tirsdag, september 15, 2015

Sangen har vinger men latter giver ilt til hjernen

Så sidder jeg der, hygger mig med te, strikketøjet og et blad, bladrer om på Nikoline Werdelins skønne serie om Nina, hvor hun så ofte rammer os kvinder på kornet. Latteren buldrer højt og smilet bliver siddende, mens jeg tager billeder og klukker lidt videre.

P1030781

Dagen er ikke blevet det, den var planlagt til. I stedet for lyttede jeg til min krop og lod fem og syv være lige . Godt jeg har sproget.dk, troede det hed at lade to og tre være lige, men jeg er ikke enige i, at det kun bruges om skødesløshed og ligegyldighed, for mig betyder det også, at man nogen gange ikke skal bekymre sig så meget om det, man gerne vil nå, men i stedet for øve sig i at give slip og tage dagen, som den kommer.

P1030785

PS strikketøjet skal blive til en karklud.

19 kommentarer:

  1. Sjovt nok læste jeg også Nikoline Werdelins side...Du har ret, den fik grinet frem. Dejligt at se du har strikketøjet fremme...lige til at slappe af med. Mit ligger også fremme , klar til en enkelt pind eller to.

    SvarSlet
    Svar
    1. Joan, så har vi hyggegrinet samtidig :-) Jeg øver mig i at få strikkelysten tilbage, den røg, da en af mine blogveninder døde.

      Slet
  2. Du har heldigvis lyttet til det, der er allerbedst til at fortælle dig, hvordan du har det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det var jeg nødt til, så jeg har sovet og lavet lidt husmormotion indimellem sofahygning :-)

      Slet
  3. Uh, spotter man en af de nye kopper?

    SvarSlet
  4. Nikoline spidder os præcist og kærligt!
    Om man lader fem og syv være lige eller lærer at sige "pyt" kommer vist ud på et... essensen må være at give slip og finde plan b frem.
    En tænkepause og lidt hyggestrik er også godt for hjernen.
    - et hyggeligt pausebillede. Farverne står så fint til hinanden...

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, pyt er et godt ord :-)
      Og jeg syntes også farverne passede godt sammen

      Slet
  5. Selv tak, Hanne, ja det er godt at vi kan blive klogere :-)

    SvarSlet
  6. Nikoline Werdelins stribe er skøn, det er så hyggelig læsning og man føler sig så herligt ramt ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Margrethe, de striber er så gode :-)

      Slet
  7. Helt enig med dig i, at udtrykket dækker over mere end bare ligegyldighed. Werdelins kvinder er taget lige på kornet og dine nye krus er så fine. Det blev forhåbentlig en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Benedicte, godt at høre at andre også tænker ordet bredere end som defineret. Jeg havde en dejlig dag, tak :-)

      Slet
  8. Tak for en god latter her på morgenkvisten, en dejlig onsdag, min "elskede" fridag.

    Dine tanker og "fem og syv være lige" - kan du jo vælge ordet "Pyt" - Har ikke lige kontrolleret, hvad der skrives om dette :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, pyt er et godt ord og jeg håber du havde en god fridag :-)

      Slet
  9. Nikoline Werdelins Nina er så skøn.og rammende. :-)

    SvarSlet
  10. God latter og et lille smil kan løse op for mange situationer. Du fik vist en hyggelig dag ud af det hele.

    SvarSlet