tirsdag, marts 22, 2016

Ømme fødder

Det var nok en fejl ikke at tage løbeskoene med, for jeg får gået rigtig meget, og mine fødder har det bedst i mine løbesko. Men lidt forfængelig er man vel altid, så de blå humørsko passede ikke til kjolerne, og selv om det er fornuftige sko, jeg har med, er de åbenbart ikke fornuftige nok til mine fødder, som driller.


Dagen i dag startede med brunch sammen med mine børn og min yngste søster, eller rettere der startede min sociale dag. Inden da havde jeg gået en tur i Landbohøjskolens have. Snakken gik livligt på cafeen, indimellem tænkte jeg på, om andre kunne få ørenlyd, for vi er som familie meget grinende, meget snakkende og meget gestikulerende. Det var skønt og godt at være sammen, og mens vi ventede på den altid lækre brunch på Cafe Den Blå Hund, fik jeg en eftermiddagsaftale i stand.
Inden da fulgtes jeg med sønnen hen til hans tandlæge (og operationen er gået godt), hvorefter jeg gik efter at finde lille Paris på Værnedamsvej. Jeg følte mig hensat til den lille gade i Paris, hvor jeg købte ost for ni år siden på min 50 års fødselsdag, ved synet af udvalget af oste i den lille butik.



Min eftermiddagsaftale var med Charlotte, som jeg har været på retræte hos og været med i en læsekreds hos, da hun boede i Strandby. Nu arbejder Charlotte i Skåne og bor i København i et skønt hus ved siden af hendes mands arbejdsplads, Jerusalemskirken. Charlotte havde arbejdsdag i København og havde tid til at mødes. Det var skønt at gå gennem indre bys gader, kigge tøj og kunsthåndværk, se nye gader og ende på Cafe Retro, hvor Charlotte gav te og kage. Jeg elsker at kigge opad i en by, se de mange smukke facader med sjove detaljer, og gamle gader med gamle huse rummer det hele, så Charlotte tog mig med til Magstræde.

Jerusalemskirken

Cafe Retro


Magstræde
Søerne har været mit holdepunkt og derfra jeg har fundet vej. I aften gjorde jeg dog en undtagelse på grund af de føromtalte fødder, så jeg tog bussen hen til datter og svigersøn, hvor jeg blev beværtet med god mad og hyggeligt selskab. Trætheden er mærkbar, så jeg havde annonceret kort besøg, og fødderne fordrede en taxa hjem til hotellet, hvor jeg nu har lavet te, fået fødderne god placeret på en stol og slapper af. I morgen går det hjemad, men først kan jeg lige nå en ferieoplevelse mere med datteren og et besøg hos sønnen. Sov godt eller god morgen til dig (afhængigt af læsetidspunktet)

Et hyggeligt sted









11 kommentarer:

  1. Sikke da en dejlig tur, du er på. Jeg bliver helt misundelig. Måske skal du finde et par neutrale OG behagelige kondisko til næste gang ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg nyder denne miniferie så meget :-) Og ja måske skulle jeg bare have taget min Nike free sko med :-)

      Slet
  2. Lene - det var så dejligt at tilbringe eftermiddagen sammen! Og det med fødderne - ja, det er øv! Håber du får hvilet dem, så de klarer sig! God tur hjem, når den tid kommer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, jeg nød de timer rigtig eget. Og fødderne har det godt i dag, de er vist bare ude af øvelse :-)

      Slet
  3. Kære Lene!
    Det er da alle perlerne du tager på stribe; det lyder som om du udnytter dine dage optimalt (til trods for ømme fødder....)! Fortsat god tur!

    SvarSlet
  4. Ja, det ser ud til at være et meget hyggeligt sted - du har virkelig leget turist og har fået meget ud af det. Tak for københavnerturen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, selv tak, jeg nyder at besøge børnene, men jeg har længe haft en drøm om at have tid til blot at gå og sanse/opleve byens gader. Det fik jeg tid til denne gang :-)

      Slet
  5. Værnedamsvej. Åh, nostalgien blomster her i Køge. Jeg arbejdede lige rundt om hjørnet i 25 år inden min arbejdsplads flyttede til TV-Byen - senere DR Byen.
    En af min datters tidligere kærester boede sammen med sine forældre på Værnedamsvej og han var slagter hos Ryholt.
    Det kunne være jeg skulle tage på en tur til det gode Vestebro inden så længe og gense det gamle arbejdssted.
    Tak for turen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, Kisser, nu lærte du mig noget, jeg vidste ikke at Værnedamsvej var Vesterbro, troede det var Frederiksberg :-) Og har DR haft til huse der i nærheden?

      Slet
  6. Hanne, jeg fik god hjælp af de andre og tak, jeg er godt hjemme nu :-)

    SvarSlet
  7. Dejlige oplevelser i storbyen, der emmer af alt det lækre, små butikker med masser af lækkerier, både mad, klæder og kunst.
    Du skulle have taget dine løbesko med :-)

    SvarSlet