lørdag, december 05, 2015

Julekalenderen, 4.december


Jeg skal vist skynde mig, hvis julekalenderen skal skrives, inden d. 4 bliver til d. 5. Aftenvagten var dejlig rolig med tid til de patienter, der var indlagt eller blev indlagt.

Den mentale to-do-liste: Min dag startede jo ikke med det bedste udgangspunkt, men i dag fik jeg ordnet min æske med gavebånd og gavekort, jeg havde smidt alt muligt skrammel i kassen og i den skuffe, den står i. Nu er der ryddet op i skuffen og det er godt.

Julerelateret: Kalenderlyset fik lov til at brænde, mens jeg spiste morgenmad. Og julekalenderen blev set, mens jeg fik motioneret, det koncept vil jeg dyrke de næste dage. Adventsgaver til de unge mennesker blev sendt af sted, så ser vi om posten er i decemberhumør og får dem afleveret inden adventssøndag. Julemusikken har også i dag fået lov til at følge mig, især på vejen hjem fra aftenvagten. Vi sang utroligt godt sammen, Oslo Gospel Choir og mig.

Må du sove godt

Min julekalender i år skal være, at jeg hver dag i december gør et eller andet julerelateret og et eller andet, som kan streges på den mentale to-do-liste og blogger om det. Egentlig ville jeg gerne lave en konkret papirliste med ting, der skulle være færdig inden jul, men sådan en liste ville få lige den modsatte virkning på mig, jeg ville blive stresset, ked af det og irriteret på mig selv, når jeg ikke nåede det planlagte, så dette er min skræddersyet kalender til mig, lige som jeg er, der hvor jeg er i mit liv.



11 kommentarer:

  1. Jeg beundrer, at du får holdt fast, - selvom dagen udfordrer fra start. Du sender god energi ud gennem skærmen. Tak for det.

    SvarSlet
  2. Dejligt at din dag vendte og blev god.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, jeg nød det også :-)

      Slet
  3. Dejligt med en rolig aftenvagt efter flere fridage, og en dag hvor lunten er kort.
    Godt du nåede det planlagte, mon ikke pakkerne når frem, håber ikke de bliver leveret forkert.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, jeg er spændt på posten, det begynder jo at blive december :-)

      Slet
  4. Hanne, jeg hyggede mig på vejen hjem.
    Sætningen er måske forkert, fordi jeg føler faktisk også at vi skaber tiden, vores patienter og pårørende roser os i hvert fald for at være nærværende, selv om de kan se at vi har travlt.
    I går var der bare så meget tid, at vi fordybede os mere i plejen, og fik også tid til at tage fat på de hængepartier, der også er på en afdeling, så som at forberede en overflytning på mandag, læse artikler, rydde op i skabe, osv.

    SvarSlet
  5. Det er da ret ærgerligt, at Oslo Gospelkor ikke selv er klart over, hvor godt et samarbejde I kunne få ;-)
    Imponerende, at du stadig giver dine børn adventsgaver ... men det havde jeg måske også gjort, hvis ikke det var så rasende dyrt at sende pakker til England. Til gengæld får hun lidt dyrere gaver, så det går nok lige op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, de går glip af en oplevelse :-) Nu har mine børn jo ikke børn, så måske derfor? I år har jeg dog besluttet at alle skal have, så det er både deres kærester og sønnens roommate :-) Måske stopper jeg så efter dette år :-)

      Slet
  6. At synge julen ind går aldrig a mode :D

    - Anne www.venterpaavin.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, aldrig, det hører sig til :-)

      Slet