søndag, januar 29, 2012

SØNDAGSBLUES

Morgenstunden starter med en sindsstemning, som bringer mig fluks tilbage til min barndom og ungdomstid, dengang hvor jeg meget let røg ned i det blå felt. Jeg er blevet ældre, så nu kigger jeg på mig selv på en anden måde end dengang. Jeg spørger mig selv, hvad det er ved mig, der signalerer noget andet, end det jeg gerne vil signalere. Jeg har ikke noget svar, men må konstatere, at livet er for kort til at fokusere på noget, jeg ikke kan ændre. Som ung svælgede jeg i timevis i den blå stemning, jeg lod den flyde ud over mine venner og familie, heldigvis kendte de mig og vidste, at en sjov bemærkning eller et knus, så grinte jeg igen. Først da jeg mødte en veninde på sygeplejeskolen og senere min mand fik jeg sat stolen for døren, de gad ikke høre på mit ynk, det hjalp. Så i dag kan jeg selv, og det gør jeg så.

DSC05097

Jeg vil i stedet for fokusere på sneen udenfor, det lille lag, som ligger så smukt og giver dagens første lyse time et blåt skær. Jeg vil fokusere på at gøre dagen i dag rar at være i, finde de bøger frem, som jeg gerne vil læse, strikke lidt på trøjen, gå en tur og måske endda få pakket julepynten helt væk i kasser.

Jeg vil male dagen blå,
med en solskinsstribe på,
vælge lyset frem for skyggen,
gi´ mig selv et puf i ryggen,
tro på alting, selv på lykken.
Jeg vil male dagen blå
.

DSC05093

Livet er ikke det værste vi har, og om lidt er teen klar. Må din søndag blive lys, varm og rar at være i.

10 kommentarer:

  1. Det er godt at kende koden til, hvordan man hiver sig selv op igen.. Hav en lys varm og dejlig dag Lene.

    SvarSlet
  2. Det lyder som en skøn måde at tilbringe søndagen på, og godt at man kan få vendt trist til godt...;-D

    SvarSlet
  3. Rigtig god søndag, Lene. Det er godt at du kan vende det blå til det lysegrønne :-)

    SvarSlet
  4. Måske skulle man bare tro på lykken denne snefyldte søndag. Tak for gode ord, sang og opmuntring.

    Nu vil jeg finde min sneskovl:)

    SvarSlet
  5. Tak, i lige måde.
    Nattevagten blev, trods en rolig start, en af dem som får en til at huske på livets skrøbelighed, og giver uendeligt stor taknemmelighed over at have sine egne kære sunde og sikre i hus.

    SvarSlet
  6. Tak Inge, det er nelig godt selv at kunne finde glæden frem igen :-)

    Annemarie, og ret beset var det jo småting, der gjorde morgendagens start blå, set i den store sammenhæng :-)

    Tak Therese, og lysegrønt bliver det snart udenfor, håber du fandt de tulipaner, der gjorde din dag forårsgrøn :-)

    Selv tak Eva, med min hakke, min skovl og min spade :-) Du fik lige en forårssang frem i mit indre. God søndag til dig og dine

    Tak Laura, og jeg kan mærke indeni mig din følelse, det at se på sine dejlige børn og sin mand og være dybt taknemlig efter sådan en vagt. God søndag til jer :-)

    SvarSlet
  7. Soede Lene, du faar lige et knus i dagens anledning. ((((((Lene)))))). :)

    SvarSlet
  8. Tak kære Tina, det lunede :-)

    SvarSlet
  9. Kære Lene. Tak for et dejligt indlæg, som virkelig får mig til at føle, at jeg ikke er alene. At jeg måske alligevel ikke er så "unormal", som jeg selv går og tror. Du har en evne til at ramme præcis der, hvor det gør godt på andre.
    Fortsat god søndag og en hyggelig håndboldkamp til Jer.

    SvarSlet
  10. Tak Johanne, det er jeg glad for at høre, for faktisk var jeg meget i tvivl om jeg skulle skrive det, fordi jeg i forhold til dig og mange andre jo ikke har sygdom med i min rygsæk, som kan spænde ben i den grad for humør og velvære. Du må ikke føle dig "unormal", mange ting er vi fælles om, men nogle ting bliver mere synlige, når livet uddeler knubs.God søndag til jer :-)

    SvarSlet