onsdag, november 02, 2016

Stilhed i huset

Der er masser af tanker, der huserer i mit hoved. Der er tanker, der generer og jeg forsøger at verfe dem væk ligesom irriterende fluer om sommeren. Men ligesom fluerne kommer de igen, de er svære at få fat i og få slået ihjel. Så er det godt at lave regnskab, tankerne fokuseres på tal, bilag og kontonumre. Hjernen får ikke lov til at gå på afveje, mens der arbejdes. Første måned er i hus, nu venter de næste tre måneder. Udenfor skinner solen, hvorimod det var regn og mørke, der dominerede vejret, da jægeren drog af sted på krondyrjagt i morges. Jægerens hund fandt sig forbavsende roligt i, at den ikke skulle med. Istvan nyder at ligge på måtten i bryggerset, lige foran indgangsdøren og døren til kontoret, hvor jeg sidder. Vaskemaskinen er sammen med mine fingres dans på tastaturet den eneste støjkilde i huset. Her er helt stille. Og nu har pausen vist varet længe nok, ord er skrevet og slettet, sider på nettet er fundet, læst og forkastet igen. Jeg kan hurtigt få en time til at gå med et indlæg. hjernen går sine egne veje, så nu vil jeg fokusere igen på tal, der kan bringes i orden og fås til at stemme. Nogle gange ville jeg ønske, at tankerne også kunne bringes i den orden. Men så ville livet nok blive for kedeligt. Ha en god onsdag, min skal fyldes med tal, gåtur og gospelsang.

P1040899P1040900

12 kommentarer:

  1. Ahh, gåture og sang... Det må klart vifte de dumme tanker væk! God dag fra mig :-*

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Skøreliv, nu er regnskabet færdig, nu skal jeg bare tage mig sammen til at gå. Det er sjovere oppe ved sommerhuset :-)

      Slet
  2. Nogle tanker er der lim på, som Peter Høeg sagde i Frøken Smilla - det er simpelthen fuldstændig ligegyldigt, hvad man gør, for de vender stædigt tilbage :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, sikke et skønt citat. Har du skrevet det ned ,for det er da mange år siden, at den bog var fremme?

      Slet
    2. Nej - det rød direkte ind i langtidshukommelsen og er et af de meget få citater jeg kan udenad - jeg var/er vild med det og bruger det i tide og utide.
      "Jeg lagde tanken fra mig. Den kom igen. Nogle tanker er der lim på."
      Jeg var meget betaget af Høegs måde at skrive på i Smilla - men kun i den - har ikke rigtig brudt mig om hans andre bøger.

      Slet
    3. Ellen, godt husket :-)

      Slet
  3. Klogt sagt om de der tanker med lim på. Har du mon nogen, du kan bokse tanker med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, lim på tankerne er et godt billede , og lige nu vælger jeg at bokse selv :-)

      Slet
  4. Uh, godt det ikke er mig, der er regnskabsansvarlig. Så ville tankerne ryge på langfart MED det samme.
    Du havde forhåbentlig en god gospelaften efter alle tallene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, jeg nyder at være lidt i talverdenen :-) Og tak jeg havde en god aften

      Slet
  5. Det med tankerne der genererer tanker kender jeg alt for godt, så er det dejligt at kunne fordybe sig i en arbejdsopgave og få lukket af en periode, før den næste bølge af tanker bliver genereret ;-)
    At vaskemaskinen kan høres i baggrunden en en fantastisk lyd, det har jeg ikke prøvet i 19 år, men her hvor jeg nu er flyttet ind, kan jeg igen hører denne lyd, og jeg nyder ikke at skulle i vaskehus :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, det er godt at kunne fordybe sig og få tanker sat på standby. Skønt at du nu har vaskemaskine.

      Slet