tirsdag, december 08, 2015

Julekalenderen, 8. december

Julekalenderen er lidt sløv i disse dage.

Den mentale to-do-liste: Jeg havde en ide om noget, da jeg kørte hjem fra arbejde, men hjemme gik der sofahygge i eftermiddagen, og der sidder jeg stadig.

Julerelateret: Der blev købt julesmåkager hos bageren, fordi jeg pludselig fik lyst til vaniljekranse og finskbrød. På den måde gik sofa, levende lys og lækkerier op i en højere enhed.

På arbejde havde jeg en rigtig god dag, min projektgruppe fik megen ros fra vore vejledere, fordi vi virkelig havde læst alle de artikler og jeg havde læst ph.d. afhandlingen. Hvis vi ikke læste dem, hvordan skulle vi så blive klædt på til at skrive forskningsprotokollen?  Det er dejligt at se, hvordan mine kolleger også bliver grebet af det, de læser og ønsker, at alle på afdelingen læser det samme og blive klogere på patienters oplevelse af at være ramt af apopleksi. Måske skulle vi hænge månedens artikel op på personalestuen som pendant til andres månedens mand/kvinde.


Min julekalender i år skal være, at jeg hver dag i december gør et eller andet julerelateret og et eller andet, som kan streges på den mentale to-do-liste og blogger om det. Egentlig ville jeg gerne lave en konkret papirliste med ting, der skulle være færdig inden jul, men sådan en liste ville få lige den modsatte virkning på mig, jeg ville blive stresset, ked af det og irriteret på mig selv, når jeg ikke nåede det planlagte, så dette er min skræddersyet kalender til mig, lige som jeg er, der hvor jeg er i mit liv.




13 kommentarer:

  1. Jeg synes, jeg kan mærke julehyggeriet rykke nærmere... Sofa, lys og småkager... det er lige mig...
    Hvor er det dejligt med sådan en fællesoplevelse på arbejdet. Det giver bonus på mange fronter. Fortsat god arbejdslyst med projektet.
    Der er så mange gode sange i Pyruskalenderne; denne er herlig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, der skal ikke så meget til før julehyggen kryber ind :-)

      Slet
  2. I år har jeg bare kalenderlys. Barnebarnet har fået en flot pakkekalender - det er hans fødselsdagsgave - han fyldte 5 år 2. december.
    Ingen børn har fået adventsgaver - og det er absolut første gang og ikke en egentlig beslutning. Når jeg kommer hjem fra Stockholm i morgen, så har jeg mere tid til at jule. Jeg plejer heller ikke at pynte før den 10, så det er vist ok. Fint med købte småkager :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, og vi når jo det vi når :-)

      Slet
  3. God ide med månedens artikel, - måske i abstract-form, så ingen får stress af yderligere tidsforbrug..... Så kan man jo læse det hele, hvis det fænger.

    Gå glad i bad er en skøn sang, og det vil jeg så gøre nu :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, mon du snag i badet? :-) Ja abstract kunne være en ide, jeg overvejer også en matrix, for abstract fylder meget lidt.

      Slet
  4. Sofahygge skal der være tid til, at det så bliver resten af dagen, skidt pyt.
    Lækkert med lidt sødt til teen/kaffen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, jeg er en rigtig sofahygger i disse dage :-)

      Slet
  5. Det er derfor, det er så god en ide med ideer - det er meget lettere at forsvare, at de ændres fra at lave ét til i stedet at lave noget helt andet ;-)
    Jeg sofahygger også lige om lidt - men uden småkager!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, ideer er gode at have :-) Og småkager øger hyggen, jeg siger det bare ;-)

      Slet
  6. Sofahygge skal da være et fast punkt på to-do-listen Lene.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det er det også, tro mig :-)

      Slet
  7. Hanne, nu skal vi skrive baggrundsafsnit, som skal være færdig til midt i januar. Vi har fået arbejdedage til det, så vi skal være struktureret :-)

    SvarSlet