torsdag, december 10, 2015

Julekalenderen, 10.december

Det har været en god dag i dag.

Den mentale to-do liste: alle de ideer jeg havde om projekter, der skulle nås i december, bliver lige så stille lagt hen i inspirationsområdet af hjernen. I stedet fik jeg trænet i LOOP i dag, havde ellers bestemt at sige mit abonnement op, men nu giver jeg mig selv en chance mere. I dag sad Hjerteforeningen der og målte folks blodtryk inden træningen. "Kender du noget til blodtrykket" spurgte den venlige mand. Om jeg gør? Det tør nok antydes. Den rare mand blev lidt nervøs, da han skulle sætte blodtryksmanchetten på og lige havde hørt, jeg var sygeplejerske. Han syntes, mit blodtryk var pænt efter lige at være gået fra bil og ind, jeg synes, det er for højt, selv om det var inden for normalområdet. Det har det også været i blodbanken de sidste par gange, så det er nok ikke en dum ide med det træning. Og det der motionscykling, mens jeg ser julekalender, det har jeg helt glemt. Det går jo fint med sofa, strikketøj, tekop og iPad, der kommer man ikke til at svede.

Julerelateret: I dag har jeg bagt pebernødder og vanillekranse, jeg hyggede mig med julemusik i radioen først, siden hen fandt jeg en film på Viaplay, som så fik lov til at underholde mig, men jeg satte pebernødder og trillede ringe til vanillekranse. Der er lavet adventspakker blot for at opdage, at min by ikke har sen posttømning mere, øv, jeg håber posten er i julehumør og lader pakkerne komme frem til advent.

HOV, og for en gangs skyld har min kære landmand kunnet sætte sig til bords og spise aftensmad, der er lavet af fruen, kartoffellasagne og rødkålssalat. Han nød det, det hører til sjældenhederne, jeg har virkelig mistet lysten til at kokkerere.

God aften til dig

Min julekalender i år skal være, at jeg hver dag i december gør et eller andet julerelateret og et eller andet, som kan streges på den mentale to-do-liste og blogger om det. Egentlig ville jeg gerne lave en konkret papirliste med ting, der skulle være færdig inden jul, men sådan en liste ville få lige den modsatte virkning på mig, jeg ville blive stresset, ked af det og irriteret på mig selv, når jeg ikke nåede det planlagte, så dette er min skræddersyet kalender til mig, lige som jeg er, der hvor jeg er i mit liv.



9 kommentarer:

  1. Dejligt, at også du er et menneske, - en der snyder fra motionen og laver nem aftensmad. Også selvom du kender alt til risiko for helbred, og ved, hvor tilfredsstillende det er, at spise et godt måltid sammen. Vi er nu nogen mærkelige nogen, vi mennesker.

    Jeg skulle sende et brev forleden og bevægede mig langt fra mit hjem, - blot for at konstatere, at postkasserne var pillet ned. Gad nok vide, hvor langt jeg nu skal? Jeg bor jo faktisk i en storby og ikke i Udkantsdanmark, så en enkelt postkasse skulle man vel kunne finde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg er i den grad et menneske, og vi er nogen mærkelige væsener :-)

      Slet
  2. Hehe "Kender du noget til blodtrykket?" - men han kunne jo ikke vide, at du er sygeplejerske ... ligesom laboranterne ikke kunne vide, at jeg selv er laborant, når de fortalte mig, hvad der skulle ske i forbindelse med at få taget en blodprøve.
    Jeg kan ikke gennemskue PostDanmarks distributionssystem - når jeg bestiller over nettet, hvad jeg har gjort en del på det sidste, varierer det mellem, at jeg har pakken dagen efter, til at der går 4-5 dage efter at have modtaget mail om, at den er afsendt. Jeg håber dine når frem til tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, han kunne ikke vide det, så vi grinte lidt sammen, og jeg roste dem for et godt initiativ,for det er et vigtigt emne at sætte fokus på.
      De sidste to fredage har jeg sendt og det har været fremme lørdag, så jeg håber :-)

      Slet
  3. Hanne, jeg hyggede mig med bagningen og lukning af servicefunktioner i posten skyldes måske, at vi ikke bruger det så meget mere?

    SvarSlet
  4. "trille ringe til vaniljekranse" - du kører dem ikke gennem den gammeldags kødhakker, som jeg lige i øjeblikket ikke kan huske, hvad hedder?
    Netop i år har jeg overvejet at lave vaniljekranse selv - barnebarnets farmor og farfar kommer over til os juleaften, så det kunne være sjovt at lave lidt ekstra selv. Men jeg ville køre dem gennem hakkeren, hvor der er sådan en stjerneform.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg troede jeg havde svaret. Jeg har ingen gammeldags kødhakker, så jeg kører dem gennem den moderne, hvor stjerneformen er alt for stor, så jeg skærer små stykker og triller dem :-)

      Slet
  5. Hvor var det dejligt at kunne lave mentalt tjektegn med vaniljekranse og pebernødder, samt en tur i LOOP.
    Fortsat god december

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Abildjyde, ja og det bliver måske så også den eneste gang jeg kommer i LOOP i december :-)

      Slet