torsdag, januar 19, 2012

FAGRE NYE VERDEN eller hvordan jeg blev immobil

Længe har jeg haft problemer. Længe er jeg hurtigt kørt tør for energi. Længe har jeg levet med underlige skavanker.

Nu er jeg blevet mobil igen.

Ikke noget med rørmig-funktion eller andre smarte detaljer. Jeg er til det ganske enkle.

Jeg kan finde ud af at søge i store medicinske fagdatabaser. Jeg kan finde ud af at sætte søgeord sammen, så jeg finder viden, som der er videnskabeligt belæg for. Men at skifte computeren til firefox orker jeg ikke. Google Chrome har jeg forsøgt, det kostede mig en forspildt dag til at lave regnskab, da regnskabsprogrammet ikke ville samarbejde med sådan noget. Firefox har jeg på den bærbare, installeret af sønnen, men det ender nok med, at jeg må tage mig sammen, for jeg kan ikke komme til at kommentere hos jer, der har den nye kommentarfunktion i blogspot. Og derfor er den heller ikke at finde her, selvom jeg har efterlyst den funktion, hvor man kan svare under hver enkelt kommentar. Jeg orker nemlig heller ikke at sætte mig ind i en alternativ løsning, som mange har brugt. Hvor er jeg dog uorkelig, men immobil er jeg ikke mere, nu skal jeg blot lige sætte mig ind i dens funktioner ;-)

Og skulle jeg ikke få flere problemer end en træt mobil og en genstridig computer, så skal jeg ikke klage. En god kop te, rester til aftensmad, en håndboldkamp, et strikketøj og lektier, alt sammen lutter gode ting på en torsdag, men allerbedst en mail om at alle afsnit i mit speciale skal spare, men ledelsen har valgt, at det skal ske uden fyringer.

Håber din torsdag aften har gode ting på programmet.

DSC04893

5 kommentarer:

  1. Åh, det var da dejligt, at I ikke skal fyre!
    Og alt det der teknik!!!

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt lide Firefox. Men det kræver selvfølgelig tilvending :)

    SvarSlet
  3. En mulighed er også at kun bloggen åbnes i Google Chrome, sådan har jeg kørt i et års tid.

    SvarSlet
  4. Hvor er det godt at I kan få det til at lykkes uden fyringer..
    Jeg har både Google Chrome og IE kørende uden problemer, bruger kun Google Chrome til blogning.. :-)
    Jeg har det som dig, jeg savner virkelig den svar funktion, men jeg skifter ikke før det virker i IE.. ;-)
    Jeg bruger hele arbejdsdagen på IT, jeg gider ikke mere når jeg kommer hjem.. Så skal det bare virke, og der skal helst ikke bruges for meget tid på at tilrette og tilpasse og ændre noget.. :-)
    Don't fix it, if it ain't broken.

    SvarSlet
  5. Charlotte, det er så rart at vide :-). Andre steder skal de fyre, har jeg fået at vide af mine medstuderende.

    Pernille, jeg tænker ikke over at jeg bruger firefox på den ene og IE på den anden :-)

    Pia, det vidste jeg ikke at man kunne :-)

    Inge, det er så godt :-)
    Så venter vi to sammen på at startvanskelighederne driver over :-)

    SvarSlet