mandag, juni 25, 2018

En speciel og fængende bog

Når nu sofaen var min bedste ven i går, så var boglæsning en god beskæftigelse. Jeg var startet på en bog, som jeg syntes var god og spændende, men det tog mig lidt tid at komme ind i den. Derfor havde den ligget på bordet og ventet på det rette øjeblik. Det blev så i går, at jeg fik læst den færdig.

Bogen hopper i tid og sted og ser også historien fra forskellige personers perspektiv, derigennem får vi fortalt historien om to menneskers kærligheds og livhistorie. Denne måde at fortælle en historie på, har jeg set før, og alligevel var det her anderledes. F.eks. kunne man midt i en fortælling, der foregik i 90erne, få fortalt, at personerne ikke vidste, at det ville gå dem sådan ti år senere, og så var den del af tidslinjen fortalt.

Amerikaneren Daniel og franske Claudette har begge mange sår på sjælen og gennem bogen bliver sårene åbnet, plejet, til tider også forværret, men de heler og efterlader sig ar, som det så er spændende at følge, om de ar forhindrer dem i en fælles fremtid.

Det rette sted af Maggie O'Farrell kan varmt anbefales, og du kan læse en mere uddybende anmeldelse her.

Angående svimmelheden så er den der stadig, men det er håndterbart. Det er lige som efter man har prøvet karrusel, rutsjebane eller radiobiler. Den der fornemmelse af ikke at være i vater, lidt kvalme, lidt hovedpine og lidt svimmelhed, som så lige skal justeres.

Jeg kan sagtens køre bil uden at få de symptomer, men når jeg stiger ud af bilen, kommer de. Det samme nu hvor jeg arbejder med regnskab, dette med at blikket går fra papir til skærm til regnemaskine og tilbage igen udløser også fornemmelsen.At stå ud af sengen, at bukke mig ned eller at vende mig for hurtigt udløser det også, men jeg kommer rimelig hurtigt i vater igen, bortset fra det trætter.

Havde jeg haft arbejdsdag i dag, havde jeg nok konverteret den til en hjemmearbejdsdag. Heldigvis har jeg tre fridage nu, så jeg håber, det er væk, når vi rammer arbejdsdagene igen.

Ha en rigtig dejlig solskinsmandag.

Street Art Aalborg

5 kommentarer:

  1. Jeg håber, det snart er overstået med den dumme svimmelhed. Hvorfor kommer sådan noget lige pludselig, mon? Jeg kan ikke forestille mig, at det er fordi, du ikke får væske nok :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du behøver ikke at svare - nu har jeg læst indlægget før dette :-)
      God bedring!

      Slet
    2. Ellen, det går fremad og tak :-)

      Slet
  2. Træls at det fortsætter. Jeg kom til at tænke på, om du mon har de rette briller? Syn og balance hænger jo sammen, og med alderen (undskyld) går det kun én vej. Bare en tanke ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Eric, god pointe, det tror jeg nu ikke det er. Jeg fik et anfald hos min fys, og vi var begge enige om, at det er typisk øresten. Det kommer ved stillingsskift. Men det bliver bedre og bedre.

      Slet