tirsdag, november 21, 2017

Snak og oprydning

DSC_4805

Søndagens besøg af mine to søstre bød på snak, fra de kom til de gik. Vi snakkede over brunchen, vi snakkede os igennem ni kilometers gåtur, vi snakkede mens vi drak te og spiste lækker lun kringle (søsters hjemmebag efter vores mors opskrift). Jeg måtte af og til stoppe op og bede dem om at lægge mærke til udsigten, mens vi gik, for ellers tror jeg, vi var kommet hjem, uden at de havde ænset omgivelserne. Der var medvind på stranden, så det var timet godt, og det var en skøn søndag. Min mellemste lillesøster er i gang med afgangsprojekt i diplomuddannelse, det er en hård omgang, når den tages på deltid samtidig med, at hun har et fuldtidsjob på en efterskole. Min ældste lillesøster er i gang med et modul på kommonomuddannelsen på akademiniveau, også på deltid kombineret med en travl arbejdshverdag. Så de sørger for at holde deres hjerne i gang.

DSC_4806

Min hjerne er også i gang, men på et andet niveau, jeg rydder op/ud i skabe for rydde op i værelserne, så de kan se rare og indbydende ud, når nu børnene kommer hjem i løbet af de næste par måneder. Vores søn kommer hjem til juleaften og rejser derefter til Norge for at fejre juledagene sammen med svigerdatteren og familie (hun skal arbejde juleaften i Danmark). Svigersøn og datter er endnu ikke afklaret om, hvor juleaften skal tilbringes, men datteren kommer hjem i næste weekend. Og jeg får alle fire at se, når jeg (alene, for landmanden kan ikke) drager til hovedstaden i december for at være sammen med hele min familie.

DSC_4814

Alle remedierne fra pyntning af bryllupsteltet står stadig på gulvet i det ene værelse, men nu har jeg taget engangslysene og puttet dem i et sylteglas, for at den sidste energi kan bruges på at lyse op for os i denne mørke november måned. Det får mig til at smile, og så kan de blive afløst af kogler og lyskæder på et tidspunkt.

Lyset udenfor lokker, jeg vil hellere gå en tur end rydde op (og især tage beslutninger om at smide ud). jeg snupper dog lige en time mere, førend jeg må tage traveskoene på. God tirsdag til dig.

DSC_4810

12 kommentarer:

  1. Hvor ser det fint ud med syltede lys :-) Og så lærte jeg et nyt år i dag. Vidste da slet ikke, hvad en kommonomuddannelse er. Det ved jeg så nu ;-) De har travlt, dine søstre, men det har du jo også. Jeres far ville være ved at revne af stolthed :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen i midten, syltede lys, ha, tak for den benævnelse :-) Og godt du selv fandt ud af det, glemte at sætte link på. Jeg troede i første omgang jeg hørte fejl, havde aldrig hørt om den efteruddannelse.

      Slet
  2. Hvor ser det dejligt ud, Lene! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maude, jeg bor i et dejligt område, og mine "syltede lys" gør mig glad nu hvor mørket har sænket sig :-)

      Slet
  3. Skønne billeder, hvis jeg skulle bo et andet sted så skulle det være vestpå... vand kan noget særligt!
    Syltede lys, dem må jeg også ha' når jeg kommer på plads i huset - åhhh vi er tæt på nu - to-tre uger mere i vognen, så kan vi indtage huset igen :) ha en skøn aften! kh. S

    SvarSlet
    Svar
    1. S. tak og jeg kan godt forstå, at I glæder jer til at være færdig. Det bliver skønt

      Slet
  4. Vi søskende har ikke det tætteste forhold. Jeg har ikke savnet det tidligere, men når jeg ser, hvordan mine piger har glæde af hinanden, og når jeg læser om dine søstre og dig, ja, så kunne jeg da godt savne at have haft et tættere forhold til mine søskende.
    Det er godt at få ryddet ud med jævne mellemrum - så kan der blive plads til noget nyt 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, til gengæld har jeg indtryk af at I har tætte venner, som I gør en del sammen med. Det har jeg så ikke.
      Det er utroligt det, vi gemmer og som vi så glemmer. Det er ikke lykken med masser af plads :-)

      Slet
  5. Hvor er dine glas med lysene en god ide her i mørket.
    Dejlig søndag sammen med søstrene, og var vejret som her, så må de 9 km. ikke kun have givet mulighed for snak, men også masser af skønne "billeder" af natur, smuk himmel etc.
    Oprydning er en god ting, det er dejligt efterfølgende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karin, og de lyser stadig :-)

      vejret holdt tørt, det blæste meget, men vi nød turen.

      Slet
  6. Oprydning, samvær, snak og gåture. Sikke mange glæder på en gang, for slet ikke at nævne alle de glæder der er at se frem til i den kommende tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pia, det er en uge fyldt med glæder :-)

      Slet