tirsdag, august 11, 2015

Sommer, sommer og sol

Sommer er der også her, selv om jeg hørte fra vores århusianske kolleger, at de var kørt hjemmefra i regnvejr. Vi slap heldigvis for det, her er kommet rigeligt med vand. Men lad os hoppe tilbage til vores MCferie, hvor vi tog fra Les Baux over middag på den fjerde dag i ferien. Vi havde besluttet hjemmefra, at i år ville vi være et sted flere dage for at slappe af og se på nærområdet. Det var en rigtig god beslutning. Vi strøg af sted på motorvejen og drejede af mod St. Tropez og begav os op over Massif des Maures, en bjergkæde, der har fået sit navn efter et provencalsk ord, der betyder mørk eller trist, dette på grund af bevoksningen, som er tæt.

Da jeg købte badetøj til landmanden, spurgte ekspedienten til rejsemålet. Da hun hørte om St. Tropez, sagde hun, så skal I finde campingpladsen Les Prairies de la Mer i Port Grimaud, det er en fantastisk plads. Vi kunne ikke bestille plads, for vi vidste ikke, om vores rejseplan holdt i virkeligheden. Hjemmefra havde jeg læst om pladsen, men havde glemt at skrive navnet ned, så vi kørte på må og få ind i Port Grimaud og forsøgte via GPS at finde pladsen. Det lykkedes, så vi holdt sveddryppende ved informationen klokken 18. Campingpladsen består af en masse mobilhomes, der tilhører forskellige feriebureauer. Campingpladsen havde to områder selv, et stort område tæt på vandkanten, stranden med mange restauranter hørte til campingpladsen. Det andet område lå oppe ved den centrale information, Nova Lodges var et selvstændigt område med egen lejrchef, jeg fandt aldrig ud af systemet. Men fakta var efter lang ventetid, hvor de undersøgte, om der var plads til os (der var nemlig salsafestival i de selvsamme dage, som vi skulle være der), at vi fik en bungalow i Nova Lodges. Vi skyndte os ned, nød aircondition i huset og efter et tiltrængt brusebad, gik vi ned for at finde en restaurant. Det var bare lykken, vi sad på stranden med udsigt til de store skibe ude i bugten og de mange skibe i lystbådehavnene i St. Tropez og Port Grimaud.

Næste morgen handlede vi ind i supermarkedet til morgenmad og frokost, og vi nød at kunne sidde stille og roligt og nyde maden sammen. Vi lavede ikke noget den dag ud over at bade, sole os, sove middagssøvn, bade, sole os og gøre os klar til aftensmad på en anden restaurant på stranden.

P1030440P1030441P1030443

Bagefter var vi til salsafestival. Hold da op som de kunne danse. Mon det er et tegn til os? Sidste år var der også salsafestival på den italienske campingplads. Den dag var lige det, vi trængte til og så var vi klar til at opleve St.Tropez næste dag, om end vi frygtede varmen, som lå tættere på 40 end 35 grader.

Nu vil jeg nyde aftenen herhjemme, i går aftes var jeg ude ved 22.30 tiden for at se Perseiderne. Der var dog for overskyet, så nu må jeg huske det i morgen aften. Det er heldigt, at jeg har fri torsdag, og at vejrudsigten lover klart vejr i morgen aften, da det er netop den aften/nat, hvor der er størst mulighed for at se stjerneskud. Faktisk har jeg set det en gang før, da børnene var små. Da stod vi med to børn på armene, de sov og deres forældre nød synet af de mange små stjerneskud.

1. Vi krydser alt, hvad vi kan krydse for skyfri himmel i morgen ved midnatstide. Heldigt, at du har fri :-)
    Fine stemningsbilleder, du har taget.

1. Ellen, tak og ja jeg kunne ikke være blevet oppe, hvis jeg skulle på arbejde næste dag, det er jeg blevet for gammel til :-)

2. Jeg kan berolige med, at regnen ophørte i Aarhus inden kl 9, - og det var i orden :)

Sikke da en skøn campingplads og et fint hus I fik.

Stjerneskud, - det havde jeg ikke lige været opmærksom på, men jeg vil kigge i aften!

1. Eva, det var godt, jeg vil gerne dele det gode vejr med jer :-)

3. God ide med denne slapperdag på jeres ferie, der var jo rund på op til afgang. Og pudsig i lige løber ind i salsafestivaler, mon det er et tegn til en fælles fritidsbeskæftigelse :-)

1. Abildjyde, ja sådanne dage skal vi have lagt ind i ferierne fremover :-) Hvis vi støder ind i salsadansere næste år, så vil jeg overveje om jeg kan byde gemalen op til dans ;-)

4. Hei Lene.
    Kan fornemme den middelhavske varmen og sola i bildene dine. Ser deilig ut.
    I år har jeg faktisk ikke badet i sjøen her hjemme. Det har rett og slett vært for kaldt med 15-16 grader. Satser på bad når vi litt senere drar avsted til Galicien.
    Ha en fin dag der sør.

1. Tak, Elisabeth og må du få en fin aften. Håber du kommer i vandet på din ferie :-)

5. Tak for turen - I får da rigtig oplevet noget ;-) God dag KH Anette

1. Selv tak, Anette, vi synes selv vi når meget på den uge :-)

6. Sikke en dejlig fridag, I havde der på jeres mortorcykeltur.
    God fornøjelse med stjernekiggeri. ;-) Her er der for meget bybelysning, så jeg vil slet ikke prøve at gå udenfor.

1. Tak, Betty, vi fik set stjerneskud, herude er der jo dejligt mørkt :-)

7. En fornem campingovernatning! Der ser utrolig smukt ud dernede.