fredag, marts 20, 2015

Tjah

Min LOOP og korveninde sørgede for at få mig af sted til træning i dag. Inden da strøg jeg ind i en butik, for tænk nu hvis der stadig var briller at få. Det var der så ikke og alt var overskyet. Da vi trådte ud fra LOOPcenteret 10.48, brød solen igennem. Jeg havde lige inden jeg kørte læst at man godt måtte tage selfies med mobilen med solen som baggrund. Det læste jeg så bagefter at det måtte man ikke, for man kunne ødelægge mobilens linse. Jeg synes også mit ene øje gør ondt, men det kan det også gøre, hvis jeg har set mod solen i øvrigt, så mon ikke det går væk. Men mine billeder viser ikke noget eller gør de?

20150320_10464820150320_10471420150320_104823

Hjemme igen måtte jeg lige sikre mig, at mobilen stadig kunne fotografere, så min nyeste blomst måtte agere fotomodel.

20150320_11115620150320_111201

Nu vil jeg koncentere mig om noget helt andet, nemlig frokost til en landmand og hans kone.

22 kommentarer:

  1. Jeg kan ikke se nogen formørkelse.. og her i Roskilde er solen først brudt gennem skydækket nu. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det kan jeg heller ikke, men måske var jeg for hurtig, for veninden så skråt på solen, da hun kørte hjem, og da så hun "smilet" :-)

      Slet
  2. Åh... pyt... det kommer på tv! Her var helt overskyet og det blev bare til tusmørke og så var det overstået! Stor ståhej for ingenting!
    Men ret træls for entusiasterne; jeg strikkede bare videre.......

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, og jeg trænede jo, for jeg tror at formørkelsen var sket lige før vi gik ud :-)

      Slet
  3. Her var det gråt..Men der var noget med lyset og stemningen og langsomt tav alle fuglene og det blev koldere. Sær oplevelse, lidt uhyggelig faktisk- fik et billede , som ikke viser særlig meget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Miri, så du gjorde hvad vi andre skulle have gjort - forsøgt at sanse forandringen i stedet for at se det :-)

      Slet
  4. Jeg troede, jeg fik skrevet tillykke med fødselsdagen til dig på dagen, men der giv vist igen ged i den fra iPaden. Derfor vil jeg her ønske dig et forsinket men meget velment tillykke med dagen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Pollyanna, og jeg kan se at du fik et smukt billede af solformørkelsen

      Slet
  5. Det var overskyet i Lund, så vi gik ikke ud for at se solformørkelsen. Men alligevel fornemmede jeg pludselig i rummet, at det blev mørkt på en anden måde end bare gråvejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, der var også et andet lys, men jeg var indendøre og trænede, så opmærksomheden var ikke stor :-)

      Slet
  6. Tjah ... lidt dunkelhed, og det var det! Vi sad i bilen, så vi mærkede ikke hvordan eller om fuglene reagerede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, ja det varede ikke længe :-)

      Slet
  7. Åh, den solformørkelse......, forestil dig den opbyggede stemning der kan være i en indskoling med 200 børn, velmenende lærere, forældre med gode forslag og brilleanskaffelser, - og så er det HELT overskyet.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, ja jeg kan godt forestille mig det :-)

      Slet
  8. Når jeg tænker på hvor mange "seopisolenudenatblinke"-konkurrencer jeg deltog i som barn, uden at miste synet i det hele taget, så går det nok ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, det tænkte jeg også, og mine øjne har det helt fint i dag :-)

      Slet
  9. Her hos oss merket vi lite til solformørkelsen. Det var overskyet.
    Innom for å ønske deg en finfin lørdag, Lene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Elisabeth, tak :-) Og jeg tror det hele var over, da jeg tog billedet :-)

      Slet
  10. Kære Lene, et forsinket tillykke med fødselsdagen, men ikke mindre velment. Ser ud til, du havde god dag, og sikke dejlige gaver du fik, velfortjent :) Kh Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette, jeg hylder sætningen: bedre sent end aldrig :-)

      Slet
  11. Jeg sad på jobbet, og opdagede intet. Må tilstå, dine billeder viser ikke det jeg har set andre har fået i foto kassen. Undskyld jeg må skuffe dig.
    Håber du har set det på tv eller hos andre - hvor det lykkedes, altså den solformørkelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, nej jeg var enten for sent eller for tidlig på den :-)

      Slet