mandag, december 12, 2011

MÆT OG TILPAS

Lykken er en sød, sentimental, romantisk film, som man kender i forvejen. På den måde gør det ikke noget at sove undervejs, og på den måde fik jeg energi til at tænke på fryseren, hvor der lå poser med landmandens hjortesuppe og en pose kød/melboller, og på køleskabet, hvor der lå gulerødder og selleri. Nu er jeg mæt, ikke af rugbrødsmadder, men af god halslindrende suppe.

DSC04703

Lykke er også at tænde lys rundt omkring og snuppe en klementin eller to.

Lykken er at se på julegaven fra sygehuset, som lover gode stunder i julen med spil.

Lykken er at se på den lille strikkepose, som vi fandt under oprydningen hos min far. Posen er vist lavet af min yngste søster til min mor, men søster syntes, jeg skulle have den. Nu rummer den lækker garn, og opskriften ligger klar,når jeg tør kaste mig ud i engelske gloser.

Lykken er en aften uden planer, ren afslapning.

11 kommentarer:

  1. Uhmmm hvor dejligt med sådan en hyggeaften.

    SvarSlet
  2. Ja og lykken er at have sin højgravide datter liggende i badekarret med sin forlovede ved siden af og diskutere om der er 18 eller 19 min mellem veerne som iøvrigt heldigvis er gået i stå igen, men slimproppen er røget så det varer nok ikke så længe.

    SvarSlet
  3. Lykken er en lykkelig aften, og at kunne skønne på den. :-)

    SvarSlet
  4. Hanne, det er så godt :-)

    Karin, det er da lykke i allerhøjeste grad :-)

    Inge, og det sidste er helt klart en fordel :-)

    SvarSlet
  5. Håber du har haft en dejlig lykkelig aften..;D

    SvarSlet
  6. En dejlig aften og en fin lille strikkepose

    SvarSlet
  7. Marianne Kruse13/12/11 11:48 AM

    Hej Hanne. Jeg læser lidt med her. :-) Hvis du skal i gang med Liselottes cowl i den opskrift som er født på finsk og oversat til engelsk, så sig lige til. Jeg har dechiffreret den og er i gang med cowl nr. 2.
    vh/Marianne

    SvarSlet
  8. Charlotte, nemlig :-)

    Annemarie, tak den var lige som den skulle være, der skete ikke en disse :-)

    Moster tulle, lige nøjagtig :-)

    Marianne, jeg skal strikke en cobblestone, så hvis det er den, du har dechiffreret, siger jeg tak :-) kh Lene

    SvarSlet
  9. Nej, det er så et halsrør jeg taler om. ;-) Strikket i samme garn som du linker til - og vist på Liselottes blog for ikke så længe siden. Desværre ...

    vh/Marianne

    SvarSlet
  10. Marianne,så klarer jeg mig med ordbogen ;-)

    SvarSlet