søndag, december 27, 2015

Kreativitet - aktivitet

Huset summer af aktivitet, vi skal have gæster, så mens jeg rydder op, sætter ekstra plader i bord og støvsuger, har mændene omdannet badeværelset til en barbershop. Nu er søn og landmand smukt klippet af svigersønnen. Datteren er til den årlige julekomsammen med veninderne fra gymnasiet. Om lidt kommer mine jydske søstre med familie, de har boller og ølkage med, jeg står for osten. I aften står de for salat og dessert, vi står for grillstegt dådyrfilet og hasselbackkartofler (som jeg fortrød at jeg havde lovet datteren, der skal godt nok skrælles mange og så skal de jo også skæres til – det får niecerne sammen med datteren lov til – de er dog skrællet)’'

P1040055

I går lokkede sønnen os alle med ind og se den sidste Star wars film, jeg nød den, god historie, gode skuespillere og gensyn med den unge trio, som nu er blevet gamle. Vi hyggede os med popcorn i lange baner, hjemmebragt slik (shh det måtte man ikke, det vidste vi bare ikke) og sodavand i stor stil.

Der er masser af lækkerier tilbage i kagedåserne, småkage, slik og hjemmelavet konfekt. Gavekurven fra vores elev rummer også lækkerier og vidensbyrd om hans mors kreativitet. Chokoladen havde fået nyt cover og nu har vi også ingredienserne til snemandssuppe. det skal vi vist prøve, når vi bliver alene igen.

P1040064

God 3. juledag til jer.

9 kommentarer:

  1. Hanne, jeg er også glad for juleaftens borddækningen :-)

    SvarSlet
  2. Ih, hvor I hygger.
    Jeg tror, vi er ved at have gjort kål på de fleste lækkerier, - nu skal der "nye boller på suppen" (altså IKKE snemandssuppen...), - sund mad og så videre. Som hvert år. Suk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, her er der masser af mad i køleskabet og stadig meget slik i skabene, så det varer lidt inden vi får fundet de sunde takter :-)

      Slet
  3. Dejlige dage med julestemning, familien samlet, både mange, eller de nærmeste.
    Når du og landmanden igen er alene bliver det hyggeligt med snemandssuppen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyden, det har været skønne dage :-)

      Slet
  4. Borddækningen betyder mere end man umiddelbart tror. Jeg har aldrig været så god til det, men dette her er et meget smukt bord :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg har aldrig prioriteret bordækning, men det betyder nemlig noget. Og min datter er en ørn til det. Så jeg må oppe mig i 2016 :-)

      Slet
  5. Så fik jeg tid til blogland igen! Dejligt at læse om jeres jul - og fortsat glædelige dage! - Tænker på jer hver gang jeg vælger kartofler - i dag ved Torvehallerne, hvor jeg valgte de fineste små Vildmosekartofler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, dejlig at have dig her, og det er godt at vide at vi får en tanke, hver gang der købes kartofler :-)

      Slet