torsdag, december 15, 2016

Planer ændres

Vi er ved at være øvet i disciplinen. Tingenes tilstand ændrer sig og vi ændrer så planer. Lige nu sidder jeg og skriver indlæg på mobilen.  Dermed mister jeg overblikket,  så bær over med mig, hvis det ikke ser ud som planlagt :-)

Noget af det, der blev ændret i dag,  var min effektivitet.  Jeg er nødt til at tage pauser, lange pauser, for ellers bliver jeg svimmel og utilpas. Men der er handlet ind til småkagebagning, så får vi at se, hvornår det bliver. Nu er der 19 forme med hjemmelavet leverpostej i fryseren,  og ingen poser med lever i fryseren.  Emhættens klamhed er nedsat og filtrene tager opvaskemaskinen sig af. Gave er afhentet og nu står den på afslapning resten af dagen.









11 kommentarer:

  1. Gang på gang må vi konstatere, at planer er til for at ændres. Jeg kan dog godt forstå, hvis du efterhånden føler dig en anelse presset, men du når såmænd nok det hele alligevel - det gør man sjovt nok altid, uanset hvor sort det ser ud.
    Og pauserne SKAL du holde - ellers trækker du dårligdommen alt for meget i langdrag - er jeg sikker på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det sidste er vi to helt enige om, og der er jeg heldigvis i stand til at mærke, når jeg skal trække stikket. Jul bliver der uanset hvad, vi har nået at bage, pynte til jul og hente juletræ efter at vi flyttede alt på plads efter renovering d. 20/12. Og i år har jeg fri fra d. 22 til d. 27/12. Det er ren luksus :-)

      Slet
  2. Altså, jeg sagde jo du blev nødt til at tage den med ro... Og nitten leverpostejer i fryseren, så ville jeg dælme også blive svimmel!... Håber virkelig, at du holder de pauser! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Skøreliv, og jeg lyttede, skulle egentlig også have bagt, men det droppede jeg. Om man laver en eller nitten forme, er egentlig hip som hap :-) og ingen planer udover hygge og nærvær for resten af dagen.

      Slet
  3. Dine indkøb til småkagebagningen løber ingen steder hen. Husk det dejlige ord PYT.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, det ord er mit yndlingsord :-)

      Slet
  4. Det er godt det er dig der har planerne og ikke omvendt. Pas godt på dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Jørgen, jeg er god til at passe på mig selv og at skrive her på bloggen hjælper mig til at holde fokus på dette og på at jeg som du skriver er den, der har planerne :-)

      Slet
  5. Hanne, jeg er helt rolig, julen er altid kommet og vi har nydt den :-) Jeg synes det er et fantastisk sted du har fundet til at fejre jul. Det kunne jeg godt tænke mig en gang, hvor vores børn måske ikke kommer hjem

    SvarSlet
  6. Svimmel og utilpashed skal plejes væk ;) Godt du passer på dig selv! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. KS, undskyld, din kommentar smuttede i min opmærksomhed :-)

      Slet