mandag, juni 14, 2010

FERIE

At jeg har brug for ferie fra min afdeling står helt klart for mig nu.

Når jeg har fri som forrige weekend med retræte og denne weekend med motorcykelferie, sover jeg som en drøm. Når jeg skal på arbejde, kører hjernen op i et højere gear ved sengetid med det resultat, at jeg får mellem 3 - 4½ timer hver nat.

IMGP0800

Lørdagens motorcykelkøretur med en lokal motorcyklist bød på en tur på små veje overalt på Bornholm, vi var ude langs vandet ved små fiskelejre, vi var forbi Hammershus, Hammersø og pause ved Hammer fyr.

IMGP0810

Vi holdt frokostpause i Rø plantage, hvor der var sørget for lækre sandwich med udsigt til en skovsø.

IMGP0823

Om eftermiddagen mødtes vi med en lokal motorcykelklub og kørte med på deres lørdagstur, 73 motorcykler blev det til; det var et flot syn, da vi kørte af sted fra Rønne torv. Turen endte på Svaneke havn, hvor de mange motorcykler blev beundret af mange turister, der som vi nød tørvejret.

IMGP0842 

Vores turleder tog os dermed ud til et granitbrud, som havde leveret granit til Lillebæltsbroen. Han fortalte, at hans farfar havde været med til at sprænge granit, og da var hullet kun til første niveau. Da vores turleder var ung, var han med til at bygge huset på næste niveau, og man kan se hvor hurtigt det er gået siden da, efter at maskiner har overtaget meget af arbejdet.

IMGP0849

Aftenen sluttede af med fællesspisning i deres klubhus; vi håber, vi kan få lov til at gøre gengæld for deres gæstfrihed.

Det er godt at blive fyldt op med gode oplevelser, flere venter, inden der står ferie på min kalender, dejligt.

16 kommentarer:

  1. Ja, det er simpelthen nødvendigt at lukke helt ned for arbejdet ind i mellem, ellers brænder hjernen sammen. Har du snart ferie fra afdelingen..?? lyder som om du trænger alvorligt til det.
    Det er super flotte billeder fra en af Danmarks dejligste øer.
    Ha' en god aften, håber du får en god nattesøvn i nat.

    SvarSlet
  2. Tænker også du trænger gevaldigt til ferie Lene...at du kun sover så få timer, det er vist ikke helt godt..pas nu godt på dig selv, ikke
    :-)

    SvarSlet
  3. Uha, jeg bliver helt rørt over dit indlæg. For her hos mig er det også nattens timer der ryger til gengæld for tanker om arbejdslivet.
    Jeg kan mærke, at det simpelthen ikke er holdbart og der skal snart ske en ændring - en sommerferie er ikke nok!
    Jeg håber du snart får vendt dine tanker så søvnen igen kan indfinde sig!
    Forøvrigt fantastiske billeder!

    SvarSlet
  4. Ja det er godt med slike opplevelser. Gode dager der man kan slappe av og bare nyte dagen.
    Takk for en flott tur sammen med deg og motorsykkelklubben

    Ikke godt å bare sove noen få timer om natta når en skal på jobb. Er blitt litt slik jeg også med årene merker jeg.
    er mest glad i å jobbe ettermiddag, for da sover jeg ganske godt om natta.
    Godt at det snart er ferie så du får slappe godt av.
    Ønsker deg ei riktig god natt :)

    SvarSlet
  5. Gode oplevelser og pauser fra det, som fylder, er vigtige. Jeg kender det med at kunne sove fortrinligt, når jeg har fri, men ikke andet end overfladesove, når arbejdet fylder for meget. Godt ferien venter forude, Lene :-)

    SvarSlet
  6. Tak Inge, ja jeg trænger meget og heldigvis venter den snart omkring hjørnet :-)

    Anne, jeg forsøger :-), men der er visse ting jeg ikke er herre over, og de fylder meget lige nu.

    Oline, jeg håber en ferie kan gøre det :-) håber du finder en afklaring.

    Tak Astrid og jeg har det lige omvendt, aftenvagter trætter mig selvom jeg sover godt ;-)

    Liselotte, jeg er blevet for gammel til al for megen overfladesøvn :-) så jeg glæder mig til ferien :-)

    SvarSlet
  7. Åh hvor ser der skønt ud på Solskinsøen :-)
    Rigtigt god ferie til dig, håber vejret vil være med dig.

    SvarSlet
  8. Ja, det er jo tankevækkende! At Bornholm gjorde godt, anede mig. Det er en fantastisk ø. Både husbond og jeg har boet der 6 af vore barndomsår - de 3 af dem på samme tid, så for os er der også meget nostalgi i at være tilbage. Alt godt!

    SvarSlet
  9. Tak Sandra, jeg satser på godt vejr :-)

    Tak Charlotte, vi skal helt sikkert tilbage til Bornholm og så i solskin :-)

    SvarSlet
  10. Hvor er det nogle skønne billeder Lene. Specielt det sidste er utrolig flot. Håber du snart har ferie så du kan få slappet godt af.

    SvarSlet
  11. Pas på dig....
    Kærlige hilsner

    SvarSlet
  12. Puha - godt at din ferie er undervejs, for det der er ikke sundt i længden. Hvad du jo så udmærket ved...

    Men det var dejlige billeder fra et dejligt Bornholm - det må være skønt at have været der uden for højsæsonen.
    Nåede I også at se noget interessant i Sverige, eller var det bare transit?

    SvarSlet
  13. Jeg har altid oensket mig at komme til Bornholm og lysten er ikke blevet mindre af at se dine billeder. Waurv!

    SvarSlet
  14. Tak Anette, ferien venter lige om hjørnet :-)

    Tak Hanne,jeg prøver :-) men der er visse ting, som er uden for min kontrol og som fylder meget.

    Ellen, det øs-sjask regnede i Sverige, så vi kørte den lige vej til Ystad, havde ellers planlagt besøg i Kristiansstad ;-)

    Tak Tina, jeg har også lyst til mere :-)

    SvarSlet
  15. Hvor lyder det dejligt med jeres tur, Lene - og skønt at du sover som en drøm, når du får pauser fra jobbet!

    SvarSlet
  16. madame, ja jeg er taknemlig for pauserne :-)

    SvarSlet