mandag, august 28, 2017

Love in is the air

Så blev datteren gift med sin skotte, og det gamle landmandspar er lidt matte i sokkerne på en hverdagsmandag. Men vi har haft  og har stadig smil på læben og glæde i vores øjne over den skønneste dag. Alt blev lige som det unge par ønskede. Og vi mødte svigersønnens familie og venner for første gang, og skønnere flok skal man se længe efter. Mange af datterens venner har vi tidligere mødt, men fik nu et skønt gensyn med dem. Og selvfølgelig var hele vores store søskendeflok med samt den yngste del af fætter/kusineflokken. 115 voksne mennesker samt en del småbørn hyggede sig i det smukke festtelt i skønne omgivelser på Anneberg Vandrehjem på Sjællands Odde.

DSC_4457

Jeg har haft mine kvaler med bryllupskagen, prøvesammenlægningen blev en katastrofe, og jeg var helt slået ud, men den endelige version blev den smukkeste og bedst smagende version, og det var da meget heldigt. Nu vil jeg pakke ud og forsøge at finde ind til hverdagen igen.

DSC_4456

Landmanden og jeg var først hjemme ved halv tolv tiden i går aftes. Landmanden sidder i sit kartoffelhus og sorterer kartofler. Forhåbentlig bliver der høstvejr i dag, så der skal tænkes i madpakker og aftensmad. Kontoret og huset trænger også til en landmandskones arbejdsindsats. Jeg har været væk siden tidligt onsdag morgen, været travlt beskæftiget på Sjælland med bryllupsforberedelser, og hele tiden, når jeg var allermest træt, tænkte jeg på, at jeg skulle huske at nyde dagen. Og det gjorde jeg. Nu vil jeg nyde at rette min interesse mod landmandslivet, og på onsdag er det hverdag for sygeplejersken igen med fem arbejdsdage, inklusiv en weekend. Det er helt fint med mig, jeg kan nemlig gå på vandet og synge; Love is in the air.

DSC_4455

36 kommentarer:

  1. De bryllupsdagen er så flotte , alene og hver for sig - det var alt arbejdet værd! Man får helt lyst til at smage et stykke! 👏

    SvarSlet
    Svar
    1. Inger M, tak og folk sagde de smagte godt. Jeg var bare glad for at de så ud, som jeg/vi ønskede det :-)

      Slet
  2. Hold nu helt op, hvor er de flotte, dine bryllupskager. Og stort tillykke med de unge mennesker! Det har da vist også været noget af en fest med 115 gæster. Var der noget med, at den skotske brudgom havde kilt på?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Conny. Det var en skøn fest, det håber jeg også din datter syntes :-) Og ja brudgommen havde kilt på :-)

      Slet
    2. Anne syntes, det var en flot fest med mange gæster, og at det var hyggeligt at hilse på jer.

      Slet
    3. Conny, dejligt at høre :-)

      Slet
  3. Nøj, hvor blev den flot - kagen!! Stort tillykke med, at I har udvidet familien med en skotte :-) Jeg vil også gerne vide, om han var i kilt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Fruen i midten, og som du kan se af svaret til Conny, så havde skotten kilt på :-)

      Slet
  4. Neeeej, kæmpestort tillykke! ❤️

    SvarSlet
  5. Hjertelig til lykke med datter og svigersøn ❤️

    SvarSlet
  6. Stort tillykke med de unge! Jeg er fuld af beundring over, at du har begået den flotte kage - den ser lækker ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Randi, og jeg er glad for at kagen lykkedes og at den smagte godt :-)

      Slet
  7. Tillykke med bryllup, kage, den nye familie og al den kærlighed der har været og er i luften omkring jer alle <3 din kage er så smuk - helt fantastisk - jeg havde glædet mig til at se den - kunne du mærke, at jeg tænkte meget på jer i lørdags?

