tirsdag, marts 01, 2016

Hovedpine, træthed, kuldskær



Man kunne nemt forledes til at tro, at jeg er ved at blive syg. Jeg tror, at jeg ved bedre. Normalt har jeg to fridage efter aftenvagtweekend, det har min krop og mit søvnmønster det bedst med. Denne uge er anderledes, jeg havde selv valgt at stå tidligt op i går og høre på kloge studerende. Og i dag har jeg selv sagt ja til at introducere fire nye kolleger. Lutter gode ting og efter arbejde i dag kørte jeg direkte til en times fysioterapi med massage, varmepude, ultralyd og masser af god snak. I aften skal jeg til møde i min fagforening, hvor min pensionskasse holder møde for mig og mine kolleger i neurologisk afdeling. Der er tapas og udsigt til gensyn med gamle kolleger, som er på det andet afsnit. Så lige nu skynder jeg mig langsomt, slapper af  og nyder eftermiddagsteen herhjemme. Jeg er overbevist om, at min krop reagerer på alle de gode ting, fordi jeg har vænnet den til, at efter aftenvagt går vi i slowmotion.


Istvan syntes ikke om, at vi to var i hver sit rum, så hvor det normalt er landmanden, som forbarmer sig og inviterer hunden ind i stuen, så blev det mig i dag, fordi vi er alene hjemme. Landmanden er til møde i eftermiddag, og havde jeg været sådan en, som kalder os mor og far til vores hund, hvilket jeg IKKE er, kunne jeg have sunget; når min mor kommer hjem, så er min far lige gået og ... for Istvan. Det gør jeg så ikke, Istvan er en hund, den er elsket og afholdt og stueafslapning i hundekurv er okay, hvorimod sofahygning og hund som sengevarmer aldrig bliver tilladt.


Skulle jeg ordinere den rette medicin til mig selv, skulle det helt sikkert være en hurtig gåtur, men nej, jeg ordinerer det næstbedste; sofa og te. Ha en god aften.

9 kommentarer:

  1. Ja ja,... selv gode ting kan hobe sig op og blive til "for meget"! Jeg nyder at læse om alle de spændende tiltag og ny viden på sygehuset... Men pas nu på dig selv...
    Istvan har et godt hjem!
    Hav en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, jeg passer på og tak :-)

      Slet
  2. Jeg håber du har i din teori om din krops reaktioner og at du ikke er på vej til at blive syg igen ... og jeg glæder mig over at læse, at I kun er mor og far for jeres menneskebørn! En hund er en hund og har det bedst med at leve og blive behandlet som en sådan, hvilket jo på ingen måde er ensbetydende med et dårligt hundeliv :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg havde ret :-) Vi er, som du nok kan regne ud, fuldstændig enige om definitionen på et godt hundeliv

      Slet
  3. Hanne, sammensætningen seng og hund får det til at gyse i mig :-)
    Og tak, jeg passer på mig selv. Der er en tid til alt, og der er jo en årsag til at du ikke ville kunne klare et sammenpresset program i dag. Jeg er rigtig god til at slappe af, når jeg er hjemme, jeg tror at det gør forskellen for mig.

    SvarSlet
  4. Jeg er vild med jeres tilgang til det at have hund. Jeg mener ikke den skal tage pladsen i sengen eller på sofaen, den kan finde kurven, står den så i stuen, så er det okay.
    Kroppen reagere på ændringer, og godt den gør det, der vil bare være stunder hvor disse vaner bliver brudt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyden, min mand og jeg er begge vokset op med at hunde er hunde og ikke hører til i møbler eller senge :-)

      Slet
  5. Emma ligger både i sengen og sofaen, men vi er ikke hendes mor og far, hun er familiens hund og sådan er det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, det sidste er jeg glad for :-) Jeg kan virkelig få kuldegysninger over dyr i sofaer og senge, så sådan bliver det ikke her :-) Du er dog ikke den eneste, selv vores store race kan vi på ruhårsklubbens facebooksside se, at de ligger overalt ;-)

      Slet