lørdag, juni 26, 2010

SOMMERFERIE

Døren til terrassen står åben, udenfor kan jeg høre landmanden og en jobsøger snakke inde i køkkenet. Vi krydser fingre for, at den unge mand er lige nøjagtig den landmand, der kan arbejde her.

DSC01896

Døren til ferien står åben, afslapning og nærvær står højest på to-do listen, men jeg kan også mærke, at energien begynder at boble, så jeg kan komme ned i bunkerne rundt omkring i huset.

Døren til arbejdet er blevet lukket, der er sat ikke-tilstede svar på mailen, jeg har fået sagt højt, det der trykkede mig. Jeg har accepteret, at besparelser er årsag til, at jeg til august ikke mere er undervisningsansvarlig men er tilbage i mit gamle job, dog med udvidet funktion. Jeg vil fokusere på den dør til mere viden, som nu åbnes for mig til efteråret, når jeg skal tage første modul i min diplomuddannelse.

Jeg er vist klar til at gå ind af døren til sommerferie.

DSC01901

Og den her lille mand og dens bærer tager mig med på en bytur i dag.

DSC01903

11 kommentarer:

  1. God ferie Lene..
    Det var godt du fik sagt, det der skulle siges.. Åh ja at have tid nok er bare skønt.

    SvarSlet
  2. Fredelig, frydefuld, favnende og festlig ferie til dig.
    Håber at I (inkl.lillemand) får en dejlig bytur.

    SvarSlet
  3. Rigtig god ferie, Lene!

    SvarSlet
  4. Rigtig god ferie - og tur til staden med datteren :)

    SvarSlet
  5. Dejligt med ferie - min er også startet, så nu kan det gode vejr godt komme an :-)

    SvarSlet
  6. Tak Mette, jeg øver mig i ikke at ville nå alt på en gang :-)

    Tak Hanne, vi havde en fin lille tur til byen, den unge dame kender sin mor, så lange shoppeture skal ikke være med mig :-)

    tak madame, du er jo også i feriehumør :-)

    Tak Helle :-)

    Pollyanna, god ferie til dig også :-) og her er der varmt og solrigt :-)

    SvarSlet
  7. God ferie Lene...jeg tror du trænger :-)
    Ærgerligt at du ikke skal være undervisningsansvarlig længere, jeg tror du var rigtig god dertil ... men måske engang igen?

    SvarSlet
  8. Tak Anne, jeg trænger :-) Stillingen er min, så snart som vedkommende, der kommer tilbage fra orlov, rejser. Hun er kun i stillingen, fordi de stillinger, hun har uddannet sig til, ikke bliver besat pga besparelser.

    SvarSlet
  9. Hav en rigtig god ferie, Lene, og skøn hyggedag med datter - den er så velfortjent og hvor bliver det lækkert for dig at læse diplom :-)

    SvarSlet
  10. Det lyder som den helt rigtige begyndelse på en god ferie:-) Alt godt til dig og dine!

    SvarSlet
  11. Tak Ella, jeg glæder mig også :-)

    Tak Charlotte :-)og også alt godt til dig og dine

    SvarSlet