fredag, december 04, 2015

Det sure islæt

Surt må der til for at skabe balance, hvis man skal tro kokke. Sådan er det åbenbart også i livet, for jeg er gnaven, sur og irriteret. Det sjove er (ved ikke hvor sjovt det er), at jeg ikke har noget at være sur over. Jeg vågnede bare sådan, og da det er første arbejdsdag efter ferien, som heldigvis for mine omgivelser først starter klokken 15, så tjekkede jeg lige mails i morges. Det skulle jeg ikke have gjort i det humør, for nu var jeg bare endnu mere gnaven og irriteret. Jeg tør slet ikke læse nyheder her dagen derpå, for så fodrer jeg vist gnavpotten.

Nu drikker jeg te og overvejer, hvad jeg skal gøre for mig selv, så grundgladformen findes igen. Der er pakket adventsgaver, som skal sendes ud i landet, men blæsten rusker gevaldigt udenfor, så det venter jeg lige med. Måske skulle jeg finde gårsdagens afsnit af Juleønsket, sætte mig op på motionscyklen og så tonse derudad, kombination af motion og jul må da smelte den indre gnavpot.

Imens kan du forsøge dig med dette link (hvis det virker), det kan få smilet og latteren frem hos mig.


God fredag til dig.



14 kommentarer:

  1. Jeg skulle lige til at foreslå en rask travetur ud af vejen, men kom så i tanke om, at I vist har besøg af Helga, der oppe nordpå. En anden adspredelse kunne være at se på dumme katte (ved godt, du ikke er katte-menneske, men så meget desto mere grund til at se på dumme katte): googl 'If it fits i sits' og se et par youtube-videoer :)
    Go arbejdslyst senere i dag.
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette, jeg hoppede på motionscyklen, det hjalp :-)

      Slet
  2. Åh, det er bare slet ikke sjovt, når man vågner og er eddikesur uden grund. (Gad vide, om det er noget man har drømt?) Godt, du fik smeltet din gnavpot :-) God (arbejds-)weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Fruen i midten, om det er drømme ved jeg ikke, jeg kan aldrig huske drømme :-)

      Slet
  3. Det er godt, at man kan svede en gnavpot ud ... du må have fået nogle meget kedelige mails, hvis de ligefrem forværrede situationen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, gnavpotter skal have med grovfilen ;-) Og det var vist mig mere end det var mails, der var noget i vejen med,

      Slet
  4. Jeg har sådan en aversion mod ordet sur, for hvad betyder det?
    Er du ked af det? Trist? Vred?
    Da jeg hentede mit barnebarn i børnehaven i sidste uge, mødte en pædagog mig med ordene "han har været sur". Det gør mig virkelig ked af det, at en pædagog ser sådan på et barn. Det viser,at hun slet ikke prøver at sætte sig ind i, hvordan eller hvad, der var på færde. Jeg spurgte ind til, hvad der var sket? Om han var ked af det? Eller vred? Det kunne hun ikke svare på.
    Nå, det var et sidespring i forhold til din morgen.
    Du gjorde det, som jeg selv synes er godt, hvis jeg vil ændre en stemning. Fysisk aktivitet.
    Men vi kan ikke altid være glade.

    SvarSlet
    Svar
    1. Betty, de ord du bruger dækker slet ikke ordet sur, jeg var ikke trist, jeg var ikke vred, jeg var ikke ked af det, jeg var bare sur, gnaven, irriteret og helt uden grund :-)
      Og fysisk aktivitet er et vidundermiddel til alt :-)

      Slet
  5. Ha ha - jeg håber virkelig, du er kommet godt over det! Nogen gange er det bare sådan!

    SvarSlet
    Svar
    1. Charlotte, ja jeg kom over det, og havde en god aftenvagt :-)

      Slet
  6. At vågne op og mærke lunten er kort, det sker for os alle, vi kan have dage hvor vi er lettere antændelige.
    God ide med aktivitet, og små sjove links, håber det er gjort din lunte længere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde, lunten blev længere og jeg havde overskud til mine patienter og kolleger :-)

      Slet
  7. Jeg tænker, du er blevet god igen - nu er det jo nogle dage siden. Jeg glædede mig over gensynet med en af de gode fra juleaftens "rigtige" Disneyshow. Det er noget, jeg skal huske at lære Frida at se, når hun bliver gammel nok.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, og din kommentar smuttede for mig :-) jeg elsker de gamle klip, de bringer mig tilbage til barndommen

      Slet