onsdag, december 23, 2015

Julekalenderen, 23. december

Mens andre har bagt småkager i stor stil ( 4 forskellige slags), støvsuget, handlet ind, sorteret kartofler, skåret røget dyrekølle i tynde skiver, ordnet kontorarbejde, pyntet udenfor, lavet konfekt, kogt risengrød. lavet nøddesteg, sat juletræ på fod og sat lys på, pyntet juletræet osv (nogle = 5 personer), så var der en, der havde fået en ide om alternativt juletræ. Han blev stemt ud, men vi nød lige hans juledans, før han kom retur til gangen.

God lillejuleaften til dig.





Min julekalender i år skal være, at jeg hver dag i december gør et eller andet julerelateret og et eller andet, som kan streges på den mentale to-do-liste og blogger om det. Egentlig ville jeg gerne lave en konkret papirliste med ting, der skulle være færdig inden jul, men sådan en liste ville få lige den modsatte virkning på mig, jeg ville blive stresset, ked af det og irriteret på mig selv, når jeg ikke nåede det planlagte, så dette er min skræddersyet kalender til mig, lige som jeg er, der hvor jeg er i mit liv.

5 kommentarer:

  1. Hehe :-) Flot juletræstæppe! Bliver der stadig tilføjet nye detaljer hver jul?

    Glædelig jul til dig og dine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Fruen i midten, tak, nej desværre har jeg ikke påsyet nye motiver. Det er min mors og jeg havde planer om at få fuldført motivrækken frem til hendes død.
      En glædelig jul til dig og dine også :-)

      Slet
  2. Hanne, jeg kan ikke stå for ham :-) En glædelig jul til dig også, jeg håber inderligt at kirkens sammenkomst bliver smuk, hyggelig og dejlig.

    SvarSlet
  3. Smukt og specielt juletræstæppe. Sikke en historie der ligger under træet.
    Glædelig jul til hele gården.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne, og i lige måde til jer :-)

      Slet