lørdag, december 19, 2015

Julekalenderen, 18. december

Kalenderlyset og jeg gør hvad vi kan, så dato på lys og blog passer sammen med virkelighedens dato, vi mangler lidt endnu.

Mentale to-do-liste:På arbejdet blev små punkter krydset af, og da vi jo arbejder på alle tidspunkter af døgnet, huskede vi også at ønske dem, vi ikke så før jul, en rigtig god jul. Hjemme fik jeg gjort datterens værelse klar. Hun er den første, der dukker op, så kommer sønnen og til sidst svigersønnen, som jo har en barbershop, der skal passes. Sønnens norske kæreste er hjemme i Norge, så det bliver først i det nye år, at vi ses.



Julerelateret: Note til mig selv - jeg er nu kommet i den fase, hvor jeg ganske enkelt ikke har lyst til at julepynte førend sidste søndag i advent, så det skal fridagsønskerne næste år afspejle. Adventsstjernen lyser nu og den første buket røde tulipaner pynter i min stue. I går blev adventspakker sendt af sted og andre advents/juleprojekter blev hæftet. Lyskæden til troldhaslen er fundet frem, så kan landmanden hænge den op, mens jeg hygger mig med datteren.Landmanden har inviteret venner på gåsejagt i morgen, det betyder, at jeg skal finde på noget let frokost, som samtidig varmer en jægers mave. Det må jeg fundere over, mens jeg kører sydpå, måske har du en ide?

God lørdag til dig,



Min julekalender i år skal være, at jeg hver dag i december gør et eller andet julerelateret og et eller andet, som kan streges på den mentale to-do-liste og blogger om det. Egentlig ville jeg gerne lave en konkret papirliste med ting, der skulle være færdig inden jul, men sådan en liste ville få lige den modsatte virkning på mig, jeg ville blive stresset, ked af det og irriteret på mig selv, når jeg ikke nåede det planlagte, så dette er min skræddersyet kalender til mig, lige som jeg er, der hvor jeg er i mit liv.


4 kommentarer:

  1. Ønsker dig en dejlige weekend med de sysler du har valgt at igangsætte.
    Dejligt med børnene hjemme til jul. Det bliver med garanti en jul der er lige efter dit hoved, trods kalenderlys/blog og dato ikke altid har stemt overens med virkelighedens dato.
    Jeg fik jo også først kalenderlys den 3 dec. og lavet adventskransen til den 2. søndag i advent.
    Gentager lige mig selv mht. et ønske om en dejlig weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Abildjyde, og må din søndag også blive god. Det bliver skønt med huset fyldt med unge mennesker.

      Slet
  2. Du skriver ikke hvor mange jagtvenner det drejer sig om, men en spansk kartoffelæggekage ligger godt i maven og alle kan lide den: http://sofiesspisekammer.dk/2013/08/14/tortilla-spansk-kartoffelomelet/
    Dejligt at I kan holde jul med begge børn og et enkelt svigerbarn, og dejligt med røde blomster i huset.
    Jeg kan godt lide røde blomster, men troede ikke, at jeg kunne lide julestjerner - lige indtil jeg fik to af Søren, som viste sig at passe perfekt i køkkenet - så nu har jeg selv købt to til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg havde faktisk selv tænkt på frittata som vel er den italienske oendant til tortilla. Så nu har jeg lige
      Jeg har læst dit link og andre om tortilla i ovn, så det bliver det, tak :-)
      Julestjernen har været dømt ude her hos mig, men i år har jeg købt en :-) Måske kommer alpeviolen også ind igen.

      Slet