søndag, februar 04, 2018

Lyden af lørdag på en søndag

Benene er oppe på bordet, kagen er spist, rødvinen er endnu ikke fundet frem, men jeg slapper af. Inde fra fjernsynsstuen kommer lyden af engelsk fodboldkamp, og jeg ryger tilbage til barndommen, hvor fodbold hørte til lørdage eftermiddag. Min far og min bror sad der troligt, vi søstre gjorde også indimellem, for det var jo det eneste fjernsyn, man kunne se. Der var ingen skænderier om, hvilken kanal, man skulle se noget på, der var kun den ene.

Her i huset har vi heller ingen skænderier om det, for landmanden har fjernbetjeningen og jeg har iPaden, hvor jeg kan se de samme programmer takket være vores tv-pakke til parabolen. Så han sidder i den ene stue og jeg sidder på den anden side af væggen i den anden stue.

Lige nu ser jeg dog ikke fjernsyn, jeg ville gerne læse, men jeg kan godt mærke, at så falder jeg i søvn. Det går ikke, så jeg blogger og spiller Wordfeud.

Og billedet er ikke fra nu, men fra i morges, for også der spiller og surfer jeg på nettet, mens jeg spiser min morgenmad.



5 kommentarer:

  1. Jeg husker også den fodboldlørdag. Hed det ikke Tipslørdag? Resultaterne plingede efterhånden ind, og tipskuponen blev studeret/fulgt med interesse. Vi så det ikke, men når vi var på besøg hos svigerforældrene, skulle svigerfar partout se tv hele eftermiddagen. Vi tre andre bandede stille, men der var ikke noget at gøre, så det var lidt anstrengende, for det var et lille hus, og han ville ikke forstyrres!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det hed nemlig Tipslørdag og der lød en gong-lyd, hver gang der blev scoret. Ja så er det skønnere med et større hus, hvor fjernsynet ikke står i samme rum som stuen :-)

      Slet
  2. Tips-lørdag og gong-lyd, - det var godt nok lyden af lørdag i mange år. Hyggeligt og forudsigeligt var det. Wordfeud har jeg da helt glemt. Måske skulle jeg i gang med det igen? Det er også hyggeligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, dejligt at I også kan genkalde jer de lyde. Du må da i gang med wordfeud :-)

      Slet
  3. Hanne, åh ja tipskuponerne hørte jo også til :-) Og tak.

    SvarSlet