onsdag, april 28, 2010

ONSDAG PÅ LANDET

Udenfor er det overskyet og koldt.

Det omskiftelige vejr gør mange syge med forkølelse og lungebetændelse. Herinde snøfter jeg lidt, drikker varm te, men går alligevel rundt i bare tæer i sandalerne. Min hælspore bliver ikke bedre, jeg kan stadig ikke gå barfodet  eller i sko uden gelepude, uden at det gør ondt, så der må luft til fødderne, de føler sig indeklemt.

Det er regnskabsdag i dag, det passer fint til te og en varm trøje. Landmændene knokler løs derude,landmanden er sjældent inde før 22, medarbejderne får dog fri inden aftensmaden. Der er kommet kartofler i jorden, nu er det kornet, der skal sås, og så til sidst de sidste kartofler.

Jeg drømmer om varme dage, om sol, som vil lune min krop, mens jeg nyder frokosten på terrassen, lige nu forbliver det en drøm, men snart……

DSC01554

Ha en god dag.

14 kommentarer:

  1. Håber det er blevet varmere, jeg sad ude og spiste morgenmad...så ulige fordelt, i vort lille land! god bedring med hælen, det er noget rasende skidt...

    SvarSlet
  2. Hej!! Der varer nok ikke lenge før din drøm går i opfyldelse, du kan sidde ude og drikke en kop te og nyde vejret.
    Ha en dag!
    Lisbeth :-))

    SvarSlet
  3. Lavendel, det er da utroligt at du kunne det, var du pakket ind? :-)her er det stadig koldt.

    Tak Lisbeth, lige om lidt kan vi :-)

    SvarSlet
  4. Åh ja - det bliver skønt, når varmen kommer, for det er godt nok koldt ved "kyster med pålandsvind" eller hvad det nu er:-) Jeg fik ikke kommenteret på dit sidste indlæg: TIL LYKKE! Hvor er det dejligt, at der falder penge de rigtige steder, og at alt ikke bare er nedskæringer og mangel på midler!

    SvarSlet
  5. Tak Charlotte, lige her var det gavnligt at der er kassetænkning :-)
    Og jeg fryser ved tanken om at skulle ud og der er kommet strømper på :-)

    SvarSlet
  6. Lene, hjertelig tillykke med at pengene er bevilget til diplomuddannelsen, hvor er det dejligt. Det bliver så godt, at komme i gang med at læse igen og at få de små grå udfordret.
    Det er altså ikke fordi jeg vil prale, men vi har skønt, skønt vejr hernede 27,2 grader udenfor og havedøren stående åben (undskyld).

    SvarSlet
  7. Her snøftes der også. Har godt nok fået ondt i halsen, skyder også skylden på det omskiftelige vejr!
    God bedring!

    SvarSlet
  8. Jeg drømmer med dig Lene :0)

    Hælspore er noget fanden har skabt....virkelig. Døjer også med denne skavank ØV.

    SvarSlet
  9. Rigtig god bedring, Lene:-)

    SvarSlet
  10. Tillykke herfra med pengene til diplomuddannelsen.
    Min erfaring er, at sandalerne skal sidde godt til omkring hælen for at kunne afhjælpe hælsporren.

    SvarSlet
  11. God bedring med forårsforkølelsen og den irritable hæl.
    Hvor skønt med efteruddannelse.
    Jeg kan godt forstå at du danser rundt og jubler.
    Glæder mig med dig, det bliver da skønt at blive udfordret og udforske nyt terræn.
    Rigtig god dag til dig.

    SvarSlet
  12. Sol og varme hadde gjort seg, det er grått, regn og litt vind her i dag.
    God bedring.

    SvarSlet
  13. Hælsporer er noget møg - riddersporer er meget bedre :-)

    I dag er det blevet lunt, rigtig lunt, faktisk - det føles som om udetemperaturen er den samme som indeditto, selv om det er overskyet.
    Dejligt.

    God bedring med sporen og god lang weekend ønskes herfra.

    SvarSlet
  14. Tak Anette, i dag er der 18 grader :-)

    Tak i lige måde Megan, det er svært med det vejr :-)

    Frk solhat, ja uf håber vi kommer af med det, og så drømmer vi lidt videre, i dag går drømmen jo helt godt :-)

    Tak Kristine, det går også fint med mine nye travesko, jeg skal blot have købt andre sandaler :-)

    Tak Ravheks :-)

    Tak i lige måde Hanne, det bliver spændende :-)

    Ruth, i dag skinner solen i Danmark :-)vi må nyde den :-)

    Tak Ellen og tak for grinet :-) jeg vil hellere have en ridderspore :-)

    SvarSlet