torsdag, april 07, 2011

UDENFOR MIT VINDUE

blæser det en halv pelikan eller mere.

Det er godt. Al den regn, vi har fået, forsvinder, markerne tørres, og langsomt men sikkert er foråret på vej.

Endnu er det den sorte muld efter ploven og stubbene fra sidste år, der dominerer billedet.

DSC03729

Men snart kommer kornet i jorden, og er varmen med os, så varer det ikke længe, førend markerne får et grønt skær.

Buske og træer står endnu nøgne, farverne i landskabet er i de brunlige nuancer. Rundt omkring lover små knopper snarligt farveskift i naturens maleri.

DSC03727

Det er en skøn tid, vi går i møde.

8 kommentarer:

  1. Det er en fantastisk tid, og du beskriver det meget smukt.. Tak :-)

    SvarSlet
  2. Nemlig en dejlig tid i møde, og det må være skønt at følge naturens skift på så tæt hold...;-D

    SvarSlet
  3. Ja, det er virkelig en skøn tid, vi går i møde, Lene! Der sker noget i narturen hver dag - jeg har blomsterende lungeurt og mine ribesbuske har store fine, grønne blade.

    SvarSlet
  4. Er det "juletræer" I har på marken til venstre?

    SvarSlet
  5. Selv tak Inge :-)

    Annemarie, jeg føler mig også "rig" sådan at have naturens gang omkring mig :-)

    Madame, og her er vi senere på den, men alt godt komemr til den der venter :-)

    Charlotte, det er grantræer, men ikke juletræer :-)De står kun på et stykke af forageren.

    SvarSlet
  6. Jeg elsker det. Årstidernes skiften og glæden ved det, der er på vej.

    SvarSlet
  7. Det er virkelig en skøn tid, vi går i møde. Ja, den er jo faktisk begyndt.
    Mon du er færdig med din opgave og ligger og sover, så du er klar til at aflevere?
    Det er du sikkert.

    SvarSlet
  8. Susanne, det er netop også det, jeg nyder ved at bo i Danmark :-)

    Åh nej Betty, det er først næste fredag, jeg skal aflevere ;-) Det er nu jeg virkelig skal i gang, har læst meget, skrevet mindre og nu skal slaget slås :-)

    SvarSlet