mht. internetforbindelse, kender jeg ikke 3's dækning oppe hos jer, men jeg må sige, at jeg har været imponeret overalt, hvor jeg har haft brug for dem lige siden vi meldte os under 3-fanen, da vi købte Den Stråtækte. Hvor kobberet her giver omkring 1/0,5 (ja!), giver 2 lige nu 50/10, hvilket jeg synes er noget nær fantastisk. I Sverige giver det også imponerende resultater, så jeg kan kun anbefale at tjekke det oppe hos jer også. Man kan slæbe modemet med rundt i det meste af Europa, og det vil stadig virke.

    SvarSlet
    Svar
    1. ... giver 3 og ikke 2 lige nu ... selvfølgelig. Øv, altså ...

      Slet
    2. Ellen, ja jeg ville ønske at han så min undskyldning og tak.
      Vi har bredbånd med en trådløs router placeret i redskabsrum i huset. Vi overvejer at få trukket ledninger, så routeren kommer ind i huset. Men jeg vil have din anbefaling med i mine overvejelser, for det her fungerer ikke, tak :-)

      Slet
    3. ... men hør lige andre omkringliggende huse ift. 3 først. Min erfaring er, at 3 og Jylland bare ikke er en god cocktail. Jeg har 3 og synes altid jeg rammer de sorte huller, hvor end vi er i Jylland (er hvor end virkelig i 2 ord??).
      Mette L

      Slet
    4. Mette, tak for tippet og hvor end skal være i to ord :-)

      Slet
  2. Uha uha.. Han har nok fortalt historien om konen med favnen fuld af poser, der stadig sov på vej mod sin bil.. Godt han var vågen og hurtig. Og god dag til jer. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Inge, ja jeg håber han fik fortalt historien og fik forskrækkelsen ud af kroppen. Mine kolleger fik i hvert fald historien og vi var alle taknemlige for hans hurtighed :-)

      Slet
  3. Undskyld, men en knallertkører på en cykelsti er altså heller ikke helt nem at forholde sig til! Godt du slap uskadt:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, men knallertkører skal jo netop køre på cykelstien, eller hvad? Og ja jeg er glad for at vi begge slap med skrækken :-)

      Slet
    2. Knallert 30 må køre på cykelsti, det må knallert 45 ikke:-)

      Slet
    3. Charlotte, og det var en knallert 30 :-)

      Slet
  4. Åh hvor kan det hurtigt gå galt. Godt der er nogen der er opmærksomme. Jeg har lige fået den største skideballe...holder tilbage ved brugsen...har da godt set at der kommer et par gående, men jeg kan sagtens nå ud inden de kommer.....nej det kunne jeg så ikke da der pludselig kommer en hurtig bil...så jeg venter, desværre lige hvor de skal gå. Nej hvor blev han gal. Han kunne jo ikke komme forbi. Gå dog udenom tænkte jeg, og se solen skinner. han så intet, ud over at jeg holdt hvor han skulle gå. Satte hænderne på køleren og gloede mig lige ind i øjnene imens han råbte op.... Jeg kan godt forstå at der bliver ufred rundt omkring, når man kan skabe sig på den måde. Hvorfor pokker stod jeg da ikke ud og gav ham hånden og sagde undskyld....
    Nå pyt...go weekend til jer. Joan M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Joan, ja det ville måske have hjulpet med en undskyldning, men nogen er jo så ophidset så man risikerer fysisk skældud..

      Slet
  5. Der er lige kommet denne hjemmeside, hvor du kan måle alt om hvem der dækker hvor godt på din adresse. Jeg tror, du vil kunne finde svar på dine spørgsmål her: http://tjekditnet.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg har været ved at tjekke inde på erhvervsstyrelsens bredbåndsmåler, og hastigheden er meget lav.Jeg vil tjekke dit link, tak :-)

      Slet
  6. Øv du ikke lige fik sat et tjektegn ved din undervisning, men det er jo patienterne der kommer først.

    Hvilken forskrækkelse for knallertkørende, når opmærksomheden var vakt, så tror jeg roen hurtigt fandt sin plads, nu der ikke skete mere end en forskrækkelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, ja patienterne kommer først :-)

      Slet