tirsdag, december 22, 2015

Julekalenderen, 21. og 22. december

Juleroen er begyndt at indfinde sig, noget skyldes at den yngre generation nu alle er landet i huset, noget skyldes, at jeg for første gang i nogle år har fri d. 23. og det passer perfekt til min julekalender.



Mentale to-do-liste: Medarbejderne har lagt grus på gårdspladsen i dag, vi har i lang tid levet med stabilgrus efter opgravning og reparation af kloakrør. Hold da op som det pynter. Nu gad jeg godt, at regnen der falder, kunne forvandles til sne, men det sker nok ikke i år.
På arbejde fik jeg forskellige ting rundet af, og jeg fik lov til at afspadsere 1½ time. Det hjalp vældig på helbredet. Hver gang jeg presser citronen, blusser svimmelhed, forkølelse og almen utilpashed op, så det her var en kærkommen gave. Nu er der handlet ind, og der er købt ind til lidt vinterbeplantning udenfor. Indenfor skal en landmand og søn plejes, nu er de ved at blive syge. Det vil vi ikke, juleaften skal være sygdomsfri!




Julerelateret: Jeg har lyst til småkagebagning, så jeg har tænkt mig at gøre dejen klar i aften, og så kan jeg julehygge i morgen tidlig, når den yngre generation sover og landmanden sorterer kartofler. Huset smiler til mig, ikke alt julepynt er fremme, det havde hverken datter eller jeg lyst til, men trods det er der rigeligt at hygge sig med.

God aften til dig



Min julekalender i år skal være, at jeg hver dag i december gør et eller andet julerelateret og et eller andet, som kan streges på den mentale to-do-liste og blogger om det. Egentlig ville jeg gerne lave en konkret papirliste med ting, der skulle være færdig inden jul, men sådan en liste ville få lige den modsatte virkning på mig, jeg ville blive stresset, ked af det og irriteret på mig selv, når jeg ikke nåede det planlagte, så dette er min skræddersyet kalender til mig, lige som jeg er, der hvor jeg er i mit liv.

10 kommentarer:

  1. Ufda - ingen syge til jul, tak. Du må fodre dem med masser af romte - et meget populært middel mod forkølelse. Det virker sikkert overhovedet ikke, men i tilstrækkelige mængder glemmer man, at man har det skidt ;-)
    God bedring og fortsat god julehygge til jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen, lige nu er nogle i gang med whisky og andre putter sig under tæpper og ser julefilm :-)

      Slet
  2. Enig med Ellen. Ikke noget med en syg jul....
    Ellers ligner dit forhold til juleriet mit! Selvom jeg er ikke er arbejdsramt, har lysten til juletosserier været fraværende. Jeg plejer at være ret juleaktiv. Men i år er det 'vi gør kun det vi virkelig har lyst til'... Og vi har hygget tiden væk!
    Men nu er vi klar... der er ikke flere indkøb og forberedelser.
    God bedring og må jul blive god for jer alle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne, og i lige måde. jeg ved nu at december bliver udnævnt til hyggemåned og julerierne skal lægges den sidste uge :-)

      Slet
  3. Uha nej, ingen sygdom i juledagene. Men hvis det kan kureres med whisky og julefilm er det ok!
    Det lyder rigtig hyggeligt med børnene under tag og julepynt efter lyst. Helt som det skal være.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, det går fremad, men nu får vi at se. Og alt er ellers som det skal være :-)

      Slet
  4. Godt med 1½ times afspadsering, ikke noget med at ligge sig syg nu hvor julefreden er lige om hjørnet.
    Jeg foretrækkerat få julepyntet til den anden søndag i dec. da har jeg julehygge med børn, svigerbørn og børnebørn, og det vil fortsætte forventer vi, i mange år ud i fremtiden.
    Det dufter vel allerede af julebag hos dig nu, mums.
    God bedring og god jul

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Abildjyde og en god jul til dig også :-)

      Slet
  5. Hos os har vi gjort som du og pyntet lidt efter lidt igennem december, hvilket jeg synes har været rigtig hyggeligt. I aften hjælper vi hinanden med at pynte det sidste og juletræet.
    Jeg håber ikke, landmanden og sønnen bliver rigtig syge og at I med viljens kraft kan bestemme jer til at være raske :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Henriette, nu nærmer julen sig og vi bliver klar ligesom jer :-)

      Slet