mandag, april 11, 2011

OPGAVESKRIVNING MED FORVIKLINGER

At man får en krise under opgaveskrivning, det er velkendt.

At man indimellem går helt i stå, det er velkendt.

At man synes, at alt, man har skrevet, ikke dur, det er velkendt.

At filer forsvinder eller beskadiges, det er velkendt.

Derfor gemte jeg både på USBstik og harddisk.

Problemet er bare nu, at da den bærbare stod af i går, forsatte jeg på den stationære og gemte hele dagens arbejde på USBstikket, men ikke på den stationære harddisk.

Gæt hvad der så er sket?

USBfilen er ødelagt og forsvandt, da jeg forsøgte at lade windows reparere den!

Nu er hjælpetropperne i form af vores computermand tilkaldt. Indtil han kommer, finder jeg ny USBstik og starter med et nyt afsnit.

Tør dine tårer, moster og kom videre, solen skinner, livet er dejligt.

Og motorcykelturen til Lønstrup og årets første isvaffel i går var lige, hvad jeg trængte til.

P1000054

16 kommentarer:

  1. Øv bøv og æv, det er da møghamrende ærgeligt..Godt at I kan få hjælp, håber det lykkedes at få liv i computeren..Jeg glæder mig også til den første isvaffel, det kan vel ikke vare så længe nu..;-D

    SvarSlet
  2. Nej hvor træls - men intet en motorcykeltur og en is ikke kan gøre lidt nemmere at acceptere.
    Jeg håber IT geni kan finde dit arbejde igen!
    Så kan du selv finde dit gode humør herinde!!
    Mange opmuntrende tanker fra Normandiet!!

    SvarSlet
  3. Og så er det nu, man ikke skal græde over spildt mælk, så længe koen er i live:-) Men nej øv altså. Sådan noget må bare ikke ske. Alt godt og ro på!

    SvarSlet
  4. Tak Annemarie, computeren virker heldigvis, det er dokumentet, der er forsvundet ;-)
    Og den isvaffel smagte godt og syndigt (det sidste fordi jeg prøver at tabe mig ;-)

    Tak kong mor, dejligt med opmuntrende tanker fra Normandiet og straks er jeg tilbage på ferie :-)

    SvarSlet
  5. Tak Charlotte, den sætning er bare så god! Og koen er jo stadig i live, den må bare give noget mere mælk :-)

    SvarSlet
  6. Åhhh nej Lene, det er en af de situationer der forstrer svedture og tårer. Jeg håber din IT'er kan kan trylle.. og sender gode tanker nordover.. :-)
    MC tur og is lyder så dejligt forårsagtig..

    SvarSlet
  7. Tak Inge, det håber jeg også, meget! Men jeg klør på :-)

    SvarSlet
  8. Jeg har hørt at ALT gemmes et sted inde i en harddisk! Håber din IT mand kan fiske det frem igen!

    Ellers må der flere is til!
    Is på is i maven. Is med is på :-)

    SvarSlet
  9. Det skulle jeg have tænkt på at skrive i går - ældste oplevede det til en eksamen, hvor en af pigerne i klassen gemte sin stil på en usb-stik - som gik død, lige inden hun skulle printe.
    Jeg håber, at I finder det hele igen.

    SvarSlet
  10. Elin, det har jeg også hørt :-) er det her undskyldningen for at købe is til aftensteen :-)

    Helle, her er det kun det ene dokument (heldigvis), der er blevet gemt forkert på USBstikket (??) og så skulle jeg i følge computeren have fjernet USB for tidligt fra computeren, hvilket jeg ikke syntes, jeg gjorde. Jeg håber det også :-)
    Og uh hvor er der mange oplevelser med computere, som ter sig mærkeligt lige op til eksamen.

    SvarSlet
  11. Det var frygteligt, Lene! Jeg kan anbefale dig at bruge fx Google dokumenter, som en en genial ting, der følger med at have en G-mailkonto. Alt hvad man skriver ligger så ude i cyberspace, og det er jo kun én selv, der har adgang til det.
    Jeg håber, du får rekonstrueret det hele!

    SvarSlet
  12. Madame,tak for dit gode råd og jeg er reddet :-) Og problemet var at jeg glemte at gemme på harddisken og ikke vidste, det ved jeg så nu, at USB stik bliver brugte og de giver ikke nogen varsel herom!
    Jeg plejer at sende til min arbejdsmail, når dagen er omme, det har jeg så heller ikke gjort denne gang.

    SvarSlet
  13. For pokker da nok, Lene! Det var godt, jeg lige fik dit sidste svar med, for jeg havde helt ondt i maven på dine vegne.
    Det sjove er, at nok lærer man af det... men for en alt for kort periode... ;-)

    SvarSlet
  14. GISP, det er da noget af et maridt du gennemlever. Jeg krydser virkelig fingre for, at IT manden kan genskabe det der er blevet væk. Alt andet vil da være for ondt. Især når du er opmærkom på, at gemme sikkert og flere steder!

    SvarSlet
  15. Pyhh det er jo en sand gyser der heldigvis happy-endte her nede i bunden af kommentarfeltet;)
    Håber du får samlet enderne uden flere tekniske dramaer.

    SvarSlet
  16. Ellen,undskyld jeg ikke fik opdateret på indlægget, så I ikke skulle gennem alle kommentarer ;-)
    Og nu ved jeg noget om USB stik, håber jeg husker det.

    Oline, det blev fundet,heldigvis :-)

    Hanne, enderne flagrer rundt omkring, jeg slår nok en kællingeknude på dem til sidst ;-)

    SvarSlet