lørdag, april 30, 2016

En dag med faglighed

Egentlig er det noget vrøvl at skrive sådan i overskriften, for hver arbejdsdag er jo fyldt med faglighed. I går var jeg til sygeplejesymposium sammen med 260 andre nordjyske sygeplejersker. Det var en god oplevelse, og der var mange emner og måder at anskue sygeplejen på, som inspirerede. Min leder fremlagde sit masterprojekt og jeg og to andre kolleger hørte dette og mange andre oplæg. Derudover var et indledende og afsluttende oplæg, som var fælles for alle. Så nu har jeg hørt Svend Brinkmann, han kan da tale, den mand og har også tæft for formidling og sjove anekdoter. Blot skulle han ikke flere gange sige, at det var svært at nå tre timers foredrag på 3 kvarter. Er man hyret til en opgave, må man levere den som bestilt, dvs. det er hans opgave at vælge det ud, han gerne vil fortælle om og så få fjernet de slides, han ikke kan nå, før han går på scenen. Men jeg kunne lide hans gode pointer, dem må du bare få en anden gang, da jeg er for doven til at finde arbejdstasken med noterne.

Weekenden er begyndt, jeg får besøg af fem skønne blogkvinder i dag, om end de fleste af dem nærmest ikke blogger mere, men så kan jeg følge dem på instagram. Konceptet er som for knap to måneder siden, jeg sørger for drikkevarer og stole nok omkring bordet, de andre kommer med lækkerierne. Jeg glæder mig til masser af latter, snak og nærvær. Udover drikkevarerne lovede jeg at sætte marmelade på bordet, så det fik jeg hurtigt lavet i går aftes, nu står der stikkelsbær og solbærmarmelade på bordet. Ha en dejlig lørdag.

aftenstemningaftenstemning2

Aftenstemningsbilleder fra i går

16 kommentarer:

  1. Tak i lige måde. Er sikker på at der står hygge på programmet hos jer strikkere ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Liv, vi hyggede os så meget :-)

      Slet
  2. Og det gode vejr kom! Forhåbentlig også oppe hos jer, så landmanden kan blive glad igen :-) Det er 10 grader varmere i dag end i går.
    Rigtig god hyggestrikkedag til jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, heroppe er varmen ikke kommet endnu, vi håber at næste uge kommer med den. Og tak, vi hyggede os :-)

      Slet
  3. Det lyder godt nok hyggeligt! Og sikke et fint vindue, du har! God weekend herfra ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Skøreliv, og det var lige så hyggeligt, som det lød :-)

      Slet
  4. Det lyder skønt, både selskabeligheden og gode pointer :)
    Må I få en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pernille, pointerne skal jeg have kigget på igen, og dagen i går blev en skøn dag :-)

      Slet
  5. Saadan en forsamling er altsaa bare dejlig. Jeg haaber, og er ret sikker paa, at I havde en rigtig god dag. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Tina, det var så god en dag. Jeg håber også, at vi en dag lykkes med at mødes :-)

      Slet
  6. Tak, Hanne, vi havde en rigtig dejlig dag, og ja vi følger jo med i hinandens liv, det er jo det sjove og særlige ved blogmøder, at vi kender hinanden gennem ord og billeder :-)

    SvarSlet
  7. Sådan en dag med intens snak om det, der betyder så meget, fagligheden og fælleskabet, giver inspiration både hverdagen og fremtiden. Foredrag med vid og bid er spændende og man husker budskabet bedre. Men jeg bliver også irriteret over den form for "undskyldning" for ikke at have gjort sit forarbejde, så man kan levere det aftalte.
    Ønsker jer et godt møde i bloggruppen. Der er efterhånden mange, som bruger Instagram mere end bloggen. Lidt ærgerligt, begge former har sine forcer.
    God søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne, og i lige måde. Ja inspiration var der meget af og jeg forventer at foredragsholder, som er så garvet som SB, gør deres hjemmearbejde :-)

      Slet
  8. Tak for hyggeligt og givende samvær - jeg er stadig ved at løbe over med glæde og ord :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, selv tak, det var så dejligt :-)

      Slet
  9. Dejligt at få besøg, og det af de skønne kvinder, og dejligt koncept.
    Min lørdag den 30/4 blev fantastisk. Yngste fødte en pige, en lillesøster til Otto, der nåede at blive 17½ md. Så weekenden blev fantastisk.

    SvarSlet