søndag, september 20, 2015

Lørdagens læsestof

Lørdag startede langsomt med tid til rundstykker og morgente med morgenlæsning. Søndagen er arbejdsdag for mit vedkommende. For en sjælden gangs skyld skal jeg i dagvagt i en weekend, normalt har jeg aftenvagter. Postkassen indeholdt udover Landbrugsbladet et motorcykelblad, Touring Nyt, så mens landmanden fordybede sig i fagrelevante sider, forsvandt jeg ind i fortællinger om motorcykelture. Forskellige fortællinger skrevet af motorcyklister med forskellige fortællestil, men fælles er glæden ved at køre på motorcykel og at opleve noget. Jeg kom med til Marokko, hvor tre mænd og to kvinder i stedet for en daseferie i Marrakech valgte at leje motorcykler og køre rundt i landet. Bagefter tog jeg til Nordnorge med en lonely rider, som drømte om endnu en tur, denne gang med fruen på bagsædet, for han var slet ikke færdig med området deroppe. Til sidst sluttede jeg af med at læse om en tur i “Heartbreak Heartbeat”s område i Yorkshire (serien Små og store synder), hvor ægteparret boede på det hotel i Goathland, som en stor del af serien foregår på. Sådan en lørdag morgens læsning skubber til drømmene om næste motorcykelferie.
Efter LOOP blev det tid til aktiv fridag med plukning af blommer, hyben og hindbær, det meste er puttet i fryseren, hyben blev sammen med æbler og pærer forvandlet til et par glas marmelade. Og så sluttede fridagen af med lydbog og strikketøj. Hvis ikke jeg skulle arbejde, var jeg alligevel stået tidligt op for at få endnu et kapitel af den spændende bog: Fra hus til hus af Krístin Marja Baldursdottír. Nu må jeg vente til i eftermiddag. Må du få en god søndag.
P1030800

11 kommentarer:

  1. Dejlige ture, du læste om. I det hele taget en dejlig dag med tid til det hele. Det giver god opladning til en dagvagt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, opladning må der til, jeg går en travl tid i møde både på mit arbejde og herhjemme :-)

      Slet
  2. Tusind tak, jeg nyder allerede søndagen, har sovet længe, det var der behov for.
    Dejligt at læse andres oplevelser på motorcykel, måske kunne det være en af turene skal prøves.
    Dejlig lørdag/fridag hos dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyden, skønt at du fik sovet længe, det skal der til.

      Slet
  3. Dejligt at blive fragtet lidt rundt i verden, når man nu ikke selv kan nå det hele. Marokko turde jeg nok ikke give mig i kast med på en motorcykel ...
    Serien fra Yorkshire hedder Heartbeat, og det ved jeg, fordi jeg har set samtlige - som i ALLE - afsnit mindst to gange. Jeg elsker simpelthen den serie :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg turde heller ikke og noget af vejen kørte de to kvinder alene, men de havde haft en rigtig god tur med gode oplevelser.
      Selvfølgelig hedder serien Heartbeat, jeg var vist træt i morges ;-)

      Slet
  4. Håber din arbejdsdag er vel overstået. Jeg kan se i forrige indlæg, at du også er hoppet med på vivofit uret, har du det i lommen på arbejde??

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, arbejdsdagen er overstået, skridttælleren ligger i min lomme og den viste 10030 i dag !
      jeg kan dog ikke få den forbundet til computeren, hvilket irriterer mig.

      Slet
  5. Hanne, tak, jeg havde en meget travl arbejdsdag, og ja drømme kan man altid gøre :-)

    SvarSlet
  6. Uh, det er dejligt at høre, at "Fra hus til hus" er spændende. Den har jeg nemlig på lager....

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, håber du kan lide den, jeg kan indtil videre :-)

      Slet