onsdag, januar 06, 2016

Nå men

  • jeg kunne da godt tage et billede af sne, men så skulle jeg have taget det, mens jeg var på arbejde, for her på gården er der ingen sne
  • jeg har haft en rigtig god dag på arbejde. Vi blev færdige i projektgruppen med vores baggrundsbeskrivelse, nu venter vi spændt på om vores vejledere godkender det
  • i går gik jeg helt amok i småkage og slikdåserne, så jeg håber at den voldsomme utilpashed, jeg følte, huskes i dag, nu hvor sukkerabstinenserne banker på
  • så fik jeg opklaret et mysterium. Mens jeg arbejdede med projektet i går aftes, skulle jeg tjekke nogle patientdata, og jeg undrede mig over noter skrevet af en sygeplejerske, jeg ikke kendte. Jeg tænkte om det kunne være en vikar, men i så fald var det en dygtig og neurologisk erfaren sygeplejerske. I dag kunne andre så fortælle mig, at en kollega er blevet gift i december uden at fortælle det til nogen, men da hun havde taget gemalens navn, så fremgik det også af hendes “fingeraftryk” på elektroniske journaler. Som én tørt sagde, det er da noget helt andet end alle os andre, der gik i selvsving 1 år før brylluppet.Mit bryllup blev besluttet en dag over teen, og familien blev inviteret til bryllup 7 uger senere.
  • jeg mangler stadig at fjerne julepynt, inden rengøringsholdet kommer i morgen, så ikke mere driveri her. Ha en god aften

to tekrus på et bord

et sidste nå men

  • min far og jeg hyggede os rigtigt i går. For første gang i flere år prøvede jeg at give min far te, og han kunne lide det igen. Jeg er den eneste af os søskende, der drikker te, og på plejehjemmet serverer de altid kaffe for min far, så han er helt vænnet fra tedrikning. Vi dyppede småkager i teen og nød dem, mens vi kiggede på solskinnet udenfor

17 kommentarer:

  1. Nå men de der fyrfadsdimser har jeg også :-)
    Du må da godt nok have fået et ordentligt ædeflip, siden du ligefrem kan få det dårligt!
    Der vil nok til stadighed være forskel på, hvor meget eller hvor lidt vi danskere gør ud af bryllupperne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, de fyrfadsdimser er rigtig pæne og forbindes med mine forældres hjem :-) Jeg spiste til, jeg var slet ikke sulten, da jeg vågnede næste dag :-)

      Slet
  2. Nå men du har da haft en dejlig dag. God aften i det nordjydske. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Inge, håber I har det godt.

      Slet
  3. Nå men ...
    Det lyder som du havde en rigtig god stund med din far.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jørgen, vi havde det rigtig godt :-)

      Slet
  4. Nå men det lyder jo meget godt alt sammen :-) Hyggeligt med din far og theen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, det var det også :-)

      Slet
  5. Dejligt at høre, at man også "bare kan blive gift" i disse tider, hvor alt ellers går op i bryllupsmesser og masser af penge og den helt rigtige kirke til fotografering osv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, ja, jeg kan blive helt svedt ved tanken om alt det man "bør" huske og planlægge og tænke på.

      Slet
  6. Nå men jeg håber på, de tager fejl mht. mængden af sne i morgen tidlig.
    Og du lyder til at have haft en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det gør jeg også og jeg havde en dejlig dag.

      Slet
  7. Nå men, du har nok for styr på din afpyntning i mellemtiden. Her kniber det noget, da jeg synes, det er nemmest at pille pynt af juletræet i dagslys (eller også er jeg bare lidt for doven?). Dejligt, at du har et godt besøg hos din far, og at I kunne nyde te og småkager sammen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. fruen i midten, det tager jo egentlig ikke så lang tid, men nu ligger det på et værelse og venter på at komme i alle æskerne :-)

      Slet
  8. Tak, Hanne, og julepynten er alt sammen lagt ind på et væresle, nu skal det så bare pakkes ned, det tog vist flere måneder sidste år, jeg satser på at det bliver noget før i år :-)

    SvarSlet
  9. Dejligt slik dåse og projektgruppens rapport er klaret, og det kun er julen der mangler at komme i kasserne til den næste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, jeg fandt nogle flere kage og slikdåser :) Så der arbejdes på at både jul og lækkerier forsvinder ;-)

      Slet