onsdag, november 16, 2016

Nå, hvem ku vide det?

Hver søndag tjekker jeg vores kalender for landbruget, hvad skal betales i den kommende uge, hvad skal vi huske osv. Søndag blev til mandag i denne uge, og i kalenderen stod der, at jeg skulle forny min digitale signatur onsdag, ikke en eneste klokke ringede, så jeg regnede med, at jeg måske via mailboksen kunne finde et hint. Inden da ville jeg lige tjekke virksomhedens e-boks, og så huskede jeg, for der stod, at min digitale medarbejdersignatur var udløbet. Det var den, jeg skulle forny, men det var altså først d. 16, at der var deadline. Fluks måtte jeg søge, hvordan jeg så kunne få en ny medarbejdersignatur. Der var kun en måde at gøre det på, ringe til deres supportservice, som heldigvis havde længe åbent mandag. Den høflige og venlige mand kunne så oplyse mig om, at jeg havde skrevet forkert i min kalender, for det var d. 6, der var deadline. Nå, hvad så? Sikkerheden skal jo være i top, så der sendes både en sikker mail og en adgangskode via post. Disse to skal kombineres, for at jeg kan få en ny signatur. Og så var det, jeg tjekkede min mail, der var ganske rigtig kommet en mail, men den sagde, at der ikke var overensstemmelse mellem signatur og afsender. Afsenderen var forrige mails afsender, og nu opdagede jeg, at hver gang jeg tjekkede en mail og gik tilbage til signaturmailen, så var det altid den sidste mails afsender, der stod som afsender. Supportservice blev ringet op igen, den høflige og venlige mand var stadig på vagt. Det havde de oplevet før ved visse mailsystemer, jeg skulle bare sende mailen til mig selv igen, så ville den åbne sig, og ganske rigtigt. Så var det, at det dæmrede, jeg havde fået flere mails med fornyelse af digital medarbejdersignatur, men alle havde denne uoverensstemmelse, så jeg havde fluks slettet dem. Det skulle nødigt hedde sig, at jeg hoppede på lumske mailtricks. Hvordan i alverden skulle jeg vide, at det rent faktisk var fra nogle, jeg kunne stole på? Nu håber jeg så bare, at det, der ligger i e-boksen, kan vente på at posten kommer.

Onsdag har også været møde i Hammel med hele Vest-Danmark inden for rehabilitering af mennesker med hjerneskade. Det var som altid spændende og berigende. Nu afsluttes dagen med gospelsang, i år har vi ingen julekoncerter, men til gengæld skal vi synge fire numre før et amerikansk gospelkor giver julekoncert i vores mediecenter. Vi skal synge to numre sammen med dem, det glæder jeg mig til.

God onsdag aften til jer.

10 kommentarer:

  1. De mails, de lever deres eget liv. Jeg var fast gæst i røret hos IT hele sidste uge. Tror de har et billede af mig fæstnet til deres dartskive, men jeg ved det selvfølgelig ikke.
    Det lyder ellers fantastisk med en julegospelkoncert! Wauw!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Skøreliv, åh ja teknikken fylder godt nok meget af vores hverdag.

      Slet
  2. Uha... jeg er også så skeptisk over mails fra ukendte.. eller for kendt, som man ikke forventer mail fra. Håber du får styr på mailboksen indhold i tide.
    Jeg skal til Refugiet på weekend ophold med temaet O holy night.. med foredrag om engelsk gospeltradition, julekoncert og højmesse. Jeg er så spændt på den oplevelse. Og glæder mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Anne, nu er koden kommet, så ser vi om jeg kommer igennem uden problemer.
      Sikke da en skøn weekend du har i møde, det kan jeg godt forstå du glæder dig til.

      Slet
  3. Det med mails der har med e-boks, bankkonti etc. sletter jeg også rask væk, det kunne jo være en fælde, og jeg vil heller ikke fanges som en naiv blondine (jeg er blondine endda en ægte - det så ved at blive gråt men ;-) )
    Dejligt at have stunden med koret, det giver så meget energi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, vi får jo hele tiden at vide at vi skal være på vagt.
      Det var energigivende at være af sted.

      Slet
  4. Hellere for forsigtig flere gange end for uforsigtig én gang!
    Det lyder spændende at skulle synge sammen med det amerikanske kor - god fornøjelse med det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, sådan må det være, og forhåbentlig går fornyelsen som den skal.
      Tak jeg glæder mig også.

      Slet
  5. Dette er en meget glimrende illustration af hvor indviklet alting er blevet eller kan blive. Jeg sender altid en tanke til de mennesker der ikke kan finde ud af hvad de skal gøre og ikke får tanken at man kan ringe. Heldigvis ordner det sig for dig, men mon systemet har tænkt på hvorledes man skal forholde sig til det omtalte fænomen, når nu man lærer at være forsigtig hele tiden. Næppe. Så nyt problem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jørgen, fuldstændig korrekt, og jeg undrede mig også over at man på en eller anden måde ikke kan finde ud af at få sådan et problem fikset. Men hvad ved jeg.

      Slet