onsdag, december 02, 2015

Julekalenderen, 1.december

P1030997

Bare rolig, jeg ved godt, at vi er kommet til d.2.december, men indlægget blev ikke skrevet i går, så nu skrives det i dag.

Min julekalender i år skal være, at jeg hver dag i december gør et eller andet julerelateret og et eller andet, som kan streges på den mentale to-do-liste og blogger om det. Jeg er ikke krævende, hvilket 1. december også bærer præg af. Egentlig ville jeg gerne lave en konkret papirliste med ting, der skulle være færdig inden jul, men sådan en liste ville få lige den modsatte virkning på mig, jeg ville blive stresset, ked af det og irriteret på mig selv, når jeg ikke nåede det planlagte, så dette er min skræddersyet kalender til mig, lige som jeg er, der hvor jeg er i mit liv.

Julerelateret: Jeg nød at tænde både kalenderlys og adventslys, de fik lov til at brænde i de mørkeste af dagtimerne. Og mens de lyste, flettede jeg en stjerne eller to, som nu ligger i adventsbakken. Risengrødstraditionen på afsnittet havde samlet så mange af os, der ikke var på arbejde, så vi flyttede ud i en tilhørende opholdsstue og hyggede os med hinanden.

Den mentale to-do-liste: jeg fik læst en ph-d-afhandling færdig og fik påbegyndt en skriftlig oversigt, men da computeren pludselig lukkede programmet, og det sidste (rigtig meget)ikke var blevet gemt, besluttede jeg mig for at udskyde resten til en anden dag. Regnskabet blev også færdigt, så det blev en god dag, denne første dag i december.

Og så fik jeg set første afsnit af den nye julekalender på TV2, nu må vi se, om den kommer til at følge mig i december.

God decemberdag til dig.

P1040001

14 kommentarer:

  1. En god julekalender du der har givet dig selv. Har lige dagen i går smut, men tror jeg vil begive mig ud i at gøre lidt det samme. Måske ikke altid noget der kræver det store, men bare kan placeres ind, hvor det giver en rolig stemning i hverdagens decemberhygge.
    Jeg så også med i går, er spændt på hvad den byder, om den kan fænge, altså Juleønsket. Ved der kommer noget der fænger mig, hvis jeg ikke er for stresset, det er VM håndbold, Hvis lyden fra hallen er for voldsom for mig, så kan jeg ikke kigge med, så ved jeg at jeg er stresset. Heldigvis er P3 sporten altid ved min side, hvis jeg må slutte for tv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, må du hygge dig med håndbolden, den plejer ikke at fange mig, nu for vi at se :-)

      Slet
  2. Tak, Hanne, jeg må fluks ind og tjekke mit wordprogram :-)

    SvarSlet
  3. I dag er det så mørkt og gråt, at jeg har besluttet mig for at pynte op til jul - OG rydde ud i ikke længere brugte julepynteting!
    Jeg har ideer, ikke planer - så er det mere tilgiveligt, at ikke det hele bliver ført ud i livet ;-) Jeg har bl.a. en ide om, at jeg nok på et eller andet tidspunkt får lyst til at bage snåkager ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det lyder som dejlige planer. Nu vil jeg gå i gang med at vaske vinduer, så jeg kan få julepyntet :-)

      Slet
    2. Ideer, Lene ... ikke planer ;-)

      Slet
    3. Åh ja Ellen, det er jo rigtig, vi er nødt til at være gode ved os selv, så ideer er jeg med på :-)

      Slet
  4. Fantastisk julekalender, som nok kan give os andre gode mentale input også. Som Abildjyden bliver min tv-julekalender nok også håndbolden. Og så må jeg se at få begyndt på den nye miniserie, Mens vi presser citronen (https://www.dr.dk/presse/mens-vi-presser-citronen-det-er-jo-bare-en-madklub).

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, vi får se, om der bliver gode mentale input :-) Og jeg kan allerede nu efter at have læst om serien sige, at den serie skal jeg ikke se :-)

      Slet
  5. Jeg kan godt lide lister, men du har ret; de kan nemt slå en i nakken. Igår nåede jeg fx kun cirka halvdelen af punkterne på min liste, og det var lidt noget øv. Ideen om at gøre lidt og blogge om det er god. Måtte en anden en gå hen og blive inspireret :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, jeg er tidsoptimist og får altid skrevet for meget på den liste, så nu gider jeg ikke mere :-)

      Slet
  6. Tak Hanne, jeg fandt ud af det, og faktisk var programmet sat til at gemme hver 10. minut og i dag var det alligevel blevet gemt, i hvert fald det meste :-)

    SvarSlet
  7. Her startes også blidt ud med julen... Levende lys med tal på holder styr på dagene...
    Har to aftaler i december. Resten skal bare nydes med almindelige hverdagsgøremål i godt nisseselskab. Pynten kommer op ad flere gange, så jeg bedre kan nyde de enkelte ting.
    Risengrødstradition lyder godt ;-)
    Men noget skidt, når computeren vil bestemme!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, december skal nydes i fulde drag og heldigvis havde programmet gemt mere end jeg i første omgang troede :-)

      Slet