tirsdag, maj 17, 2011

DU KAN NOK HØRE

at jeg er ikke er her fra byen.

Dagen i dag blev en dag med mange forhindringer og spurtløb ned af trappe fra 4. sal.

Planen var, at landmanden og jeg tog en endags arbejdstur til hovedstaden. Der skulle sættes en indbygningsovn ind i datterens lejlighed. Ingen problem, troede vi! Men ved nærmere eftersyn viste det sig, at slangen fra gasblussene ovenover sad i vejen og skulle flyttes lidt. Gode råd var dyre, kunne vi få en VVS mand med så kort varsel? Om det var landmandens indledning, som også er overskriften til dette indlæg, ved jeg ikke, men en time efter stod en frisk ung VVS mand i lejligheden.

Når nu vi havde fat i sådan en håndværker, kunne han lige så godt se på toilettet. Fint nok, men hvor var det nu, at stophanen sad? Det havde vi fået at vide, da vi købte lejligheden, men ingen af os kunne huske det. Der blev søgt oppe under loftet, og til sidst blev rørene fundet, men det var meget svært at finde stophanen, rørene forsvandt ned bag fliserne. Landmanden var den højeste, så han prøvede at famle efter stophanen. Og så skete det! Rørene var så tærede, at berøringen af hanen var nok til, at røret sprang, og vandet fossede ud.

Hvor var hovedhanen? Vi løb ned af trapperne, ned i den første kælder, så i den anden kælder, hvor VVS manden fandt hanen.

Nu er landmanden hjemme i Nordjylland uden mig, min fridag i morgen kommer til at foregå i lejligheden, hvor håndværkerne skal rette op på andre håndværkeres fejl.

Der er ikke noget, der er så galt, at det ikke er godt for noget. Nu sidder jeg sammen med datteren og nyder en kop te og mærker trætheden forplante sig i hele kroppen.

God nat og sov godt

12 kommentarer:

  1. Det var da godt, der var en håndværker til stede, da det hele gik.
    God fornøjelse med fridagen :)

    SvarSlet
  2. Tak Pernille, det her var sket på et eller andet tidspunkt inden for det næste år, så vi var lykkelige for det skete i dag :-)

    SvarSlet
  3. Godt med fagfolk "når vandet går" :)
    Rigtig god reperationsdag i morgen, håber du kan nøjes med at lede og fordele arbejde.

    SvarSlet
  4. Hvor er I altså nogle dejlige forældre. Og godt, I fik fat i en håndværker.
    Tænk, hvis det var sket mens datteren havde været ude i byen.
    Jeg gætter på, du glæder dig over at være til stede, selv om det ikke lige var de omstændigheder, du havde regnet med.
    God fridag, eller hvad sådan en dag nu hedder.

    SvarSlet
  5. Sikke da en begivenhedsrig dag. Uh, det er godt, at det skete under "kontrollerede former".

    Og så får du lige lidt ekstra hygge med.

    SvarSlet
  6. Sikke en beretning. Man bliver jo helt svedt ved tanken.
    Nu håner jeg, at du og datteren også får tid til at nyde dagen i dag.

    SvarSlet
  7. Uha en omgang.. Der er sjældent noget der er bare lige.. Godt at hjælpen allerede var på stedet Håber du har sovet godt og tørt ;-)

    SvarSlet
  8. Tak Hanne, fagfolk må der til, når vandet går :-) Og jeg har helt sikkert tænkt mig at lede arbejdet med en kop te , en computer og strikketøj ved hånden :-)

    Tak Betty, ja tænk hvis det var sket til sommer, hvor datteren var væk i lang tid, så vi er taknemlige nu for at det skete :-)

    Eva, det er vi også galde for, og jeg nyder at sidde i køkkenet med lyden af datteren, der gør sig klar til skolegang :-)

    Susanne, vi blev også svedte, hold da op som vi løb op og ned af trapper :-) Datteren skal på skolen, så jeg må hygge mig her med strikketøj, en bog og computer.

    Tak Inge, heldigvis kom der ikke vand ind i lejligheden, så her er tør og godt. Til gengæld blev et pulterrum våd nede i kælderen.

    SvarSlet
  9. Godt at der var hjælp at hente og at du fik en ekstra dag med datteren..;-D

    SvarSlet
  10. Annemarie, det endte godt :-)

    SvarSlet
  11. Ja vi selvejere har mange overraskende fornøjelser. Håber alt har ordnet sig. Måske godt med et håndværker eftersyn. Tedrikning med afkommet er en god ting.

    SvarSlet
  12. Folehave, jeg kan stadig blive klamtsvedende ved tanke om, at det var sket mens datteren var på ferie. Og lige nu skal vi have undersøgt om det kun er den her lejlighed, hvor rørene er samlet med forkert materiale, så rørene er ætset, for hvis det er hele ejendommen, så er det jo en tikkende bombe.
    Tedrinking er en herlig ting :-)

    SvarSlet