mandag, december 07, 2015

Kan det virkelig passe?

Mandagens fridag er startet tidligt og lidt søvnig – det sidste er min egen skyld, jeg satte mig til at strikke og se julefilm, da jeg kom hjem ved midnatstid. Og da jeg skal have vendt døgnrytmen til dagvagt i morgen, så går det ikke at sove længe i dag.

Da jeg gik ude i køkkenet, fornemmede jeg pludselig noget anderledes i luften. Kunne det passe? Fluks tog jeg gummistøvler og jakke på og gik ud. Det passede!

Det blæser ikke!! Det regner ikke!! Og selv om landmanden nok ikke synes om en oversvømmet mark, så var den smuk denne morgen, hvor landmandsfruen med vindstille hår nød måne, lyset og svanerne. God dag til dig.

P1040013P1040014P1040015

9 kommentarer:

  1. Jo, det kunne nemlig godt passe - vi vågnede også op til en smuk og stille morgen - og vores vand skal heldigvis være der ;-)
    Du er heldig at få lagt din fridag lige i dag - håber du får tid til at nyde den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er så skønt med det vejr, jeg læser og læser lige nu, men skal på cafe i eftermiddag, det bliver godt :-)

      Slet
  2. Du har ret - det var en helt fantastisk smuk morgen. Mit hoved nyder at det ikke blæser en halv pelikan og at det er lyst i dag - jeg har godt nok haft svært ved at blive rigtig vågen på de der mørke dage. Fortsat god fridag KH Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, det har jo nærmest heller ikke været lyst her i weekenden.

      Slet
  3. Åh ja det er så dejligt, at der er helt stille og klart :) Jeg bliver totalt kulret i hovedet af blæsten, natten til søndag kunne jeg ikke sove, fordi blæsten larmede for vildt på den side af huset.
    God dag - jeg skal lige komme over en hovedpine (jeg har ellers aldrig hovedpine, men det er muligvis blæstens skyld).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Helle, jeg havde også hovedpine, så dagen i dag er nydt :-)

      Slet
  4. Hanne, det har været så skønt i dag :-)

    SvarSlet
  5. Mandag var noget så vidunderlig - ingen blæst - ingen regn - kun oversvømmelser, beredskabfolk der fyldte midtbyen med pumper, vaders etc. Solen fandt ned til os. Så skønt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, ja hos jer var der rigeligt med vand

      Slet