mandag, december 07, 2015

Julekalenderen, 7. december

Det har været en lise med denne fridag, hvor sol og vindstille vejr har givet ro til hovedet og sjælen.
DSC_0342
Den mentale to-do-liste: Min artikeloversigt blev færdig, nu er jeg klar til projektdagen i morgen. Det tog langt længere tid, end jeg havde regnet med.
DSC_0346
Julerelateret: I dag gik jeg gennem Aalborgs julepyntede gader, det gør mig glad. Endnu mere glad var jeg for anledningen til gåturen: jeg skulle på cafe med min studiekammerat. Vi havde begge behov for at ses og følge op på hinandens faglige og private liv. Hun er så inspirerende at være sammen med, så de 2½ time gik hurtigt. Vi nød en god vegetarburger med superlækre kartoffelfritter og aioli til på en ny cafe for os. Den kan anbefales.
DSC_0344
Min julekalender i år skal være, at jeg hver dag i december gør et eller andet julerelateret og et eller andet, som kan streges på den mentale to-do-liste og blogger om det. Egentlig ville jeg gerne lave en konkret papirliste med ting, der skulle være færdig inden jul, men sådan en liste ville få lige den modsatte virkning på mig, jeg ville blive stresset, ked af det og irriteret på mig selv, når jeg ikke nåede det planlagte, så dette er min skræddersyet kalender til mig, lige som jeg er, der hvor jeg er i mit liv.


11 kommentarer:

  1. Savner Ålborg i julepynt. Det blev ikke til en tur i år.
    En smuk dag fik du; jeg nød billederne i dit morgenindlæg. Vi trængte til lys og stille vejr.
    Jeg nød det og fik en gåtur ved STORåen. Det er helt vildt alt det vand, der er kommet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, det er helt vildt så meget vand I har fået, min søster måtte køre omveje hjem fra Struer for alle vejene var oversvømmet.

      Slet
  2. Jeg nyder også, at det ikke blæser og regner for en stund, - så regner det da ikke ind gennem den plade, jeg har for vinduet efter Gorms hærgen.... ;)

    Dejligt med et hyggeligt café-besøg. Den menu lyder utroligt lækker. Og snak med gamle veninder er i kategorien "ikke så ringe".

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, ja jeg så godt på instagram, at det regnede ind, øv. Vi satser på tørvejr

      Slet
  3. Det er så hyggeligt at mødes og få fyldt op, det både med ny cafe, lækker mad, og en god faglig snak, smal talk "det kan ikke undgås eller?"
    God arbejdslyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Abildjyde og der var masser af small talk :-)

      Slet
  4. Lyder som en rigtig dejlig dag Lene.. Vi havde også flot vejr her på øen. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, en skøn dag og i dag måtte vi køre rullegardinerne ned , fordi solen stod lige ind på computer og arbejdsbord :-)

      Slet
  5. Det var godt, naturen lige gav os en chance til at få ladet batterierne lidt op, efter de næsten bogstavelig talt var blæst tørre og halvdøde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, batterierne kørte virkelig på nødstrøm :-)

      Slet
  6. Hanne, det vejr var også noget for mig, og utroligt så vidt omkring man kommer på 2½ time

    SvarSlet