onsdag, januar 18, 2012

EFTERTÆNKSOMHED

Fordi man ikke har børn hjemme, kan man vel godt fejre fødselsdag?

Fordi man har haft en hård arbejdsdag, kan man vel godt fejre fødselsdag?

Så jeg stod op i morges, dækkede bord, kogte æg, lunede boller og  fandt flag frem, med gaver og flag i hånden sang jeg herefter landmanden op.

DSC04952

Efter skolegang købte jeg fastelavnsboller, dækkede bord i stuen, tændte op i brændeovnen og tændte lys rundt omkring. Vi har nydt en stille stund i sofaerne med bog, iPad og snak. Menuen i aften bliver bankekød med kartoffelmos, og der er rigeligt med æbler i laden til en æblekage til aftensteen, hvis vi skulle få lyst.

Nu er jeg så gift med en mand, der et år endnu er tættere på de 55 end på de 60. Tillykke kære landmand.

DSC04949

21 kommentarer:

  1. Ja, tillykke kære landmand og tillykke til jer to med hinanden og jeres evne til at hygge om og med hinanden :-)

    SvarSlet
  2. STORT TILLYKKE til landmanden. Fra Joan M.

    SvarSlet
  3. Også et tillykke råb herfra Sjælland.. :-)

    SvarSlet
  4. Tillykke. Det lyder som en herlig og kærlig fejring.

    SvarSlet
  5. Tillykke til og med din landmand :)

    SvarSlet
  6. Tak Liselotte, gemalen syntes jo ikke der skulle ske noget, men han havde ikke noget imod det ;-)

    Tak Joan, :-)

    Tak Inge, jeg syntes nok jeg kunne høre det ;-)

    Tak Eva, stille og rolig :-)

    Tak Helle :-)

    SvarSlet
  7. Tillykke til landmanden...sikke I har hygget ;-)...knus

    SvarSlet
  8. Tak Gitte, og nu læser jeg lektier mens gemalen powernapper ;-) Om lidt er æblekagen klar.

    SvarSlet
  9. Tillykke med landmanden - han er en heldig mand :-)

    SvarSlet
  10. Tillykke med din landmand. Dejligt, I (du) fejrer fødselsdag, selv om børnene ikke er hjemme. Det lyder hyggeligt.

    SvarSlet
  11. Tak Betty, og så håber jeg jo på morgensang om et par måneder :-)

    SvarSlet
  12. Tillykke med landmanden. Jeg håber, at han er klar over, at han er en heldig mand... Og selvfølgelig skal vi huske at fejre, også selv om børnene ikke er der mere.
    Jeg håber, at I har nydt.

    SvarSlet
  13. Tak Susanne, vi har nydt :-)

    SvarSlet
  14. Tillykke med ham og ja, vi skal altid fejre vores fødselsdag:-)

    SvarSlet
  15. Til lykke med dagen til din kjære.
    Ja selvsagt kan en feire dagen selv uten barn. Kjedelig ellers syns jeg,
    Kosa dere med mye god mat ser jeg. Herlig
    Ha en god dag :)

    SvarSlet
  16. Et stort tillykke med din landmand :-)

    SvarSlet
  17. Tillykke til landmanden.

    Jeg tror ikke man nogensinde bliver for gammel til at holde fødselsdag. men jeg tror tilgangen til fejringen flytter sig lidt undervejs :)

    SvarSlet
  18. Stort tillykke med landmanden, og det er da dejligt at hygge lidt selvom børnene ikke er med mere...;-D

    SvarSlet
  19. Miri, altid skal vi fejre livet og livets gang :-)

    Tak i lige måde Astrid og jeg koser mig for meget med mad :-) Nu skal det være slut!

    Tak Madame :-)

    Tak Pernille, jeg tror faktisk, hvis jeg havde spurgt gemalen, så havde han sagt fra, men han nævnte alligevel morgensangen for børnene i telefonen ;-)

    Tak Annemarie, vi skal benytte mulighederne for at hygge os midt i hverdagen :-)

    SvarSlet
  20. Dejligt, som du har fejret manden din! Til lykke med ham. Det er så dejligt bare at være to og glæde sig sammen.

    SvarSlet