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, tak og jeg mærkede dine tanker :-)

      Slet
  8. Hjertelig tillykke med brylluppet, dejligt at alt gik som det skulle, og sikke en flot og lækker kage du har lavet. En god ide at holde brylluppet ved et vandrehjem, når der er mange tilrejsende gæster. Og så er det bare skønt, at sætte sig ned og nyde alle minderne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Marianne, og udover vandrehjemmet havde vi også besat det meste af et hotel :-)

      Slet
  9. Tillykke, - det er skønt at glæde sig, men der er jo også meget, der kan gå galt sådan en dag, så dejligt er det, at dagen blev som ønsket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, tak, vejret var den største gyser, så vi er så taknemlig for at det artede sig :-)

      Slet
  10. Tillykke med de unge. Godt at alt klappede, og at du lige har et par fridage, inden hverdagen bryder løs for alvor. Det må være spændende med ny familie i Skotland - det er et dejligt sted, når det ikke regner ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eric, tak og jeg er rigtig glad for de her fridage. Skotland er et dejligt sted, jeg håber vi snart kan tage derover og besøge den skotske familie.

      Slet
  11. Tillykke til og med det unge par. Jeg må altså se billeder af gommen og af din datter ved lejlighed :-)
    Gik farmands tale godt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, tak. Jeg håber på at måtte lægge nogle billeder ud her, men det unge par har travlt med at være værter for den skotske del af familien i disse dage, så jeg venter lige. Jørns tale gik så godt, han fik så mange roser for den og tak for din hjælp :-)

      Slet
  12. Tilykke med datter og svigersøn. Skønt at festen forløb godt. Og hvor er dine kager flotte. Fantastiske. Det er en stor præstation at bage kage til så mange.
    Jeg kan måske godt forstå, hvis parret ikke vil have billeder fra festen her på bloggen. Men når nu vi ved, at din datter kan designe og sy, og at hun har kreative løsninger på tøj ...
    Hvis du har tid og overskud, vil du så fortælle om kjolen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Betty, ja jeg havde lidt sved på panden ved al den beregning af mængder.
      Du skal nok høre mere om kjolen, hun syede den dog ikke selv.

      Slet
  13. Stort TILLYKKE med datteren og svigersønnen. Der er nu ikke noget som et bryllup.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Joan, bryllup er bare så skøn en fest :-)

      Slet
  14. Tillykke med de unge mennesker. Fantastisk flotte kager, dejligt at det klappede på dagen. Der er noget særligt over en fest, hvor man kan mærke at der er lagt hjerte og sjæl i forberedelserne, og det er jeg sikker på der har været her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sonja, og udover alle forberedelserne, så betyder glade og feststemte gæster også utroligt meget. Og de var alle fantastiske.

      Slet
  15. Hjertelig tillykke til og med det unge par. De er nu begge ægtefolk at være.
    Hvor er jeg vild med din bryllupskage, farver og udseende, mine tænder løber i vand, selv her fra morgenstunden. De står begge så skarpe. Var det noget med at deltage i den store bagedyst.(hihi).
    Dejligt du lige har et par dage som landmandsfrue, før hverdagen igen banker på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Abildjyde. Jeg er glad for at brudeparret ønskede det, der kaldes en Naked weddingcake. Jeg havde ikke turdet binde an med marcipanovertræk :-)

      Slet
  16. Tillykke til de unge. Og til jer med en vellykket fest i hjerternes tegn. Det er jo to familier, to kulturer(i ordet bedste forstand) der skal mødes og knyttes sammen.
    Så er det skønt at hvile på laurbærbladene! Der bliver masser at snakke om senere....
    God hverdag og vagt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne, og vi blev knyttet dejligt sammen med denne skønne fest :-)

      Slet
  17. Der skal også lyde er hjerteligt tillyke til og med de unge mennesker. Det var godt nok mange mennesker til festen, men det kommer ikke bag på mig, når man har læst med her flere år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pia, og nej, vi er en kæmpe familie, så det bliver til store familiefester :-)

      Slet