lørdag, januar 21, 2017

Sløv lørdag

Weekendfri blev benyttet til sen sengetid og dermed også sen opstandelse fra søvnens rige. Langsom morgenmad, fælles mailskrivning, facebook og nyhedssurfing for landmandens vedkommende, og jeg har benyttet den grå formiddag til at få tømt mobilen for billeder fra forskellige faglige konferencer/temadage. Nu skal de sættes i mapper og overføres til dropbox, så jeg kan bruge dem på arbejde. Forhåbentlig får jeg også slettet med hård hånd de, som ikke er relevante, i den proces. Mobilens interne lager er snart fyldt, det er ikke der, mine billeder ligger. De ligger på simkortet, men jeg kan se, at alle instagrambilleder ligger i det interne lager. Kan man fjerne dem, uden at det går ud over instagramprofilen?

DSC_3433

Fjernsynet kører med Leif Davidsen og intervieweren, som udfører walk and talk, Det skal da vist være en kameramand, der er sikker på sin gang og sin kameraføring, for han går baglæns.Det er faktisk meget interessant, men nu skriver jeg jo indlæg, så det bliver kun med et halvt øre, at jeg hører om Rusland og USA. Selve formen er anderledes, dels det at man går, dels at der er tid til at formulere sig og intervieweren ikke har travlt med at afbryde hele tiden, så hans ide om indhold bliver fulgt.

Det er sjovt som lyd og opfattelsen af lyd er forskellig. Jeg vil helst have det blødt og mellemniveau, og så må jeg kompensere for den manglende hørelse med høreapparat og/eller med undertekster. Landmanden nyder derimod meget høj lyd. Til gengæld har jeg fuld skrue på lyden i bilen, når jeg synger duet med alverdens sangere. Og andre får et chok (det får jeg også selv), hvis jeg har glemt at skrue ned for lydniveauet, og man sætter sig ind og starter bilen. Hold da op, man bliver blæst helt ud af bildøren.

Trods mange timers søvn føler jeg mig sløv og mat, men jeg har ingen planer, så jeg kan sådan set være sløv hele weekenden, hvis det er det, jeg vil. Rigtig god lørdag til dig.

DSC_3434

9 kommentarer:

  1. Det er en fornøjelse at høre på Leif Davidsen - den mand ved mere om Rusland og russerne, end de selv gør, for han kan se dem udefra; det kan de ikke selv. Jeg havde engang fornøjelsen af et yderst interessant foredrag med ham, hvor han fortalte hvorfor russerne agerer som de gør og hvorfor de godt selv kan lide Putin.
    Du kan lige som John mht. musik i bilen ... jeg er ikke spor forbavset over, at han har tinitus!
    Nå, men god, sløv lørdag også herfra - vores er mindst lige så præget af inaktivitet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg har aldrig hørt ham før, men han var virkelig velformuleret og havde helt klart en disposition inde i sit hoved, for han formåede hele tiden at holde tråden i emnet. Og tak og i lige måde, jeg har virkelig ikke lavet noget som helst udover at rejse mig for at skænke te eller finde lidt mad ;-)

      Slet
  2. Jeg kører også i meget lavt gear i dag - det er tiltrængt! Og det er jo lørdag for pokker, hvis ikke nu, hvornår så? ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Skøreliv, du har ret, hvis ikke nu,så hvornår så? :-)

      Slet
  3. Tak, Hanne, de originale billeder ligger allerede på simkortet, så det var mere, hvis alle billeder forsvandt fra min profil.Jeg prøver, tror jeg. Verdenen går jo ikke under, fordi alle billeder på instagram er forsvundet :-)

    SvarSlet
  4. Skønt med en langsom lørdag! Det er opladning for alle fibrene...
    Jeg kan godt lide at høre Leif Davidsen, Velformuleret og vidende. Mor holder meget af at læse hans bøger; det har nærmest været faste julegaver i flere år!
    Dine billeder bliver på IG, når de er sendt derop! Det er bare mobilen du har indstillet til at gemme en kopi af billedet.
    Jeg vil også helst have blødt og mellemniveau i lyd. Og højere i bilen. Tror det er rent fysisk; hjemme kan jeg sagtens høre tv mm uden at skrue op... faktisk bliver det ubehageligt, fordi hørehæmmede ikke har den bufferfunktion i øret, som normalthørende har. I bilen skal der skrues op for at overdøve motor/vejstøj som overskygger stemmer. Så når de andre skruer op til 18, drejer jeg op på 28!!
    God lørdagshyggeaften...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde. Jeg tror du har ret, at i bilen er der andet, der konkurrerer med det, man vil høre. folk skal faktisk også tale højere med mig i en bil og radioen skal helt sikkert højere op, hvis jeg skal høre tale.
      Tak, så kan jeg godt slette de billeder.

      Slet
  5. Så blev jeg også klogere på billeder og Instagram. Super.
    Lidt sjovt at landmanden ligefrem nyder meget høj lyd - jeg tror mere, jeg er til dit bløde mellemniveau (+ undertekster), dog uden høreapparat.
    Det lyder som en aldeles fremragende lørdag for dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det er dejligt at blive klogere :-) Jeg tror det er en kombination af jeg har høreapparater i og landmanden har lidt nedsat hørelse, der giver mig den oplevelse.

      Slet