tirsdag, april 13, 2010

SKIDT PYT

At vågne efter 2 timers søvn og ikke kunne sove før 4 timer efter kan være en plage. I dag var jeg så heldig, at landmanden godt kunne undvære mig ved kartofelsorterbordet fra morgenstunden, så jeg nåede lige 3 timers søvn mere.

Vi havde en skøn aften i går, sønnen pløjede indtil kl 18, så fik svigerdatteren fri, hun ville cykle herud, og sønnen cyklede hende i møde. Trods 9 kms cykletur var de unge mennesker friske og bød mig op til en travetur efter aftensmaden, mens landmanden overtog pløjningen.

Man snakker så godt, mens man går, og jeg nød mit traveselskab.

DSC01349

DSC01354

Solen skinner udenfor, over i hjørnet ved hundegården gemmer de sig, mine smukke blomster. Jeg tror, et par stykker skal ind og pryde svigermors glasskål.

DSC01351

Om lidt går jeg ind i mørket og kulden, det er det klima, kartofler har det bedst med, så må vi andre klæde os derefter.

Ha en god dag.

12 kommentarer:

  1. Godmorgen, Lene, det var vel nok godt, du fik tre timers søvn mere! Hvad er det for en yndig blomst, du har fotograferet?
    Ha' en god dag sammen med kartoflerne - jeg håber, du også får tid til en lang travetur :-)

    SvarSlet
  2. Tak Madame, jeg kalder den julerose, men retteligen hedder den vist Helleboris, og jeg har også hørt navnet påskeklokker :-)
    Traveturen bliver der tid til i aften, når landmanden pløjer :-)

    SvarSlet
  3. Det er dog en smuk farve din blomst har, den har jeg ikke set før, mine er mere rødbrune.
    God arbejdslyst ved sorterbordet.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  4. Jeg har netop fået "påskeklokker" foræret. Vi var nu begge enige om, at det bare var juleroser til påske. Men nej, det er to forskellige slags - hviklet Claus Dalby skriver om på sin blog og i en ny bog, han netop har udgivet. Smuk er den! - Og godt at solen stadig skinner, når du dukker ud af kartoffelkulen igen!

    SvarSlet
  5. Tak Vibeke og jeg har allerede fået fri igen, kartoflerne er så fine, at landmanden selv kan sortere dem :-)

    Charlotte, gad vide hvad mine så er for nogen? Og solen skinner herligt :-)

    SvarSlet
  6. Lene, tak for en dejlig tur på motorcyklen, vi har endnu ikke været ude og lufte vores ☺.
    Også tak for dejlige billeder fra mosen, jeg nyder når du viser billeder derfra, det er ligesom lidt "hjemme".
    Godt at du fik en ekstra lille lur og herligt at du har fået en hel dag foræret.
    Hav det rigtig godt.

    SvarSlet
  7. Selv tak Anette, nu må I snart i gang :-) Ud og se på tulipanmarker :-)

    SvarSlet
  8. Årh, det er bare SÅ irriterende - jeg kender det så godt, men forstår ikke hvorfor, for det er ikke pga. stress. FOr mit vedkommende i hvert fald...

    Godt du har en sød mand.

    Sådan nogle blomster vil jeg også have - er vild med alt, der blomstrer tidligt.

    SvarSlet
  9. Lyder som ren hygge på landet. Smiler. Kan næsten mærke solen hos dig, og lugte kartoflerne.

    SvarSlet
  10. Jeg har lidt ondt af dig Lene for lidt søvn og så skal du stå i mørke og kulde, i det skønne vejr vi har haft i dag.

    SvarSlet
  11. Det er så dejligt med de lyse aftener hvor der også er god tid til aktiviteter efter aftensmaden.
    Luka og jeg er lige vendt hjem efter vores travetur.
    Det var skønt med dejlig solskin, men kølig vind ved havet, senere passerede vi også traktor og plov i gang med forårspløjning.
    God aften

    SvarSlet
  12. Ellen, man siger det hører overgangsalderen til, jeg har det heldigvis sjældent :-)

    Skumle, velkommen her og solen har skinnet hele dagen :-)

    Conny, bare rolig, jeg slap fri kl 11 og så pudsede jeg vinduer udvendigt, så jeg har nydt solen :-)

    Hanne, du sparkede mig lige bagi :-) så nu tager jeg Laika med på en gåtur, landmanden kører stadig derude og jeg har vasket gulve, men nu vil jeg holde fri :-)

    SvarSlet