fredag, december 11, 2015

Julekalenderen, 11. december

Julekalenderen tog sig en powernap i dag, en temmelig lang en af slagsen.

Den mentale to-do-liste måtte lade sig sygemelde

Julerelateret: Der er set julefilm, julekalender, og strikket ved lysenes skær. Høreapparat og decemberøreringene har der ikke været brug for i dag, det meste af det, jeg har set, har været med undertekster, og øreringe generer, når man ligger ned. Jeg satser på, at decemberformen er bedre i morgen.

Håber du nyder fredag aften med eller uden håndbold.



Min julekalender i år skal være, at jeg hver dag i december gør et eller andet julerelateret og et eller andet, som kan streges på den mentale to-do-liste og blogger om det. Egentlig ville jeg gerne lave en konkret papirliste med ting, der skulle være færdig inden jul, men sådan en liste ville få lige den modsatte virkning på mig, jeg ville blive stresset, ked af det og irriteret på mig selv, når jeg ikke nåede det planlagte, så dette er min skræddersyet kalender til mig, lige som jeg er, der hvor jeg er i mit liv.




Opdatering: tja jeg var da vist lidt syg, når jeg ikke havde styr på datoen. Den er nu rettet ;-)

15 kommentarer:

  1. Det er noget øv, håber snart du er på højkant igen. Datteren måtte også fluks hente yngste barnet i børnehaven, da han var skidt. tre kvarter før havde de gået Lucia og da fejlede han ikke noget ??...håber han er frisk i morgen da familiens mænd har den årlige julejagt.
    Mange mennesker til først morgenkaffe og derefter flæskesteg når jagten er truttet af. Godt jeg har pigerne til at hjælpe. Nu vil jeg lige vaske køkkengulvet så jeg kan komme til køjs. Go bedring og go´ weekend herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Joan, håber I har haft en dejlig dag. her har det være tørvejr og solskin, så er alt godt :-)

      Slet
  2. God bedring til dig. Godt, du kan hygge dig imens.
    Dine øreringe ser festlige ud ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Betty, jeg holder meget af mine øreringe :-)

      Slet
  3. Måske når du ikke så meget praktisk, men det er også meget vigtigt at arbejde lidt på julestemningen og det gør du med julefilm, varm te og stearinlys og strik :-)

    Jeg håber dog, du snart bliver frisk igen, god bedring!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Henriette, det går meget bedre i dag, og jeg julehygger :-)

      Slet
  4. God bedring og pas nu på ikke at køre for skævt ift. datoerne. Juleaften kommer som regel den 24., uanset hvor meget du trækker i håndbremsen ;o)
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette, julen kommer uanset hvad, så jeg forsøger at være her hvor jeg er :-)

      Slet
  5. God bedring endnu en gang - men der er da heller ikke noget at sige til, at du bliver forkølet, når pingviner trives i nærheden af dine ører ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak, ellen, ha, nå det er derfor jeg er blevet forkølet ;-)

      Slet
  6. PS: I øvrigt er hele familien Nielsen vild med Pingu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg er også vild med Pingu :-)

      Slet
  7. tak, Hanne, jeg ser ikke håndbold, får kun resultaterne leveret og hygger i stedet for med film :-)

    SvarSlet
  8. Jeg ladede op til en weekend med en lang liste med to do, lidt for lang, det var jeg godt klar over. Så enkelte ting fik en bølgestreg, jeg kunne ikke nå det hele, der var ikke timer nok ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Abildjyde og sådan kan man komme til at tro, at man kan nå meget mere end der er timer til :-)

      Slet