søndag, januar 22, 2012

BAMBI PÅ GLATIS

Hvor tøsneen i går var god at gå i, var det lige det modsatte i dag. Kombinationen af smeltet sne og frost gjorde vejen til en risiko for brækkede ben, så jeg glædede mig over mine vandrestøvler og gik forsigtigt ved siden af vejen. Græsset var mere ujævn og dermed ikke så glat at gå på.

Sådan en gåtur løsner op for meget, jeg fik tid til at tænke over forskellige artikler i dagens avis. En af dem omhandlede udlændinge i Danmark, her specifikt de højt uddannede, og at det kunne godt være, at skatten var høj her i Danmark, til gengæld havde de her i Danmark mulighed for både at have en karriere og være forældre. Og det sidste talte meget for Danmark. Det samme har jeg hørt både en kvindelig læge (Ph.d. og undervejs i speciallægeuddannelsen) og en sygeplejerske fortælle. Begge kommer fra Tyskland og her havde kombinationen af kvinde, karriere og mor trange kår.

Da landmanden og jeg var ung, var der stor arbejdsløshed blandt tømrere, så vi var på vej til England, det blev så ikke til noget, fordi landmanden alias tømreren blev usikker på sin kommende arbejdsgiver. Vi snakker af og til om, hvordan livet ville have formet sig, hvis vi havde slået os ned i England. Nu endte vi i stedet på en gård langt ude på landet, noget jeg ville have forsvoret, sådan kan livet sende os i andre retninger, end vi planlagde.

Nu vil jeg se, om min søndag bliver, som jeg har planlagt den. Har du planer for din søndag?

DSC04998

6 kommentarer:

  1. Ja det er ikke alltid livet blir som en hadde tenkt. Mitt ble nå ikke det. Her er søndagen blitt brukt til å rydde litt og lage knekkebrød. Så blir det å lage litt middag før jeg skal på jobb i kveld
    Ha en fortsatt god søndag :)

    SvarSlet
  2. Ja, tænk om I var havnet i England:)...min søndag? samvær med familien, en lille lur, en bog, lidt strikketøj(hvis fingrene vil og ikke ømmer sig) og i aften skal jeg se "Lykke" :)
    Også god søndag til dig Lene :)

    SvarSlet
  3. Det er vist godt nok, ar nogle af vore planer ikke bliver som vi havde planlagt :-)
    Min søndag byder på lidt forberedelse til ugen der kommer og så skal jeg vist mødes på sofaen med teenagerne til en film lidt senere.
    God søndag til dig :-)

    SvarSlet
  4. God sønag og god arbejdslyst til dig, Astrid :-)

    Tak i lige måde, Anne, og helt ærligt, min søndag kommer vist til at ligne din, jeg havde ellers kulturelle planer, men orker ikke starte bilen op :-)

    Tak i lige måde, Marianne, film står også på programmet her :-) og så bliver det vist til gentagelse af lørdagens program :-)

    SvarSlet
  5. Ja mange gange går tingene jo helt anderledes end man forestille sig som ung. Jeg håber du har haft en skøn søndag.

    SvarSlet
  6. Anette,og heldigvis for det, det ville være så kedeligt hvis alt blev som planlagt :-) Tak jeg har haft en stille og rolig søndag.

    SvarSlet