torsdag, maj 26, 2016

Sådan kan man jo selvfølgelig også gøre det!

Jeg har været så stolt, jeg har nydt hver eneste gang, jeg satte mig i stolen, jeg har glædet mig til, jeg skulle arbejde flere timer der, kort og godt mit ryddelige kontor har været en sand fornøjelse. Og jeg har husket at rose mig selv for indsatsen indtil i aften, hvor jeg havde slukket min mobil i irritation over, at jeg ikke kunne få mobildata til at virke med den nye teleudbyder i håb om at det kunne hjælpe! Jeg havde bare glemt at ændre min PINkode til en selvvalgt, og da jeg kom hjem (var ude at gå, da den resolutte handling fandt sted)  huskede jeg så, at jeg havde smidt kuverten med pinkoden ud i min iver for at være resolut i min oprydning. Så jeg havde nu en slukket mobil.

Inde på teleudbyerens hjemmeside fandt jeg heldigvis råd og vejledning, jeg skulle bare logge mig ind med mit telefonnummer og så kunne jeg læse min PUKkode der. Glæden varede dog kort, da der stod, at en adgangskode var sendt til min mobil (som jo var slukket) Heldigvis blev landmanden færdig med dagens arbejde og kom ind og tænkte konstruktive tanker. Vores mobiler var under samme abonnement, så måske kunne han logge sig ind. Voila et stykke PUKkode og fruen er forbundet med omverdenen igen.

P1040316

P1040302

P1040311

14 kommentarer:

  1. Øvøv, men hvor var du heldig alligevel.Og måske skulle man lige fortælle mobilselskabet, at det altså burde være muligt at få tilsendt koden til hjemmesiden på mail i tilfælde af, at man netop mangler sin pin/pukkode og ikke kan tænde sin mobil.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, de har sat to andre scenarier op, en at man får den tilsendt med post, en anden at man går i deres butik Begge dele kræver så ventetid med en død telefon :-)

      Slet
  2. Sådan er der så meget - og det har der vel altid været, men det er selvfølgelig bøvlet når det går som det går til det går igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jørgen, det går jo nok endda :-)

      Slet
  3. Ja det er bare så irriterende, når den slags sker. Godt I fandt en løsning!

    Jeg synes nu også snart, at der skal koder på alverdens ting - ingenting kan foregå uden kode. Selv har jeg oprettet en lille database til alle koderne, så jeg kun skal huske ét kodeord.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, jeg fandt i hvert fald ud af min afhængighed. Ventede på to sms'er hvor jeg i stedet måtte ringe til på vores fastnettelefon :-)

      Slet
  4. Åh Gud, the story of my life! Det kunne sagtens være sket for mig, ingen tvivl om det! Men fantastisk at problemet blev løst! To hjerner tænker bedre end én; hurra for det!
    Ha' en dejlig weekend, Lene!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Liv, og i lige måde. Jeg var glad for at vi fik løst problemet, følte mig nøgen uden mobil ;-)

      Slet
  5. Godt med kreativt tænkende mænd :-)
    Men altså ... vil man nogensinde have brug for at få fat i PUKkoden, når man har mobilen tændt? Den er parallel med den hjælp, jeg eftersøgte for at få en dataforbindelse i gang - der var kun online-hjælp at få :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det var godt og nej, jeg tænkte det samme. Men selvfølgelig, hvis jeg nu da jeg havde skiftet med det samme havde logget ind og dannet mit eget password, så kunne jeg have brugt siden uden besvær.

      Slet
  6. Uha det er kritisk sådan at miste kontakten til mobilen - som nu er de flestes "forlængede arm" ift. alle mulige daglige gøremål. Godt landmaden var snarrådig ;-)
    Jeg tænker faktisk tit på, at det må være helt forfærdeligt at få stjålet mobillen (eller miste kontakten til den) når nu flere og flere bruger den til at betale med, bibliotekskort - og hørte i nyhederne at det foreslås at også kørekort skal på mobilen nu. Skrækkelig afhængighed! Bør måske indopereres i armen, så den ikke sådan kan blive væk ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Liv, vi har godt nok mange ting på den mobil. Min søns mobil gik i styrker, han mistede rigtig mange billeder, fordi han ikke havde dem på sd- kortet.

      Slet
  7. Ja, du kunne ikke en gang ringe til en ven ;-) Det var godt landmanden var vaks!
    Mobilen er godt nok blevet en nødvendighed, som Liv skriver. Jeg bruger også min meget. Nu er den begyndt at opføre sig anderledes og jeg overvejer at fabriksgenstarte; det er altså en proces man skal tage sig sammen til... hvor er der mange koder, der skal gentastes... og alle de nemme smutveje man har installeret... Teknikken kan meget ... mere end jeg kan huske...

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, det kunne jeg nu godt. Vi bor i'et dårligt mobilområdet, så vi har stadig fastnettelefon, men jeg ventede beskeder og føler mig forkert uden mobil, når jeg kører bil :-)

      Slet