lørdag, juli 11, 2009

TIDENS STRØM

Jeg øver mig i ikke at sætte deadline, at lade være med at stresse mig til, at vi skal være i sommerhuset på det og det tidspunkt.

Jeg stryger og ser søde film, landmanden mangler endnu græsslåning, men ser touren, og det skal der være plads til. Vi slog vækkeuret fra og sov længe, vågnede med mindet om en dejlig aften med sønnen og kæresten og en sms fra datteren i Amsterdam, hvor der var overskyet og koldt, men mon ikke solen finder sin vej der, som den gør her mellem sommerbygerne?


At sejle giver også mulighed for at lade tiden flyde, man kan ikke andet end at være til stede, og turen på Lysefjorden i Norge var en smuk oplevelse.


Vi nød lyset, fjeldene og den milde vind.


Og beundrede kaptajnen, da han sejlede den store cruisefærge helt ind i vagabondbugten, alt i mens musik (Grieg tror jeg) strømmede ud fra højtalerne.


Preikestolen, det store firkantede klippeudspring kunne jeg ikke se fra vandsiden, men senere denne første dag i Norge fik jeg mulighed for at gå mine vandrestøvler til på vej til toppen.


Jeg har stadig ferie, faktisk i knap to uger endnu, den rene luksus, så jeg øver mig i at komme ned i tempo. Landmanden derimod er på vej op i tempo, de første kartofler er klar til at blive taget op, 8 dages ferie blev det til for ham, men han klager ikke, men er spændt på, hvordan den nye sæson bliver.

6 kommentarer:

  1. Er ikke spor misundelig - Da vi var i Norge, sidste år ville jeg gerne have været på/ved Preikestolen, men fruen der døjede med sit knæ var ikke indstillet på at køre fra Telemarken og der over - men NÆSTE gang ;-)

    SvarSlet
  2. Bliv endelig ved med Norgesbillederne. Jeg er vild med dem!

    SvarSlet
  3. Åhhh hvor jeg kende det der med, at når vi skal i sommerhus eller på udflugt, så ved jeg lige præcist, hvornår vi skal køre og hvornår vi skal ankomme. Jeg øver mig også i ikke at sætte den slags deadlines, for når jeg spørger mig selv, hvad det egentlig er vi skal nå, så kan jeg faktisk ikke rigtig svare noget fornuftigt.
    Fortsat rigtig god ferie, Lene og held og lykke med det langsomme tempo :o)

    SvarSlet
  4. Hvor er det altså nogle smukke billeder, man kan slet ikke få nok

    Dejligt for dig at du har ferie endnu.

    Deadlines det kan helt sikkert være en godt ting. man skal bare passe på ikke at komme til at sætte for mange

    Knus og god søndag

    SvarSlet
  5. Kære Lene
    Det er nogle dejlige billeder du har sat på, de minder mig om mine 2½ år i Norge, for en hulens masse år siden, der er så smukt.
    Jeg blev dog træt af, at man altid skulle uden om et fjeld, så turene blev så fantastisk lange, selv om det på kortet så ud til, at der ikke var særlig langt, men der er sikkert lavet nogle tuneller siden.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  6. Eli, næste gang må du, det er alle strabadserne værd :-)

    Bare rolig Tina, de kommer :-)


    Tak i lige måde Nina :-)


    Tak i lige måde Pernille,jeg har prøvet 2 ugers ferie og der kommer jeg ikke ned i tempo, så jeg nyder det :-)

    Vibeke, trods tunneler så skal man stadig på lange veje :-)

    SvarSlet